Skip to main content

Hallo, ik wil Sennheiser hoofdtelefoon Accentum aan de Sonos app koppelen, zodat ik over de Accentum onze muziekbibliotheek, de radio enz kan beluisteren. Hoe doe ik dat? We hebben een connect vlgs mij 1e generatie

Niet. De Sonos app is geen muziekspeler, maar een afstandsbediening voor het systeem. Je systeem zoekt de muziek en de radiozenders op op internet.

Je eventueel een bluetooth zender aan je Connect kunnen hangen en die verbinden met de bluetooth hoofdtelefoon. Dan bedien je de Connect met de app.

Dank voor je bericht.

Ik ga op zoek en het uitproberen. btw ik weet natuurlijk ook dat de app de afstandsbediening is. Verkeerde omschrijving gegeven. Daarom ook Benniegoedman ; )

De Connect heeft een optische uitgang, de BT transmitter van Sennheiser een optische ingang, zo zie ik: https://www.sennheiser-hearing.com/nl-NL/p/bt-t100/?srsltid=AfmBOooqgTYLpdCBQmKiXChiMrjkc8uOsMhxbRCz02NEwD0KTnEE0vT_

Dat gaat vast bij elkaar passen!

Ahhh, dat is een goeie. Dank je wel voor je antwoord en meedenken.

Oprechte vraag waarom zou je de koptelefoon op deze manier willen gebruiken? YouTube of Spotify op de telefoon werkt perfect via Bluetooth.

Omdat onze hele muziekbibliotheek (en die is groot) op een externe harde schijf staat en wij die via de Sonos afspelen. Maar ik sta open voor alle advies. Ben nl totaal niet thuis in dit soort dingen.

Je zou ook Plex kunnen installeren op de PC waar de schijf aan hangt en dan via je telefoon afspelen met Plexamp. Kan dan zelfs buiten de deur.

Maar als je de Sonos-omgeving goed bevalt kan de boven beschreven methode prima.

Bedankt 106rallye. Dat is ook iets om over na te denken. Ik ga me in deze opties verdiepen. Dank je wel voor het meedenken.

Reageer