Beantwoord

hoe komt het dat sonos maar drie nummers af van spotify lijst speelt

  • 2 June 2023
  • 18 reacties
  • 375 Bekeken

Sinds een paar weken speelt sonos maar drie nummers van een spotifylijst af en stopt daarna. Bij radio is dat probleem niet. Als ik alleen spotify afluister niet via Sonos is het probleem er ook niet.

Wat kan ik doen zodat ik gewoon rustig muziek kan luisteren en niet iedere paar minuten opnieuw een lijst moet starten?

icon

Beste antwoord door Dari W 5 June 2023, 14:04

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

18 Reacties

Reputatie 7

Dit lijkt een wifiprobleem. Misschien eens bellen met Sonos?

Reputatie 3
Badge +2

Hey @MarjoChristina , welkom op de Sonos community!

Het probleem wat je omschrijft zou kunnen worden veroorzaakt wanneer je crossfade aan hebt staan tijdens het afspelen van Spotify, dat is een bekend probleem op dit moment. Zorg er dus voor dat dit uitstaat.

Weet je zeker dat crossfade uitstaat maar komt het probleem dan toch terug, dan hebben wij waarschijnlijk toch met een netwerkcommunicatie probleem te maken zoals @106rallye zegt, en is het inderdaad slim om eventjes contact op te nemen.

Badge +1

@MarjoChristina is dit probleem al opgelost???ik heb dit vervelende probleem ook. Hoe heb je dit opgelost?

Reputatie 4
Badge +1

Beste @Lila en @MarjoChristina 

 

Maken jullie gebruik van de gratis Spotify versie?

Badge +1

Ja ik heb de gratis spotify versie. Maar heb ook al ergens gelezen dat iemand de betaalde versie heeft dit probleem ook heeft.

Probleem is opgelost door een betaalde spotify account te nemen. Helaas!

Badge +1

@Jeroen V @MarjoChristina  dat leek me niet nodig. Ik had nog een goedkoop speakertjevan de Lidl en daar werkt Spotify heel goed op. Dus het probleem ligt toch bij Sonos.

Reputatie 7
Badge +3

@Lila Of de combinatie Sonos/Spotify. 
Wanneer Spotify iets aanpast kan dat een gevolg hebben voor Sonosdoorgifte. Je kunt dan niet zeggen dat het probleem bij Sonos ligt.

Badge +1

@Erooij  Ja klopt. Ik hoop dat het snel opgelost wordt.

Reputatie 4
Badge +1

Goedemiddag @Lila 

 

Excuses voor de latere reactie. 

Enige informatie wat ik op dit moment heb is dat we dit probleem aan het onderzoeken zijn.

Dit heeft momenteel alleen invloed op de gratis versie van Spotify. De betaalde versie heeft dit probleem niet..

 

Verder is er helaas nog geen informatie bekent wanneer dit verholpen zal zijn. 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Waarom wordt dit dan niet genoemd in het statusoverzicht? Het lijkt nu of alles operationeel is, terwijl er dan toch echt een probleem met spotify is. 
Ook al is het alleen in de gratis versie, dan nog lijkt mij enige info in het overzicht nuttig.

Reputatie 4
Badge +1

Hi @Erooij 

 

status.sonos.com wordt alleen gebruikt op het moment dat een server / muziekdienst er volledig uit ligt en op dat moment van geen enkele functie gebruik gemaakt kan worden. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat is dan een gemiste kans zou ik zeggen. 

Hoe mooi zou het zijn wanneer gewoon algemene verstoringen ook vermeld worden. Mensen weten nu niet waar ze aan toe zijn en weten dus ook niet wanneer het probleem opgelost zou moeten zijn. Je kunt hier wel zeggen dat er naar gekeken wordt, maar wanneer het opgelost is en individuele gebruikers ervaren toch nog problemen, zonder verdere kennisgeving, dan weten ze niet waar ze aan toe zijn.

Badge +1

@Jeroen V Toch vreemd dat je dan  op een goedkoop speakertje geen enkel probleem ondervindt. Ik ben erg tevreden over Sonos en ik hoop dat dit probleem snel opgelost kan worden. Want om daar nu de betaalde versie voor te pakken gaat me te ver. 

Reputatie 7

Als het probleem ligt bij de Spotify server die Sonos bedient, heeft een goedkoop (bluetooth?) speakertje daar geen last van…..Niet vreemd.

Badge +1

Ik heb ook al maanden het probleem dat ik crossfaden niet kan gebruiken op mijn sonos bij het  gebruik van Spotify. Als crossfaden aan staat slaat hij vaak nummers  over soms  na een seconde of 30 soms helemaal niet zit niet echt een regelmaat in. Ik heb de betaalde versie van Spotify, crossfaden werkt wel normaal als ik muziek via een andere dienst afspeel of via mijn nas dit gebeurt ook als mijn speakers via sonos net draaien als ook op wifi. 

Reputatie 4
Badge +1

@Bacardikees 

 

Helaas heb ik op dit moment nog geen update hoe het er voor staat.

Het is bekent op dit moment en we zijn er mee bezig. 

Badge +1

Sinds de laatste app en software update van sonos vandaag lijkt het overslaan van nummers met crossfaden aan eindelijk verholpen :)