Gran Prix radio toevoegen aan Sonos.

  • 26 March 2022
  • 14 reacties
  • 15734 Bekeken

Badge

Hallo wie weet hoe ik gran prix radio  op Sonos kan afspelen, het lijkt radio maar is een app 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

14 Reacties

Reputatie 7

Via TuneIn of Apple Airplay?

TuneIn kun je niet syncen met je beeld.

Badge

Ik lees mee. Ben ook zeer benieuwd 🤨 

Badge

Vroeger kon alles wat je op je iPhone had ook op Sonos nu niet meer, ik kijk dus viaplay formule 1 

men wil het geluid via de luidspreker welke in het plafond ingebouwd horen immers via je telefoon is geen geluid. De app om via je telefoon en via alle luidsprekers in huis te praten deed het wel dus gebruiken als intercom. Ga nog wel even verder proberen 

Reputatie 7
Badge +3

Ben niet thuis en kan het dus niet testen, maar vorige week werkte AirPlay niet vanuit de grand prix radio app. Het werkte wel prima via TuneIn. Mogelijk dat het ook via AirPlay werkt vanuit de site van grand prix radio. 
Kortom, er zijn mogelijkheden waarbij er alleen de beperking is die @106rallye al aangaf. Maar of dat heel erg is weet ik niet. Vorige week had ik geen problemen via TuneIn. 

Hier is het gelukt!

Je moet eerst in de Sonos-app TuneIn toevoegen  

Kies daarvoor bij instellingen -services and voice- en daar helemaal vanonder toevoegen klikken

Tunein selecteren

als je dat gedaan hebt kan je via zoeken bij ‘stations’ Grand Prix Radio vinden

Klikken en klaar :-)

Via Sonos krijg ik het commentaar niet op hetzelfde moment als F1 TV

Reputatie 7

Via TuneIn of Apple Airplay?

TuneIn kun je niet syncen met je beeld.

Ik zei het al. Je kunt de stream van TuneIn niet timen (dat kan met geen enkele TuneIn stream). Enige mogelijkheid is dan Airplay, maar daar moet je wel Apple voor hebben.

Zie https://grandprixradio.nl/updates/alles-over-de-nieuwe-grand-prix-radio-app-met-sliderfunctie

Hier is het gelukt!

Je moet eerst in de Sonos-app TuneIn toevoegen  

Kies daarvoor bij instellingen -services and voice- en daar helemaal vanonder toevoegen klikken

Tunein selecteren

als je dat gedaan hebt kan je via zoeken bij ‘stations’ Grand Prix Radio vinden

Klikken en klaar :-)

Hoi! Ik heb je stappen opgevolgd echter hoor ik alleen maar het geluid van de auto’s en niet het commentaar van Olav Mol…. Weet u (of misschien iemand anders) hoe ik dit voor elkaar krijg?

Sinds vrijdag werkt AirPlay niet meer voor grandprix radio 

 

alle andere websites en apps werken gewoon 

 

weet iemand of Sonos dit blokkeert want daar lijkt het wel op 

Reputatie 7

Airplay loopt niet via Sonos, dus hoe (en belangrijker: waarom) zou Sonos dat blokkeren?

 

Maar inderdaad, ik had vanmiddag (de eerste keer dat ik Grandprix Radio via Airplay probeerde) geen geluid. Op de telefoon leek het wel of alles functioneerde.

Waarom maakt Sonos het niet mogelijk om gewoon vanaf je telefoon je sonos systeem te selecteren als speaker? Elk ander merk van audio kan dat wel. Dit lijkt me gewoon een software aanpassing.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zal je vast verkeerd begrijpen, maar kan je wat meer uitleg geven?

Met mijn iPhone kan ik toch gewoon mijn Sonos selecteren en bedienen. Misschien een Android dingetje? Geen idee hoe je dit bedoeld en wat dit met dit topic te maken heeft. 

Reputatie 7

Zou inderdaad ook voor Android kunnen als Sonos Chromecast zou implementeren. Daar kiest men echter niet voor.

Badge

Waarom maakt Sonos het niet mogelijk om gewoon vanaf je telefoon je sonos systeem te selecteren als speaker? Elk ander merk van audio kan dat wel. Dit lijkt me gewoon een software aanpassing.

Vroegen kan dat denk dat ze het uit gezet hebben