Skip to main content

Goedemorgen, ik heb wat sonos produkten.

Playbase, 4 x sonos one, sub, 2 x era 300.

Mijn vraag is dat ik als ik alles activeer het geluid niet veel harder gaat.

Is het zo dat het volume verdeeld wordt over de geactiveerde speakers of kan ik het wel zo instellen dat als alles aan staat het geluid ook veel harder kan. Wanneer ik via spotify muziek afspeel lijkt het veel harder te kunnen dan via de sonos

Wat vinden je buren van dit experiment?

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je wilt weten:

”Mijn vraag is dat ik als ik alles activeer het geluid niet veel harder gaat.” Dit is geen vraag maar een constatering?

”Wanneer ik via spotify muziek afspeel lijkt het veel harder te kunnen dan via de sonos”. Bedoel je “via de Spotify app, reps. “via de Sonos app”?

Beste ronald, woon vrijstaand en de buren zijn redelijk ver weg. Dus dat is geen probleem. Met mijn andere stereoinstallatie zou ik ze wellicht kunnen bereiken en dat is dus het punt.

Ondanks de sonos produkten mis ik eigenlijk wel het echte volume. Wat niet meer wordt als je meer sonos speakers hebt. is mijn ervaring/mening. Had wel verwacht dat ik redelijk in de buurt zou komen ten opzichte van mijn Denon/Bose opstelling.

Het geluid van de sonos is wel prima, helder en zuiver, en het gemak in combinatie met tv is ook supergemakkelijk en mooi geluid.

En ja als ik via spotify app muziek speel lijkt het harder te kunnen dan via sonos app 106rallye.

Maar zal nog eens nader de instellingen aflopen en anders is het maar zo. Ben op zich goed tevreden met de sonos produkten, alleen het volume he. dat mis ik nog beetje.

Nog bedankt voor jullie reacties.

Ik heb deze constatering niet kunnen maken. Ik gebruik altijd de Sonos app en voor mij kan alles echt had genoeg. Overigens is het de vraag of het totale volume toeneemt als je meer speakers plaatst, als dat is wat je verwacht.

Is het niet zo dat wanneer 1 speaker bijvoorbeeld 80db zou produceren, dat 4 van die speakers nog steeds 80db produceren?

ik heb geen idee hoor. Mijn gevoel zegt ook dat het allemaal niet veel mooier gaat klinken wanneer een ruimte vol gegooid wordt met verschillende typen speaker. 

Overigens ga ik ervan uit dat je geen volumebegrenzing gebruikt.

Beste  Rallye en Erooij, 

nog bedankt voor jullie reactie. Gebruik idd geen volumebegrenzing, en ben het ook eens met de opmerking dat je niet alles erin moet gooien. Jullie maken beide ook de opmerking en dat is denk eigenlijk de vraag hoe het nu met het volume van sonos in elkaar zit.

Neemt het totale volume toe naarmate je meer speakers inzet of blijft dat hetzelfde en wordt het verdeeld over het aantal speakers.

Als iemand hier nog een antwoord op weet zou ik dit graag nog eens weten. En verder is het voor mij verder prima. Heb er vrede mee en het is hard genoeg en klinkt ook prima.

Allen bedankt voor jullie reacties.