Skip to main content

Wat een ongelooflijk klotesysteem is dat Sonos. Het is niet te bedienen, al helemaal na de zgn. 'upgrade' .

Never nooit meer dit budsysteem.

Maak gewoon draaiknoppen voor volume en geluid settings en creer tiptoetsen om bronnen te kiezen. 

Stop met dat amateurische gewauwel over hoe goed jullie zijn. Ga het verdikkeme regelen. Amateurs !! 

Nog nooit een soundbar gezien met draaiknoppen. Volgens mij worden er hier toch echt appels met peren vergeleken.
Ik zou een paar draaiknoppen op je telefoon plakken.

Alleen meer hier je frustratie ventileren en niet vertellen wat het probleem is werkt ook niet echt voor de lezers van het forum.

Los van die triestige update, moeilijk te bedienen is het alleszins niet. 

Anders moet je eens omschrijven wat je probleem echt is. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je echt draaiknoppen en tiptoetsen op je soundbar wil.

Ik begrijp de frustratie. Ik wacht al even maar nog geen oplossing voor mijn problemen met internet radio. Ook ik heb liever opnieuw een afstandsbediening waarmee je de basis tenminste kan blijven bedienen  als er van die dwaze updates zijn: volgende/vorige radio in een platform dat geen irritante reclames speelt zoals nu bij Tunein en Sonos radio (ook Tunein).

Sonos moet de mogelijkheid geven om ZELF de Url's van radiostreams in te voeren (niet de 10 die je via Tunein kon ingeven) zodat je de streams van de radiostations zelf kan ingeven in plaats van een of ander dwaze service provider.

Dus volledig akkoord met de afstandsbediening. 

Ik geef het nog even tijd vooraleer ik 4x Sonos verkoop.

Maar een radiozender zet je toch op en dat is het. Als je wil zappen kan je gewoon in de app een andere zender uit je favorieten kiezen. Veel makkelijker kan het toch niet ? Of wat mis ik hier ?

Ik vraag me trouwens af of een andere fabrikant naast tunein nog iets anders aanbiedt als radiobron ? Zou kunnen hoor, ik weet het gewoon niet.

Vooreerst werken de favorieten niet meer sinds de update. Als je de zender selecteert krijg je eerst de fantastische boodschap "Welcome to Tunein", gevolgd door 2 reclames voor supermarkten, dan pas begint de stream te spelen. Na ongeveer 20 minuten wordt de stream opnieuw onderbroken voor reclame.

Ga je naar een ander radiostation dan gebeurt juist hetzelfde, inclusief de irritante reclame bij aanvang.

Dit is onmogelijk voor een radioluisteraar. En in sommige landen onwettig 

Dat heet de Tune-Inflatiecorrectie..

Dat heet de Tune-Inflatiecorrectie..

Hoe bedoel je?

Het was een woordgrapje, sorry slechte humor!

Het was een woordgrapje, sorry slechte humor!

Wees gerust... het is ook mijn soort humor. Alleen wou ik zeker zijn dat je spellingscorrector het niet van je had overgenomen. :-) 

TuneIn verleent een service. Reclames zijn niet fijn. Maar je kunt een betaald abonnement nemen op TuneIn. Volgens mij kun je nu via de TuneIn app ook andere url’s toevoegen.

Ik heb ooit Tunein aangekocht "voor het leven" maar merk er alvast niets van. Nog eenq: Sonos moet er zelf voor zorgen dat radio's reclamevrij tot hun speakers komen.

Waarom zou Sonos daarvoor moeten zorgen? Je hebt toch speakers aangeschaft met een bepaalde functionaliteit. Volgens mij staat er nergens dat dat reclamevrij zou moeten zijn. Er zijn nog vele mogelijkheden om die functionaliteit reclamevrij te benutten. Zou Sonos dit blokkeren dan stoppen de aanbieders, kunnen we daar weer over gaan klagen.

Helaas is het de moderne tijd die ervoor zorgt dat we niet meer om reclame heen kunnen. Ik kan mij nog herinneren dat voetbalvelden maar een beperkt aantal reclameborden mocht hebben voor de tv uitzendingen. Nu wordt je continu afgeleid door bewegende reclame die er niet eens is inde stadions. Moet ik dan nu bij Sony gaan klagen omdat ik de tv gekocht heb om voetbal te kijken en niet omdat ik gestoord wordt door reclame?

Ze ondermijnen hun speaker business.

Jij begrijpt het systeem niet, of wil het niet begrijpen. 

Overigens: als je nog reclames krijgt terwijl je betaalt hebt voor TuneIn, is het misschien goed om eens contact met hen op te nemen. Had je een soort lifetime premium of had je Pro? Ik zie dat TuneIn dit zegt over TuneIn Pro: “TuneIn Radio Pro is available for a one-time fee. It is just like our free app, without banner and other additional ads.” Zie https://help.tunein.com/en/support/solutions/articles/151000172607-what-is-the-difference-between-pro-premium-and-free- Ik zou zeer benieuwd zijn of TuenIn Pro ook op Sonos functioneert. https://help.tunein.com/nl/support/solutions/articles/151000172107-wat-is-het-verschil-tussen-tunein-en-tunein-pro-

Dat lijkt overigens niet zo, zie https://en.community.sonos.com/controllers-and-music-services-229131/tunein-pro-on-sonos-6891289

Je zou evt. via AirPlay zonder reclame vanaf de app naar je Sonos kunnen streamen als je Pro hebt.

Waarmee ook maar weer eens is aangetoond dat discussies over reclame niet met Sonos gevoerd moeten worden, maar in dit geval dus met TuneIn.

Ik volg je redenering niet.

Dan moet je wellicht wat beter lezen.

Klopt helemaal wat Erooij zegt, die reclames zijn afkomstig van TuneIn. Ik had toentertijd ook een pro versie aangeschaft, 

ik was vandaag op de fiets naar het werk en dan is radio een leuke afleiding. Maar TuneIn maakt het wel heel bont met reclames. Ik hoorde tot mijn stomme verbazing na iedere 20 minuten reclames dwars door de uitzending heen.

Bizar gewoon, thuis op Sonos gebruik ik MyTuner, daar heb je bij commerciële radio bij de start 1 reclame en bij de publieke volgens mij niet geloof ik. 
Ik heb TuneIn maar gauw voor MyTuner ingeruild, het werkt ook een stuk sneller merkte ik.

Ik ga het nog eens proberen voor @StefSono .

Je koopt een tv met netwerkfunctionaliteit, vervolgens kies je een gratis streamingdienst en begint heerlijk te streamen. De streamingsdienst denkt op zeker moment daar wel geld mee te kunnen verdienen, of uit de kosten te komen en besluit reclame toe te voegen. 
Op zeker moment kan je deze reclame afkopen met een lifetime pro-abonnement en later komen ze met maandabonnementen. Nu blijkt deze streamingsdienst toch extra reclames toe te voegen ook al heb je dit afgekocht.

Rara waar moet je gaan klagen, toch niet bij de tv bouwer? 

Sonos ondermijnt de verkoop van zijn speakers door gebruik te maken van platformen die streaming aanbieden met extra reclamevrij. Dit hoort niet. Ze moeten zelf zo'n platform beheren en zorgen dat dat reclamevrij blijft. Sonos radio zou dit moeten zijn maar de streams zijn daar Tunein streams.

Reclame bij ipv reclamevrij natuurlijk 

Mag duidelijk zijn dat ik het daar niet mee eens ben. Je weet wat je koopt en daar is nooit gesproken over het reclamevrij verwerken van streamingdiensten. Zelf hadden zij geen streamingdienst, dat is later gekomen en waarschijnlijk ook alleen ontstaan omdat ook zij de mogelijkheid van extra inkomsten zagen

Zoals aangegeven zie je dit ook bij tv merken. Wanneer deze zelfstandig content aanbieden dan zou dat ook betaald zijn of met reclame. Zie o.a. wat Apple gedaan heeft met Apple TV.

Er is een tijd geweest dat Sonos voor Spotify enkel de betalende versie ondersteunde. Dat zorgde voor heel wat ongenoegen. Nu ondersteunen ze ook de gratis versie met de reclame. Moet die dan ook terug weg ?

Anderzijds vraag ik me af of Sonosradio vroeger ook al tunein was ? Die reclame op de radio is toch vrij recent ? Of heb ik dat verkeerd voor ?

Er is geen enkele fabrikant die zelfs maar in de buurt komt van wat Sonos aanbiedt als bron. Gevolg is dat er tussen het koren ook soms wat kaf zit.

Vanaf het moment dat Sonosradio begon was er al de link met TuneIn. Een raadsel waarom.

De steeds verder uitbreidende reclame is inderdaad iets wat later is ontstaan. De commercie neemt zaken over. Helaas is het niet anders.

Het is alleen te hopen dat ze iets vinden op de wijze waarop de reclame is geïntegreerd, waardoor de ervaring iets minder irritant is.