Skip to main content
Vraag

Deezer radio functie gebaseerd op een nummer werkt niet (Mixes geïnspireerd door...). Verspringt telkens

• February 22, 2026
  • 9 reacties
  • 46 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Soms wil je een flow beluisteren gebaseerd op een bepaald nummer.

In de deezer app heet dit “Mixes geïnspireerd door...”.  Het start dan met dat nummer en zoekt gelijkaardige liedjes.
Ik gebruik die functie bijna altijd.

In de sonos app kan je dat ook doen door in een bepaald nummer naar “info & opties” te klikken en dan te klikken op “radio starten”.

In de deezer app werkt dat perfect.

Maar in de Sonos app is dat al zeer lang een probleem.  Het verspringt telkens naar het volgende nummer na de eerste seconde of zelfs onmiddellijk.  

Ik ben daar al eens een topic over gestart en toen ging men daar eens “naar kijken”.  Maar het probleem blijft.  

MOETEN WE NU DENKEN DAT SONOS DEEZER EN ANDERE STREAMINGDIENSTEN SABOTEERT EN DIT PROBLEEM NEGEERT? WANT IN SPOTIFY ZOU HET GEEN PROBLEEM ZIJN.

BIJ DEEZER WIJST MEN IN JULLIE RICHTING OM EEN OPLOSSING TE BIEDEN!

GAAN JULLIE DIT NU EINDELIJK EENS OPLOSSEN???

Ik betaal voor jullie materiaal en voor een deezer abonnement.  Het is dan ook jullie verantwoordelijkheid om alles goed te laten werken!  IK HOEF DAAR GEEN JAREN OP TE WACHTEN!

Dit lijkt in dovemansoren te verdwijnen dus verwijt mij niet het gebruik van hoofdletters.  Doe uw werk.

9 Reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • February 22, 2026

Dit is reeds verschillende keren ter sprake gebracht:
MAAR JE KAN NIET MEER REAGEREN OP DIE TOPICS.  En kunnen dus niet aangevuld worden en ondersteund door andere gebruikers.  Op die manier blokkeren jullie de community ondersteuning voor deze topics!!    

In de onderstaande vraag negeren jullie in jullie antwoord zelfs de functie die bestaat,  maar niet goed werkt:

106rallye
  • February 22, 2026

Topics worden volgens mij na een bepaalde tijd gesloten als er geen reacties meer komen. De methode om hernieuwde aandacht te krijgen voor een onderwerp is door een nieuw topic te openen, zoals je hier doet. Je zou ook met Sonos kunnen bellen. Gek wel dat Sonos beloof te reageren en dat dan niet meer doet.

Voor mij klink je dus wat paranoïde. Sonos die saboteert? Dit is een gebruikersforum met beperkte aanwezigheid van Sonos, “jullie” komt dus niet echt aan. En ja, ik blijf het gebruik van hoofdletters niet netjes vinden. Ik weet ook niet of de toon van je reactie een enorme drang om je te helpen oproept.

Dat je een probleem constateert is vervelend, maar er lijken niet veel anderen te zijn die dit probleem ook hebben. Sonos had vorig jaar wat anders om op te lossen en is daar hard mee bezig geweest. En Sonos laat horen wat het van Deezer aangeboden krijgt, dus het kan ook daar fout zitten. Kun je aangeven waar Deezer zegt dat het niet aan hen ligt? En dat Spotify bevoordeeld zou worden?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • February 22, 2026

...

Ik ben daar idd gedrustreerd over en de enige die dat persoonlijk moet pakken is sonos mr moraalridder.

Deezer en sonos blijven die zwartepiet naar elkaar schuiven en gebruikers verantwoordelijk maken voor de communicatie tussen beide bedrijven over functies die niet werken.

En van mij mag je de naïeve gedachte hebben dat zulke bedrijven de gebruikservaring boven hun bedrijfsbelangen zetten in het behandelen van prioriteiten.

Maar laat anderen gewoon wat minder braaf zijn in reacties op sonos om ervoor te zorgen dat je als klant de service krijgt waarvoor je betaalt en niet met een kluitje het riet ingestuurd.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • February 22, 2026

Je vergeet in deze dat je, binnen dit forum, met medegebruikers communiceert en niet met Sonos. ​@106rallye regeert zeer helder op je bericht en beschrijft keurig het gevoel en daar ga jij nog eens overheen het het begrip “moraalridder”. 
Niet erg netjes en hieruit blijkt duidelijk dat je zijn bericht niet hebt begrepen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • February 23, 2026

Je vergeet in deze dat je, binnen dit forum, met medegebruikers communiceert en niet met Sonos. ​@106rallye regeert zeer helder op je bericht en beschrijft keurig het gevoel en daar ga jij nog eens overheen het het begrip “moraalridder”. 
Niet erg netjes en hieruit blijkt duidelijk dat je zijn bericht niet hebt begrepen.

Dat sonos de niet-werkende functies niet oplost is niet netjes.

En dat sonos én deezer het aan gebruikers overlaten om met de andere partij te communiceren over hun niet-werkende functies is niet netjes.

Dat er dan eens wat lawaai gemaakt wordt is normaal.

Bedrijven maken afspraken onderling.

Dat bepaalde diensten zoals spotify goed werken en andere, minder machtige diensten als deezer niet goed werken kan toeval zijn.  Maar dat dan paranoia noemen als mensen bepaalde dingen verdacht beginnen vinden die elders in het bedrijfsleven gewoon gebeuren, is ook niet erg netjes.

Dat mensen zich dan begripvol opstellen over de frustratie van iemand die lange tijd van het kastje naar de muur gestuurd is geweest door 2 bedrijven, is normaal.

Dat mensen in de plaats daarvan beginnen moraliseren over de schrijfstijl,  en beginnen betuttelen, is op zich ook niet netjes.

Als sonos en deezer niet helpen en naar elkaar blijven wijzen zonder dat samen op te lossen, dan wil je dit op een bepaald moment eens hard roepen zodat ook andere gebruikers het gehoord hebben.

Het is dus niet naar jullie gericht en als sonos de berichten niet leest en de community negeert, ja dan was mijn bericht een slag in het water.

106rallye
  • February 23, 2026

Sonos omschrijft dit forum als een “community”, een gemeenschap dus. Dat betekent dat leden van die gemeenschap elkaar af en toe tot de orde moeten kunnen roepen. Ik heb dat netjes geprobeerd te doen, geprobeerd om empathie te tonen met je probleem en gezegd het vreemd te vinden dat Sonos ondanks een belofte daartoe niet is teruggekomen met nieuws. Voor mij is dat een afgewogen reactie.

Jij poneert een aantal stellingen, dat dit de schuld van Sonos is, dat Sonos Deezer bewust saboteert en dat Sonos Spotify zou bevoordelen. Daar voer je geen bewijs voor aan (ondanks mijn vraag) en reageer je enkel op mijn opmerkingen over jouw toon. Zo komen we geen stap vooruit.

Sonos en Deezer werken overigens samen bij Sonos Radio, zie https://en.community.sonos.com/owners-cafe-228997/deezer-x-sonos-collaboration-6886290. De verhoudingen zijn dus niet erg verstoord.

Dit is hoe het werkt. Sonos heeft een toegangspoort voor de systemen van hun klanten. Een setje regels waaraan je moet voldoen wil je muziekservice werken met Sonos: https://docs.sonos.com/docs/smapi

Daarna is het aan de muziekservice zelf om te zorgen dat het werkt en wat de functies binnen Sonos zijn. Sonos neemt de muziekservice dan op in de lijst en legt uit hoe het werkt. Zie https://support.sonos.com/nl-nl/services/deezer (waar een functie die “flow” heet voor het voetlicht gebracht wordt - is dat waar jij het probleem bij hebt?). Bij Deezer gaat dat dus niet helemaal goed. Punt is: dat begint dus bij Deezer. Mogelijk is vervolgens hulp van Sonos nodig.

Ik heb nog even voor je gezocht. Sonos en Deezer lijken op de hoogte van het probleem en er wordt gewerkt aan een oplossing https://www.reddit.com/r/deezer/comments/1ms1ump/comment/n95g0lp/?utm_source=share&utm_medium=mweb3x&utm_name=mweb3xcss&utm_term=1&utm_content=share_button

De afgelopen twee jaar was dit niet het grootste probleem voor Sonos. Het internet word nu ook weer niet overstroomd door klachten, dus wellicht is het bij Deezer of bij Sonos geen prioriteit.

Wil je dit bij Sonos duidelijk maken, dan is het misschien het beste om ze te bellen. Want zo blijft het inderdaad een slag in het water. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • February 23, 2026

.

Jij poneert een aantal stellingen, dat dit de schuld van Sonos is, dat Sonos Deezer bewust saboteert en dat Sonos Spotify zou bevoordelen.

MOETEN WE NU DENKEN DAT SONOS DEEZER EN ANDERE STREAMINGDIENSTEN SABOTEERT EN DIT PROBLEEM NEGEERT? 

“Poneren” is dus niet wat ik deed.  Het is een verdachtmaking opwerpen om reactie uit te lokken.

Het is in vraagvorm geformuleerd dus geen stellingname.

Voor de rest bedank ik u voor de informatie.  
Ik vraag me daarbij wel af of je bepaalde voordelen krijgt om u daarvoor in te zetten,  buiten de eer en dankbaarheid voor uw expertise.  

Want zulke fora worden uiteraard gefaciliteerd omdat dit servicemedewerkers uitspaart.  

Ik zou dat allemaal prima vinden wanneer er dan ook voor gezorgd wordt door sonos en deezer dat zij hun problemen met elkaar oplossen.  Maar ze wijzen beiden naar elkaar.  Ik heb op de deezer community ook mijn ongenoegen geuit hierover,  want het enige dat sonos en deezer doen is mij naar elkaar verwijzen om dit op te lossen.  En ook al is het de schuld van de ander,...  het is dan niet aan mij om daar verdere stappen in te zetten,  maar aan hén om initiatief te nemen. 

Jammer genoeg rest er mij dan soms alleen nog de optie om eens wat deining in het water te maken op een forum waarvan je dan hoopt dat wat extra druk van de community zorgt dat ze er werk van maken.  Het helpt dan niet dat de boodschap door leden als jullie ondermijnd wordt,  al begrijp ik best wat jullie bedoelen.  

Een flow beluisteren op basis van de sfeer van een bepaald nummer is voor mij een essentiële functie van de streaming ervaring.  Daarom wilde ik nog even pushen.  

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • February 23, 2026

Wil je je frustraties kwijt, dat kan, maar doe het niet door hier te “schreeuwen“ of door forumleden de maat te nemen:

Neem contact op met de CEO, Tom Conrad, via ceo@sonos.com

106rallye
  • February 23, 2026

Je mag gerust pushen. Dat doen door te bellen is wellicht meer effectief, maar hier je verhaal doen is nooit weg. Dat mag dan het best op een manier die niet alleen al door de toon een reactie uitlokt.

En als je daar dan op aangesproken wordt met nieuwe verdachtmakingen over “voordelen” komen, of je het commentaar van medegebruikers dan meteen “ondermijning” noemen is ook niet chique. Belangrijker: het leidt af van waar het je om gaat - en dat is misschien toch jammer.