Skip to main content

De nieuwe Sonos-app en toekomstige functie-updates


We zijn begonnen met het creëren van een meer gepersonaliseerde en moeiteloze luisterervaring met de bijgewerkte Sonos-app. Deze is vanaf de grond opnieuw opgebouwd om toekomstige innovatie in de komende jaren te ondersteunen. Bij de eerste uitrol hebben we ons gericht op het beantwoorden van enkele van de meest voorkomende verzoeken van onze klanten, waaronder verbeterde betrouwbaarheid, prestaties en snellere toegang tot muziek.

Velen van jullie hebben waardevolle feedback gedeeld over de veranderingen die jullie ervaring hebben verbeterd, evenals de gebieden waar we tekortschoten. We luisteren naar al jullie opmerkingen en werken eraan om ze zo snel mogelijk aan te pakken. In de komende weken zullen we de onderstaande functies opnieuw introduceren, terwijl we bugs en prestatieproblemen oplossen. Bedankt voor jullie betrokkenheid en we kijken ernaar uit om voort te bouwen op deze eerste stap om een luisterervaring te creëren die aan ieders behoeften voldoet.

 

Nu beschikbaar

 

Om toegang te krijgen tot deze wijzigingen, controleer je de updates in de iOS / Android-app store om de nieuwste versie van de Sonos-app te downloaden. Zorg ervoor dat je Sonos-producten ook up-to-date zijn.

Laatst bijgewerkt: 06. Augustus 2024. Zie de release-opmerkingen.

 

80.07.05 (Android)

80.07.03 (iOS)

 

Vandaag hebben we een update uitgerold die de installatie, configuratie en zoekfunctie voor de lokale Muziekbibliotheek naar de mobiele app brengt, samen met nog een aantal bugfixes en functionaliteitsverbeteringen.

 

In deze update:

 

  • Verbeteringen in toegankelijkheid in Instellingen
  • Verbeterde soepelheid en betrouwbaarheid voor productinstallatie  
  • Toegevoegd de mogelijkheid om de wachtrij op Android te wissen  
  • Toegevoegd een Nachtgeluid-schakelaar in Kamerinstellingen voor soundbars

 

167 Reacties

Reputatie 2

Ik droom er al jaren van om een Sonos systeem te bezitten. Afgelopen weekend besteld en vandaag werd hij bezorgd. Ik schrik echter van de meldingen die ik hier zie, ik krijg ook helemaal niets geïnstalleerd, niets werkt. Daar gaat mijn droom, spat zomaar uiteen in 1000 stukjes.

Niet wanhopen: je hebt hardwarematig een hele goede investering gedaan. Ik ben enigszins gehoorgehandicapt en geniet al weer jaren van de Sonos kwaliteit. Tot de laatste update had ik ook geen klagen, maar die software update brengt het SONOS merk in diskrediet en niet de hardware. Als Sonos zich de ongezouten kritiek aantrekt en weer een goede software release uitbrengt dan weet ik zeker dat je geen spijt hoeft te hebben van je aankoop. Veel luisterplezier op de pof zullen we dus maar even voor lief moeten nemen. 

We zijn begonnen met het creëren van een meer gepersonaliseerde en moeiteloze luisterervaring met de bijgewerkte Sonos-app. Deze is vanaf de grond opnieuw opgebouwd om toekomstige innovatie in de komende jaren te ondersteunen. Bij de eerste uitrol hebben we ons gericht op het beantwoorden van enkele van de meest voorkomende verzoeken van onze klanten, waaronder verbeterde betrouwbaarheid, prestaties en snellere toegang tot muziek.

Velen van jullie hebben waardevolle feedback gedeeld over de veranderingen die jullie ervaring hebben verbeterd, evenals de gebieden waar we tekortschoten. We luisteren naar al jullie opmerkingen en werken eraan om ze zo snel mogelijk aan te pakken. In de komende weken zullen we de onderstaande functies opnieuw introduceren, terwijl we bugs en prestatieproblemen oplossen. Bedankt voor jullie betrokkenheid en we kijken ernaar uit om voort te bouwen op deze eerste stap om een luisterervaring te creëren die aan ieders behoeften voldoet.

 

Nu beschikbaar

 

Om toegang te krijgen tot deze wijzigingen, controleer je de updates in de iOS / Android-app store om de nieuwste versie van de Sonos-app te downloaden. Zorg ervoor dat je Sonos-producten ook up-to-date zijn.

Laatst bijgewerkt: 22 mei 2024. Zie de release-opmerkingen.

  • VoiceOver op iOS werkt nu correct samen met individuele elementen van het startscherm van de Sonos-app - en voegt nu verbeterde VoiceOver-ondersteuning toe voor het navigeren en bedienen van het afspeelscherm, het systeemoverzicht, de uitvoerselectie, de wachtrij, de volumeregelaars en het toevoegen van producten
  • Verbeterde TalkBack-ondersteuning voor het afspeelscherm, het systeemoverzicht en het toevoegen van producten.
  • Verbeterde weergave van lokale muziekbibliotheekmappen.
  • Toevoegen en bewerken van alarmen met de mogelijkheid om te zoeken naar inhoud.

 

Binnenkort beschikbaar

  • Voortdurende navigatie verbeteringen voor klanten met een visuele beperking: medio juni
  • Toevoegen aan wachtrij en volgende afspelen: begin juni
  • Slaaptimer: medio juni
  • Zoeken en afspelen van lokale muziekbibliotheek: medio juni
  • WiFi-instellingen bijwerken: medio juni
  • Alarmen snoozen: nader te bepalen

 

Bekende problemen en oplossingen

 

Foutmelding “Aanmelden als systeemeigenaar” bij het bijwerken van producten tijdens de installatie

  • Momenteel is er geen oplossing beschikbaar.

Onze nieuwste update lost enkele van de meest kritieke bekende problemen op, maar we weten dat we nog meer te doen hebben. We horen je feedback en werken hard om de ervaring te bieden die je verwacht en verdient.

Mijn Sonos ervaring is werkelijk volledig verpest. 
Alsjeblieft, draai die ellendige update terug.

Kan geen radio stations meer afspelen “ er is iets mis gegaan” 

radio stations niet meer te vinden 

reageert traag 

gui is onoverzichtelijk

Het was een mooi systeem maar nu is het bagger.

 

Reputatie 7

Heb je die zenders op TuneIn? Heb je TuneIn geïnstalleerd als muziekservice? De oude TuneIn is verdwenen en dus werken de oude links naar zenders pas als je de nieuwe TuneIn installeert. Wel eerst even met de TuneIn app een account aanmaken.

Reputatie 7
Badge +3

Ik bleek na de laatste update mijn Sonos radio account opnieuw te moeten autoriseren. Daarna werkte de favorieten weer

Tuneln toegevoegd maar krijg 2 omgevingen niet operationeel.

wel als deze worden toegevoegd aan een wel werkende play1.

kan wel deze niet onder sonos werkende via sporify aansturen.

nooit problemen gehad met de omgeving

Badge

Ik droom er al jaren van om een Sonos systeem te bezitten. Afgelopen weekend besteld en vandaag werd hij bezorgd. Ik schrik echter van de meldingen die ik hier zie, ik krijg ook helemaal niets geïnstalleerd, niets werkt. Daar gaat mijn droom, spat zomaar uiteen in 1000 stukjes.

Ik ben het niet helemaal zeker, maar dit zal niets met de app te maken hebben volgens mij. Over welke speakers hebben we het hier ? Ik heb 2 weken terug een Era 100 zonder enig probleem aan een bestaand systeem kunnen toevoegen en ik garandeer je dat de app toen veel veel slechter was dan de versie die nu op de app store staat :) Ik zou in ieder geval niet wachten op een betere app want het zou nu ook gewoon moeten werken.

Reputatie 7

@Ruurd67 Wat is een “omgeving?

Vandaag o.a. sleeptimer functies, ´speel volgende´ en ´toevoegen aan wachtlijst´ in de app beschikbaar. Het is een begin…..

@106rallye,

daar bedoel ik mee de verschillende kamers, al dan wel of niet met meerdere sonos producten 

Reputatie 7

Als ik het goed begrijp kun je sommige speakers (“kamers” in de Sonos app) niet op zichzelf laten spelen maar alleen als je ze groepeert met een andere speaker? Ik lees dat probleem vaker. Heb je de speakers en je router al een keer opnieuw opgestart?

Beste Sonos,

Als Sonos enthousiasteling van het eerste uur, voor het eerst een verzoek van mijn kant. 

De nieuwe app heeft zoveel problemen en missende functies, dat ik het fijn zou vinden om te kunnen downgraden naar de vorige versie van de Sonos App.

In mijn ogen zou het nog beter zijn om de nieuwe versie terug te brengen naar Beta status totdat die stabiel is, maar goed een tijdelijke downgrade zou voor mij al heel prettig zijn.

Hopelijk kunnen jullie hier snel gehoor aan geven, jullie hebben in mijn ogen niet genoeg programmeer capaciteit om fail fast en fix forward toe te passen om jullie klanten tevreden te houden.

Alvast bedankt.

Reputatie 3
Badge

Ik moet bekennen dat een recente update een stuk van mijn frustratie heeft weggenomen. 

De nieuwe app is echt vreselijk. Ik kan niks

meer regelen de sub kan niet meer aan gepast worden. De achterspeakers kunnen ook niet meer uit gezet worden. Wat een troep app

Reputatie 7

Wat wil je aanpassen bij de Sub? Waarom zou je achterspeakers uit willen zetten?

Volume van de sub aanpassen soms wil je meer of minder. En je wilt niet altijd surroundgeluid hebben. En als de app de functie heeft moet het toch gewoon werken. Dus daarom wil ik dat

Reputatie 7
Badge +3

Is dat Android of iOS? Alle updates gedaan?
Onder iOS heb ik deze mogelijk nog wel zichtbaar.

Het zou prettig zijn als meer mensen dan alleen de beheerder de alarmen kunnen bedienen.

Het zou óók fijn zijn als je meer mensen beheerdersrollen kunt geven.

Reputatie 7

Dat kan toch gewoon door ze in te laten loggen met het account en password voor Sonos?

Reputatie 1
Badge

Alarmen moet je zonder beheerdersaccount kunnen instellen.

 

beheerder, wil wellicht het aanpassen van het maximale volume, of overdragen van het systeem voorkomen.

Reputatie 7

Work around: alarm via Google Assistant.

Na 25 jaar afscheid genomen van al mijn Bose apparatuur. In mijn oren klinkt Sonos beter en heeft het meer functies. Ben nu al dagen bezig om de ARC te installeren in de app maar tevergeefs. De app ziet em wel, maar wil de boel niet updaten met de Era 100 geen enkel probleem. En bij de Sub vliegt de app er steeds uit op het moment dat ie wil verbinden. Nu al spijt van mijn keuze. 

Reputatie 3
Badge +1

Inderdaad verkeerde keuze.

Reputatie 7

Op Android? Al een iOS-apparaat geprobeerd?

Inderdaad android. Heb wel Ipad air 2, maar die heeft ios15 en kan de sonos app niet installeren. 

Reageer