De nieuwe Sonos-app en toekomstige functie-updates


Reputatie 4
Badge +3

We zijn begonnen met het creëren van een meer gepersonaliseerde en moeiteloze luisterervaring met de bijgewerkte Sonos-app. Deze is vanaf de grond opnieuw opgebouwd om toekomstige innovatie in de komende jaren te ondersteunen. Bij de eerste uitrol hebben we ons gericht op het beantwoorden van enkele van de meest voorkomende verzoeken van onze klanten, waaronder verbeterde betrouwbaarheid, prestaties en snellere toegang tot muziek.

Velen van jullie hebben waardevolle feedback gedeeld over de veranderingen die jullie ervaring hebben verbeterd, evenals de gebieden waar we tekortschoten. We luisteren naar al jullie opmerkingen en werken eraan om ze zo snel mogelijk aan te pakken. In de komende weken zullen we de onderstaande functies opnieuw introduceren, terwijl we bugs en prestatieproblemen oplossen. Bedankt voor jullie betrokkenheid en we kijken ernaar uit om voort te bouwen op deze eerste stap om een luisterervaring te creëren die aan ieders behoeften voldoet.

 

Nu beschikbaar

 

Om toegang te krijgen tot deze wijzigingen, controleer je de updates in de iOS / Android-app store om de nieuwste versie van de Sonos-app te downloaden. Zorg ervoor dat je Sonos-producten ook up-to-date zijn.

Laatst bijgewerkt: 22 juli 2024. Zie de release-opmerkingen.

  • 80.05.04 (iOS)
  • 80.05.06 (Android)

Vandaag hebben we een update uitgerold die de installatie, configuratie en zoekfunctie voor de lokale Muziekbibliotheek naar de mobiele app brengt, samen met nog een aantal bugfixes en functionaliteitsverbeteringen.

 

In deze update:

  • Toegevoegde installatie, configuratie en zoekfunctie voor lokale Muziekbibliotheek
  • Verbeterde accountinstellingen voor Sonos Pro-abonnees
  • Verbeterde line-in autoplay en compressie-instellingen
  • Verbeterde toegankelijkheid in Instellingen
  • Verbeterde meldingen voor firmware-updates van spelers
  • Het volumepictogram bijgewerkt om het volumeniveau weer te geven
  • Amp/Port kan worden geconfigureerd voor Stereo of Mono output in Android
  • Verbeterde Sub audio-instellingen met Amp

Aankomende updates:

  • Bewerken van afspeellijsten
  • Downgraden van S2 naar S1
  • Persistentie van offline apparaten
  • Extra configuratie-instellingen

 

Vorige week (dinsdag 16 juli) hebben we een spelerupdate uitgebracht die geen zichtbare wijzigingen voor gebruikers bevat. Zorg er desondanks voor dat zowel je spelers als de Sonos-app zelf up-to-date zijn. Dit kan je doen door in de Sonos-app te controleren op updates (voor spelerupdates) en door in de App Store of Google Play Store te controleren.

 

 

 

Enkele opmerkingen over de functionaliteit van de Lokale Muziekbibliotheek.

Wij zullen de oplossingen voor alle onderstaande kwesties aanpakken in toekomstige updates. Wij waarderen je geduld!

 

  • Na het toevoegen/verwijderen van een share kan er tijdens het herindexeren een vertraging optreden waarbij het niet duidelijk is dat de Muziekbibliotheek wordt geïndexeerd, en sommige overgebleven elementen van een verwijderde share kunnen nog steeds verschijnen tijdens het herindexeren. Wees geduldig - er wordt in feite nog steeds geïndexeerd
  • De zoekfunctie van de Muziekbibliotheek is niet toegankelijk op de controller zonder toegang tot het internet
  • De Lokale Muziekbibliotheek zal niet werken voor alarmen

Deze functies en functionaliteiten zullen in toekomstige updates terugkeren.

 

Extra aandachtspunten specifiek voor Android:

  • Het “Meer” menu, de opties ‘Nu Afspelen’ en ‘Volgende Afspelen’ kunnen foutmeldingen geven zoals “er is iets misgegaan” voor lokale bibliotheekinhoud. Het is ook momenteel niet mogelijk om albums uit de lokale muziekbibliotheek te favoriseren.
  • Wanneer een nieuwe muziekbibliotheekshare wordt toegevoegd, verschijnt deze niet op de instellingenpagina van de muziekbibliotheek. De share verschijnt wel als je duikt in Muziekbibliotheek > Mappen. Het kan voorkomen dat de share verdwijnt na het sluiten/heropenen van de app, maar de share is succesvol toegevoegd.

 

Aandachtspunt specifiek voor iOS:

  • Geen albumhoezen van albums in Sonos Favorieten

Het is mij niet ontgaan dat het leveren van Lokale Muziekbibliotheek-functionaliteit met deze problemen niet ideaal is. Echter, in het belang van transparantie willen ik en het team ervoor zorgen dat je de huidige staat van de Muziekbibliotheek-functionaliteit begrijpt en dat alle bovengenoemde punten in toekomstige updates zullen worden opgelost.

 

Ook - blijf alsjeblieft jouw feedback en zorgen delen. Het is dankzij jouw feedback dat we onlangs zijn begonnen met het toevoegen van steeds meer informatie aan onze release notes - herinnert iemand zich nog “bugfixes en verbeteringen”? Het vereist een consistente en zinvolle inspanning om meningen te veranderen en vertrouwen terug te winnen. Het zal niet van de ene op de andere dag gebeuren en ik waardeer elke opmerking en DM die je hebt gestuurd terwijl we precies dat proberen te doen.

 


167 Reacties

Reputatie 3

Het is gewoon een pure schande wat Sonos doet.

Ik heb meer dan 25 sonos producten op mijn kantoor, thuis en buitenverblijf. Normaal kan ik moeiteloos van het ene systeem naar het andere overschakelen, wekkers zetten etc…

Jullie beslissen ipv een upgrade en verbetering gewoon zonder meer een downgrade te doen want door de nieuwe app heb ik nog maar op 1 van mijn 3 sonos locaties toegang met mijn Iphone. De rest werkt gewoon niet meer en jullie vinden het niet noodzakelijk om aan dit soort zaken prioriteit te geven?  Stelletje amateurs! tienduizenden Euros heb ik aan sonos gespendeerd en ik kan het gewoon niet meer gebruiken!  Ik zal dit aanklagen bij testaankoop en andere consumenten organisaties want dit is een regelrechte schande. Als Sonos zo maar even beslist om solo slim te spelen en niet de mogelijkheid geeft om terug naar de vorig app te downgraden zullen we het op een andere manier moeten oplossen.  

 

Welk bedrijf haalt het in godsnaam in zijn hoofd een amateuristische app veel te vroeg te lanceren terwijl alles perfect was en perfect werkte? Stelletje amateurs!

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Het blijft bagger en amateuristisch gepruts!

Reputatie 3
Badge

Ik heb 4 Sonos producten gekocht met als doel op een comfortabele manier naar internet radio te luisteren. Dit is een hele tijd ook zeer goed gegaan.

Nu overweeg ik ze allen te verkopen omdat het in België niet meer mogelijk is om op een comfortabele manier naar internet radio te luisteren via Sonos. Het is irritant en misschien zelfs niet wettelijk dat de streams van internet radio's uit Frankrijk worden vooraf gegaan door "This is Tunein", ook via de Sonos radio service!!

Na die irritante intro krijg je reclame te horen en pas daarna de radio stream. Wijzig je van radiostation dan gebeurt hetzelfde. 

Maak van jullie Sonos radio een plek waar je zorgeloos naar internet radio kan luisteren uit de hele wereld, zonder extra boodschappen of reclame. Onderbreek de stream van de radiostations niet, respecteer het signaal dat zij uitzenden.

Ik hoop dat jullie beseffen hoe irritant dit is. 

Reputatie 2

Dus tot medio juni zijn de functionaliteiten niet beschikbaar? Waarom lanceren jullie dan die versie reeds? Ruikt naar managersbeslissingen, “agile” en andere hippe holle buzz words als MVP ….

Ik speelde enkel muziek af van mijn lokale muziekbibliotheek, moet ik nu 2 maandjes gewoon wachten om muziek te kunnen afspelen?     

Reputatie 2

Beschamend voor SONOS. Prachtige kwalitatief hoogwaardige hardware (met navenant prijskaartje), maar softwarematig omgekeerd evenredig.  Wat een enorme minachting van het SONOS management voor ons als klanten. Nimmer zo’n achterlijk softwarebeleid gezien. 
Een downgrade gisteren zou de beste reactie zijn. En anders meer vaart met de herstellende updates. Extra personeel inzetten en je verlies nemen. Dit moeten veel KLANTEN nu ook terwijl ze betalen voor diensten die ze nu minstens een paar maanden niet kunnen genieten. 
De CEO van SONOS moet de mismanagers degraderen en desnoods zelf ook vertrekken. 

Reputatie 2

Ben al dagen bezig om de app te laten werken maar hij herkent niets meer. Mijn echtgenote kan op de oude app gelukkig nog de apparatuur beheren. Alle boxen (5 stuks) losgekoppeld en opnieuw getracht te installeren maar niets werkt.

Reputatie 2
Badge +1

SONOS  kan beter maar beter de app gauw verbeteren of de oude terug zetten. Ik was aan het over wegen om 2 nieuwe five aan te schaffen en gen 2 eruit te doen maar na deze move vol onbetrouwbaarheid gaat dat niet door. Als de Albumhoezen niet zichtbaar worden van mijn gedigitaliseerde cd's en de zoekfunctie ook niet werkt  binnen mijn eigen bibliotheek, Dan ben ik klaar met Sonos  Over de rest van de app maar niks zeggen. Maar dit is bepaald geen update. wat een bagger Ondertussen maar een kijken bij Heos en informeren bij die community  of ze daar ook zo slordig omgaan met de hun klanten

Reputatie 2

Jammer dat jullie jezelf een beetje in de voetschieten door hoog van de toren te blazen dat het jullie beste app ooit is. Hopelijk wordt hij dat, maar nu zeker nog niet. 

Reputatie 7

Duidelijkheid over missende features en publicatie van dit tijdschema voordat de update werd uitgerold had veel gedoe van de afgelopen dagen voorkomen. Hopen dat Sonos hiervan leert.

Reputatie 1

De update is een absolute ramp. De app is nog trager dan hij was. Verbindingen vallen alsmaar weg, de groepen werken niet meer. Heb je voor duizenden euro’s Sonos in huis, flikken ze dit! En dan kan je op de koop toe ook niet meer bij je eigen muziekverzameling van afgelopen 20 jaar. Bedankt Sonos! 

Reputatie 3
Badge +1

Bluesound is ook erg goed. Wel aan de prijs maar meer kwaliteit in geluid en snelheid bij wisselen van zenders en albums 

Reputatie 1

waardeloze app, heeft altijd goed gewerkt maar na de update kan hij het systeem niet meer vinden😡😡😡😡, niet erg professioneel van zo'n bekend en zeker niet een goedkoop merk.

Heb hier meerdere dingen staan van de Sonos.

Snel weer een bruikbare app maken Sonos, komt jullie naam niet ten goede.

Reputatie 1

Als de Lokale muziekbibliotheek zoeken en afspelen pas medio juni wordt gedaan krijg ik dan compensatie voor het feit dat ik dan 6 weken geen muziek kan luisteren? De lokale muziekbibliotheek is namelijk mijn enige bron.

Reputatie 1

Kunnen jullie de oude versie weer beschikbaar maken in de app store. Deze werkt tenminste.

De nieuwe versie is een drama.

Zeer ontevreden ,

Dus tot 21 mei kan ik de bestaande wekker instellingen niet aanpassen, 

De huidige wekker settings blijven wel werken , alleen de aanpasbaarheid dus niet.

Dus tot 21 mei gaat deze op een te vroeg moment af, en dus dient de stekker eruit gehaald te worden 

Wie kan ik elke nacht om 4 uur bellen bij Sonos om mijn wekker uit te zetten? 

 

Reputatie 1
Badge

App is ronduit slecht, en dit hadden jullie kunnen & moeten voorkomen.

Communiceren over het ontbreken van basis functionaliteit:

app nooit mogen uitrollen met automatische update. Bedenk iets, noem deze ultieme app s3.

geeft de gebruiker de keuze, vermeld de tekortkomingen, en de tijdlijnen.

 

ik wil graag een formele klacht indienen, maar kan geen adresgegevens/ email vinden.

klantenservice vandaag meerdere keren proberen te bereiken, maar dit is mij in ieder geval niet gelukt.

iemand hier die mij het email of postadres kan geven van het Sonos kantoor in Nederland?

 

Wat fijn dat ik niet de enige ben😂 heb 6 kamers…. Waarvan nog maar 2 herkent worden…. Alles geprobeerd, ( reset modem, reset product, update modem) maar het systeem wilt ze maar niet opnieuw toevoegen, blijft maar uren draaien op five wordt voorbereid!! Snap gewoon niet hoe je als een innoverende bedrijf zo een flut update door iedereen zijn strot in duwt! Hoop dan ook snel dat alles snel wordt opgelost, maar vertrouwen hierop staat momenteel echt op 0% na het lezen van iedereens ellende ! 

De nieuwe app is werkelijk verschrikkelijk. Misschien handig om eerst intern de app de finetunen voordat je hem publiceert. Veel functies ontbreken nu. Voor mij een reden om in de toekomst niet meer voor voor Sonos te kiezen. Amateuristisch! 

Badge +1

Hopenlijk komt album art en albums art miniatuur playlist thumbnails ook terug.

Ook het HD incontje als je flac lossless afspeelt.

 

Jullie durven hier trots op te zijn? wij hebben 2 locaties, 10+ speakers, meerdere netwerken…

serieus, dit zou een premium productmerk moeten zijn, je betaald de hoofdprijs voor een matig product, dat “gewoon werkt” of tenminste dat zou zo moeten zijn…

jullie hebben een halve oplossing naar productie gepushed met de belofte dat de functies “later” terugkomen en de gebruikers geen weg terug gegeven. Wij zijn niet jullie beta testers! De helft werkt niet meer, overschakelen van wifi is een probleem geworden… HOEZE geen wifi instellen? Dat is je de hoofdzaak van je speaker, NA geluid maken… amateurs!

Nieuwe update maar totaal niet wat ik van dit systeem had verwacht, slechste  update in jaren. Het werkt niet goed en is bovendien onoverzichtelijk. Ook mis ik de timerfunctie wat ik jaren in gebruik heb, en ik lees dat mijn bestanden op de NAS ook niet meer worden ondersteund. Ik kan ook geen podcast vanuit Spotify via Sonos meer afspelen. Wat een drama systeem 

Graag zsm weer terug naar de vorige versie, die werkte prima.

Arrogantie ten top van sonos om dit zo in te voeren.
Is afgestemd met de gebruikers, ik zou dan wel willen weten met wie?

Heb er spijt van dat ik ooit met dit systeem ben begonnen. 

Goh interessant om hier te lezen dat de muziekbibliotheek over een maand gerepareerd gaat worden.
Dan stop ik hierbij de zoektocht naar mijn probleem.

Suggestie1: Kan de releaseplanning niet gepushed worden binnen de app? Dan weten alle klanten wat er komen gaat.

Suggestie2: Kan in de tussentijd de oude app nog beschikbaar komen, zodat we smooth over kunnen naar de nieuwe versie?
Dat zou een hoop kou uit de lucht halen.

Alvast bedankt.
Groet, ErikG

We zijn begonnen met het creëren van een meer gepersonaliseerde en moeiteloze luisterervaring met de bijgewerkte Sonos-app. Deze is vanaf de grond opnieuw opgebouwd om toekomstige innovatie in de komende jaren te ondersteunen. Bij de eerste uitrol hebben we ons gericht op het beantwoorden van enkele van de meest voorkomende verzoeken van onze klanten, waaronder verbeterde betrouwbaarheid, prestaties en snellere toegang tot muziek.

Velen van jullie hebben waardevolle feedback gedeeld over de veranderingen die jullie ervaring hebben verbeterd, evenals de gebieden waar we tekortschoten. We luisteren naar al jullie opmerkingen en werken eraan om ze zo snel mogelijk aan te pakken. In de komende weken zullen we de onderstaande functies opnieuw introduceren, terwijl we bugs en prestatieproblemen oplossen. Bedankt voor jullie betrokkenheid en we kijken ernaar uit om voort te bouwen op deze eerste stap om een luisterervaring te creëren die aan ieders behoeften voldoet.

  • Schermlezer voor mensen met een visuele beperking: 21 mei
  • Toevoegen en bewerken van wekkers: 21 mei
  • Toevoegen aan wachtrij en volgende afspelen: begin juni
  • Slaaptimer: medio juni
  • Lokale muziekbibliotheek zoeken en afspelen: medio juni
  • Wi-Fi-instellingen bijwerken: medio juni

Echt dramatisch deze update. Begrijp niet dat men denkt dat dit een verbetering zou moeten zijn. Helpdesk was overigens enorm vriendelijk en behulpzaam. Alarm blijkt wel uit te zetten mbv desktop versie. Op de site van Sonos, via ondersteuning kun je de desktop versie downloaden 

Had dan een maand gewacht met uitbrengen van deze incomplete update. Had heel veel ergernis en zeker vertrouwen in het (premium) merk niet geschaad.  Is alle ergernis en opmerkingen over de app in de community, laat staan hetgeen mondeling tussen gebruikers wordt besproken wat niet eens het forum haalt. Al met al een afgang

Beste Sonos,

Als Sonos enthousiasteling van het eerste uur, voor het eerst een verzoek van mijn kant. 

De nieuwe app heeft zoveel problemen en missende functies, dat ik het fijn zou vinden om te kunnen downgraden naar de vorige versie van de Sonos App.

In mijn ogen zou het nog beter zijn om de nieuwe versie terug te brengen naar Beta status totdat die stabiel is, maar goed een tijdelijke downgrade zou voor mij al heel prettig zijn.

Hopelijk kunnen jullie hier snel gehoor aan geven, jullie hebben in mijn ogen niet genoeg programmeer capaciteit om fail fast en fix forward toe te passen om jullie klanten tevreden te houden.

Alvast bedankt.

Hopeloos de nieuw S2 app. Geen afspeellijsten meer.

Als ik de S2 app open kan hij het systeem niet vinden. Dan open ik de S1 app die zegt dat de het systeem niet compatible is en of ik de S2 app wil openen. Druk op de toets en de S2 app opent. 

Moet dit werkelijk de nieuwe geweldige app zijn.  Alleen dit al is haast een reden om Sonos de deur uit te smijten en voor een systeem gaan die behoorlijk te bedienen is. 

Reageer