De nieuwe Sonos-app en toekomstige functie-updates



Toon eerste bericht

167 Reacties

Badge

Waar is de Balans knop gebleven?? De Boost is ook niet te benaderen om het wifi kanaal van je Sonos netwerk te veranderen. De Boost staat ook niet het Sonos netwerk terwijl hij wel is gekoppeld.

Kortom: ICT-ers van Sonos ga je schoolgeld terughalen.

 

Reputatie 7

Wifi-kanaal kan inderdaad nog even niet. Wordt midden juni, zie https://www.reddit.com/r/sonos/s/swlaCdMgla

De Boost is wel zichtbaar in de web-app.

Reputatie 4
Badge +3

De Boost is wel zichtbaar in de web-app.

Tja, alsof iemand daarop zat te wachten, een web-app. Ik heb 'm geprobeerd: traag, incompleet en dus onbruikbaar. Om maar niet te spreken dat er geen 2FA-beveiling op zit...

Mijn Move 1 kan geen verbinding meer maken  na de update.

Wat wel mogelijk is via de app, het batterij niveau zien, en de lichtjes aan en uit zetten.

Bij muziek afspelen zegt de app geen verbinding.

Via spotify is dit wel mogelijk. Heel vervelend aangezien ik nu geen boxen samen kan afspelen.
Sonos play 5, Sonos Five, Move 1, Sonos Play 1

Reputatie 2

De Boost is wel zichtbaar in de web-app.

Tja, alsof iemand daarop zat te wachten, een web-app. Ik heb 'm geprobeerd: traag, incompleet en dus onbruikbaar. Om maar niet te spreken dat er geen 2FA-beveiling op zit...

Was mij ook al opgevallen dat het SONOS netwerk dat via de Boost wordt gegenereerd een onbeveiligde verbinding is. Ik zou overigens zo niet 1, 2, 3 weten wat mijn buurtgenoten met dit onbeveiligde netwerk zouden kunnen doen. 

Reputatie 4
Badge +3

Ik zou overigens zo niet 1, 2, 3 weten wat mijn buurtgenoten met dit onbeveiligde netwerk zouden kunnen doen. 

Ik ook niet, maar criminelen weten vast wel raad met sub-optimale beveiliging...

Goedemorgen, ik ben maandag teruggekomen van vakantie. Er is een nieuwe upgrade geweest in mijn app met als gevolg dat ik mijn Sonos systeem niet meer kan gebruiken. Ik kan ze ook niet koppelen. 
ik vindt dit te gek voor woorden. Ik hoop snel op een oplossing. Er zijn ook andere merken. 

Ik vind het onbegrijpelijk dat Sonos een nieuwe app uitbrengt waar zoveel mis mee is en niet werkt. Wordt blijkbaar niet goed getest vooraf. Echt continu wegvallen van speakers en groepen of helemaal geen verbinding. Wel reclame maken voor geweldige nieuwe producten en hoe fantastisch dat allemaal is. Begin eens bij het begin , een goed werkende app daar valt of staat alles mee. Als bèta tester had ik de afgelopen weken nog de oude app die nog redelijk werkte. 

Reputatie 7

De Boost is wel zichtbaar in de web-app.

Tja, alsof iemand daarop zat te wachten, een web-app. Ik heb 'm geprobeerd: traag, incompleet en dus onbruikbaar. Om maar niet te spreken dat er geen 2FA-beveiling op zit...

Was mij ook al opgevallen dat het SONOS netwerk dat via de Boost wordt gegenereerd een onbeveiligde verbinding is. Ik zou overigens zo niet 1, 2, 3 weten wat mijn buurtgenoten met dit onbeveiligde netwerk zouden kunnen doen. 

Volgens mij haal je twee dingen door elkaar. De Boost zet een Sonosnet op, net als wanneer je een wat oudere speaker bedraad zou aansluiten. Dit netwerk is voor zover ik weet prima beveiligd (zelfs normaal niet zichtbaar). Sinds een paar weken is er een web-app en een nieuwe telefoonapp. De telefoonapp laat de Boost niet zien, hoewel het Sonosnet wel werkt. De web-app laat de Boost wel zien.

Ik heb er geen verstand van, maar lees zorgen over het ontbreken van 2FA bij de web-app. Ik ga ervan uit dat Sonos dat desondanks goed voor elkaar heeft. Maar 2FA heeft dus niets met de Boost of Sonosnet te maken.

Wat fijn dat ik niet de enige ben😂 heb 6 kamers…. Waarvan nog maar 2 herkent worden…. Alles geprobeerd, ( reset modem, reset product, update modem) maar het systeem wilt ze maar niet opnieuw toevoegen, blijft maar uren draaien op five wordt voorbereid!! Snap gewoon niet hoe je als een innoverende bedrijf zo een flut update door iedereen zijn strot in duwt! Hoop dan ook snel dat alles snel wordt opgelost, maar vertrouwen hierop staat momenteel echt op 0% na het lezen van iedereens ellende ! 

Laatste update geeft connectie problemen. 5 luidsprekers aangesloten, maar app ziet ze niet of een deel ervan. Als het lukt, dan is het heel lastig het hele systeem gelijkmatig te bedienen tot bijna onmogelijk in vergelijking met de vorige versie. De gebruiksvriendelijkheid erg slecht. 

Reputatie 1

De update is een absolute ramp. De app is nog trager dan hij was. Verbindingen vallen alsmaar weg, de groepen werken niet meer. Heb je voor duizenden euro’s Sonos in huis, flikken ze dit! En dan kan je op de koop toe ook niet meer bij je eigen muziekverzameling van afgelopen 20 jaar. Bedankt Sonos! 

@Sonos  kunnen jullie de oude app weer downloadbaar maken - ik heb zoals blijkbaar iedereen heel grote problemen met deze nieuwe app, hij herkent of vindt het Sonos systeem vaak niet meer…

Zelden zo’n slechte update van een app tegengekomen

Kunnen we als consumenten hier iets tegen doen?

Reputatie 4
Badge +3

@Sonos  kunnen jullie de oude app weer downloadbaar maken

Natuurlijk kan Sonos dat. Maar Sonos heeft dat nog nooit gedaan en vermoedelijk wil Sonos dat nu ook niet.

Reputatie 3
Badge

En ondertussen maar reclame blijven sturen voor hun nieuwe hoofdtelefoon.... onbegrijpelijk.

Als de situatie voor internet radio niet beter wordt (geen irritante reclames meer bij aanvang en andere services dan Tunein opnieuw activeren) dan zijn ze mij binnenkort kwijt en waarschuw ik vrienden dat Sonos niet langer aanbeveelt.

Reputatie 6
Badge +3

En ondertussen maar reclame blijven sturen voor hun nieuwe hoofdtelefoon.... onbegrijpelijk.

Als de situatie voor internet radio niet beter wordt (geen irritante reclames meer bij aanvang en andere services dan Tunein opnieuw activeren) dan zijn ze mij binnenkort kwijt en waarschuw ik vrienden dat Sonos niet langer aanbeveelt.

Het verhaal van de reclames heeft niets met de nieuwe app te maken, en wat bedoel je met TuneIn opnieuw activeren? 

De nieuwe app is werkelijk verschrikkelijk. Misschien handig om eerst intern de app de finetunen voordat je hem publiceert. Veel functies ontbreken nu. Voor mij een reden om in de toekomst niet meer voor voor Sonos te kiezen. Amateuristisch! 

Hopeloos de nieuw S2 app. Geen afspeellijsten meer.

Als ik de S2 app open kan hij het systeem niet vinden. Dan open ik de S1 app die zegt dat de het systeem niet compatible is en of ik de S2 app wil openen. Druk op de toets en de S2 app opent. 

Moet dit werkelijk de nieuwe geweldige app zijn.  Alleen dit al is haast een reden om Sonos de deur uit te smijten en voor een systeem gaan die behoorlijk te bedienen is. 

Reputatie 7

Heb je een S1- en een S2-systeem? Waarom gebruik je twee apps?

Midden juni moet er een aantal zaken terug zijn.

Reputatie 3
Badge +1

Vergeet het maar. 

De crossfade functie is nergens meer te vinden en de hele user interface is een stuk gebruiks onvriendelijker. Graag terug de vorige versie , die was perfect!

Na de installatie van de nieuwe app is veel functionaliteit verloren gegaan. wij overwegen om ons Sonos systeem maar te vervangen door iets wat wel gebruiksvriendelijk is en normaal werkt.

Het is gewoon schandalig! 

Reputatie 7

Deels is het ook een kwestie van wennen. Voor je dit soort beslissingen neemt zou ik nog even wachten tot juli of na de zomer.

We zijn begonnen met het creëren van een meer gepersonaliseerde en moeiteloze luisterervaring met de bijgewerkte Sonos-app. Deze is vanaf de grond opnieuw opgebouwd om toekomstige innovatie in de komende jaren te ondersteunen. Bij de eerste uitrol hebben we ons gericht op het beantwoorden van enkele van de meest voorkomende verzoeken van onze klanten, waaronder verbeterde betrouwbaarheid, prestaties en snellere toegang tot muziek.

Velen van jullie hebben waardevolle feedback gedeeld over de veranderingen die jullie ervaring hebben verbeterd, evenals de gebieden waar we tekortschoten. We luisteren naar al jullie opmerkingen en werken eraan om ze zo snel mogelijk aan te pakken. In de komende weken zullen we de onderstaande functies opnieuw introduceren, terwijl we bugs en prestatieproblemen oplossen. Bedankt voor jullie betrokkenheid en we kijken ernaar uit om voort te bouwen op deze eerste stap om een luisterervaring te creëren die aan ieders behoeften voldoet.

  • Schermlezer voor mensen met een visuele beperking: 21 mei
  • Toevoegen en bewerken van wekkers: 21 mei
  • Toevoegen aan wachtrij en volgende afspelen: begin juni
  • Slaaptimer: medio juni
  • Lokale muziekbibliotheek zoeken en afspelen: medio juni
  • Wi-Fi-instellingen bijwerken: medio juni

Echt dramatisch deze update. Begrijp niet dat men denkt dat dit een verbetering zou moeten zijn. Helpdesk was overigens enorm vriendelijk en behulpzaam. Alarm blijkt wel uit te zetten mbv desktop versie. Op de site van Sonos, via ondersteuning kun je de desktop versie downloaden 

Had dan een maand gewacht met uitbrengen van deze incomplete update. Had heel veel ergernis en zeker vertrouwen in het (premium) merk niet geschaad.  Is alle ergernis en opmerkingen over de app in de community, laat staan hetgeen mondeling tussen gebruikers wordt besproken wat niet eens het forum haalt. Al met al een afgang

Ik droom er al jaren van om een Sonos systeem te bezitten. Afgelopen weekend besteld en vandaag werd hij bezorgd. Ik schrik echter van de meldingen die ik hier zie, ik krijg ook helemaal niets geïnstalleerd, niets werkt. Daar gaat mijn droom, spat zomaar uiteen in 1000 stukjes.

Reageer