Skip to main content

De nieuwe Sonos-app en toekomstige functie-updates


We zijn begonnen met het creëren van een meer gepersonaliseerde en moeiteloze luisterervaring met de bijgewerkte Sonos-app. Deze is vanaf de grond opnieuw opgebouwd om toekomstige innovatie in de komende jaren te ondersteunen. Bij de eerste uitrol hebben we ons gericht op het beantwoorden van enkele van de meest voorkomende verzoeken van onze klanten, waaronder verbeterde betrouwbaarheid, prestaties en snellere toegang tot muziek.

Velen van jullie hebben waardevolle feedback gedeeld over de veranderingen die jullie ervaring hebben verbeterd, evenals de gebieden waar we tekortschoten. We luisteren naar al jullie opmerkingen en werken eraan om ze zo snel mogelijk aan te pakken. In de komende weken zullen we de onderstaande functies opnieuw introduceren, terwijl we bugs en prestatieproblemen oplossen. Bedankt voor jullie betrokkenheid en we kijken ernaar uit om voort te bouwen op deze eerste stap om een luisterervaring te creëren die aan ieders behoeften voldoet.

 

Nu beschikbaar

 

Om toegang te krijgen tot deze wijzigingen, controleer je de updates in de iOS / Android-app store om de nieuwste versie van de Sonos-app te downloaden. Zorg ervoor dat je Sonos-producten ook up-to-date zijn.

Laatst bijgewerkt: 06. Augustus 2024. Zie de release-opmerkingen.

 

80.07.05 (Android)

80.07.03 (iOS)

 

Vandaag hebben we een update uitgerold die de installatie, configuratie en zoekfunctie voor de lokale Muziekbibliotheek naar de mobiele app brengt, samen met nog een aantal bugfixes en functionaliteitsverbeteringen.

 

In deze update:

 

  • Verbeteringen in toegankelijkheid in Instellingen
  • Verbeterde soepelheid en betrouwbaarheid voor productinstallatie  
  • Toegevoegd de mogelijkheid om de wachtrij op Android te wissen  
  • Toegevoegd een Nachtgeluid-schakelaar in Kamerinstellingen voor soundbars

 

167 Reacties

Reputatie 7

Misschien een iPhone lenen?

Na 25 jaar afscheid genomen van al mijn Bose apparatuur. In mijn oren klinkt Sonos beter en heeft het meer functies. Ben nu al dagen bezig om de ARC te installeren in de app maar tevergeefs. De app ziet em wel, maar wil de boel niet updaten met de Era 100 geen enkel probleem. En bij de Sub vliegt de app er steeds uit op het moment dat ie wil verbinden. Nu al spijt van mijn keuze. 

Heb hetzelfde probleem gehad met de Sub. Had ergens gelezen dat het mogelijk een fout in de taal is. De taal van de telefoon op Engels gezet, toen ging het verbinden wel goed bij mij.

Bedankt, dat was de sub inderdaad het probleem. Nu nog de update van arc. Blijft code 1000, 1011 houden

 

Goedemiddag,
Fijn om vast te stellen dat ik niet de enige ben. De nieuwe app is een drama. Alles werkte prima, er is niets veranderd in mijn home netwerk (en dat blijft ook zo), maar sinds de update is de lol van het gebruiken van Sonos er wel vanaf. 

 

Ik heb systemen in 2 verschillende huizen en de issues zijn op beide locatie hetzelfde; trage opstart en trage reactie.

 

Begrijp niet goed waarom Sonos niet doorpakt en updates lanceert, óf de optie biedt om de vorige versie terug te zetten. Want die werkt gewoon nog prima (gelukkig nog op iPad staan).

 

De commentaren in dit forum (en elders op het internet) zijn schokkend. Er moet toch iemand binnen het bedrijf zijn die de reputatieschade wil beperken?

Reputatie 7

Waarom hetzelfde bericht twee keer?

Er zijn wel degelijk updates geweest, zowel voor de app als de firmware.

Waarom hetzelfde bericht twee keer?

Er zijn wel degelijk updates geweest, zowel voor de app als de firmware.

ik begrijp dat jij de moderator bent hier?? Ik plaatste het bericht in dit topic (nadat ik het eerder in een ander topic plaatste), omdat het beter aansluit.

Er zijn idd updates geweest, maar de problemen zijn beslist niet opgelost en deze app release is (naar mijn mening en blijkbaar van vele anderen) een mislukking. Sonos zou de optie moeten bieden om de oude versie te installeren totdat ze hun zaakje op orde hebben.

Reputatie 7

Geen moderator, maar ik lees wel veel berichten. En dan is crossposten niet echt fijn.

Ik heb hier al vaker gezegd dat ik zowel de technische kwaliteit van de app áls de communicatie áls de uitleg (of eigenlijk juist het gebrek daaraan) bij de nieuwe app dramatisch slecht vind. Dat ben ik dus met je eens. Dat gebrek aan uitleg, bijvoorbeeld alleen als bij het voor velen onverwacht ontbreken van TuneIn is echt ergerlijk.

In je bericht zeg je dat Sonos door zou moeten pakken door updates te lanceren. Dat doen ze dus, al lijkt dat niet voor iedereen het gewenste effect te hebben. De oude app terugzetten is niet mogelijk omdat er inmiddels teveel veranderd is en men de oude app niet meer bijwerkt omdat men alleen aan de nieuwe werkt. Ik zou daar niet op hopen.

Erg bijzonder hoe dit allemaal loopt maar om even een update te geven.

 

Alarmen en slaaptimers lijken ondertussen te werken maar alleen met het sonos account aangemeld en dan nog niet op elk apparaat met dezelfde app versie (android).

 

Wat nog niet aanwezig is, is de muziekbibliotheek gebruiken of afspelen vanaf het apparaat waar de app op draait.

 

Hopelijk wordt dit nog snel opgelost want dit is hele slechte reclame terwijl het altijd een prima product was.

 

Misschien weet iemand nog meer zaken die missen in de nieuwe app

Geen moderator, maar ik lees wel veel berichten. En dan is crossposten niet echt fijn.

Ik heb hier al vaker gezegd dat ik zowel de technische kwaliteit van de app áls de communicatie áls de uitleg (of eigenlijk juist het gebrek daaraan) bij de nieuwe app dramatisch slecht vind. Dat ben ik dus met je eens. Dat gebrek aan uitleg, bijvoorbeeld alleen als bij het voor velen onverwacht ontbreken van TuneIn is echt ergerlijk.

In je bericht zeg je dat Sonos door zou moeten pakken door updates te lanceren. Dat doen ze dus, al lijkt dat niet voor iedereen het gewenste effect te hebben. De oude app terugzetten is niet mogelijk omdat er inmiddels teveel veranderd is en men de oude app niet meer bijwerkt omdat men alleen aan de nieuwe werkt. Ik zou daar niet op hopen.

Voor de mensen die de update niet gedaan hebben werkt de oude S2 app nog steeds zonder probleem. De backend bestaat dus nog altijd. Het zou dus perfect kunnen van de oude app opnieuw beschikbaar te maken. Sonos heeft precies liever dat hun producten onbruikbaar worden voor vele klanten. Zum kotsen!

Reputatie 7

@erwin_jong Afspelen vanaf je telefoon kon toch al tijden niet meer? Zie https://support.sonos.com/en-us/article/play-music-stored-on-your-android-device en https://en.community.sonos.com/product-updates/on-this-iphone-or-ipad-no-longer-available-6829000 Of bedoel je iets anders?

@RonyV Hoezo back end? Als je de firmware niet hebt geüpdatet en de app ook niet, wat is er dan voor back end nodig? Dan gaat alles gewoon van de (ongewijzigde) app naar de (ongewijzigde) speakers…..

ik zie het inderdaad. dat sluipt erin als je het een tijd niet gebruikt.

Ik merk ook verschillen tussen Android en Apple want bij de Apple app werkt de muziekbibliotheek wel maar op Android nog niet. 

Overigens werkt de oude app (v16.1) tot nu toe nog steeds prima (alarmen) en heb ik met de nieuwere app op Android nog steeds niet op elk apparaat de alarmen zichtbaar terwijl de app versies hetzelfde zijn.

 

 

 

Naast dat de nieuwe app erg wennen is en nog niet alle functionaliteiten even makkelijk te vinden zijn (of simpelweg nog in ontwikkeling zijn) vind ik het erg jammer dat er al meerdere jaren functionaliteiten via deze (en andere forums) worden ingediend waarbij het standaard antwoord van Sonos is “hij wordt toegevoegd aan de lijst met verzoeken”. Helaas bevat deze app geen van deze verzoeken.

Het verzoek welke ik persoonlijk erg mis is een aparte EQ voor muziek en tv. Mijn tv geeft een heel ander geluid weer dan een streamingdienst. Bij een film wil ik bijvoorbeeld meer Sub dan bij muziek. 

Door het continu niet implementeren van de aangevraagde functionaliteiten lijkt het sterk dat Sonos de wens van zijn consumenten niet serieus neemt. 

Hoewel ik weinig vertrouwen heb dat dit bericht verandering gaat brengen aan de situatie wil ik toch meegeven dat dit mij erg teleurstelt in Sonos!  

Reputatie 7

Nou, Sonos heeft voice control toegevoegd. Dat vind ik toch wel erg handig.

Van jouw suggestie kan ik mij voorstellen dat Sonos het voor hun gemiddelde klant (wel geld, geen technisch inzicht en niet bereid dat te verwerven) minder relevant vindt. Die stelt één keer iets goed in (Trueplay!!) en drukt op de verkeerde knop en zijn geluid is mis, want de stereosetting in plaats van TV. Voor jou fijn, maar voor anderen te verwarrend.

Voor Sonos is dit echt belangrijk - belangrijker zelfs dan ze zichzelf realiseren, zie de reacties op de nieuwe app: ja, die is technisch onder de maat, qua UI niet consequent en heel slecht geïntroduceerd, maar een verrassend groot deel van het publiek is alleen al door de andere vormgeving van slag gebracht. Dat zijn geen klanten die je veel keuze moet geven.

Bedankt voor de reactie! Klinkt als een logische reden voor de gemiddelde klant. Echter zou een functie als “geavanceerde opties” al een oplossing zijn voor het geschetste scenario. Dan kan de klant er zelf voor kiezen of deze optie zichtbaar is of niet. 

Daarnaast mis ik (en volgens verschillende fora meerdere klanten) het kunnen regelen van de mis-range klanken zoals we nu al de bass en treble kunnen aanpassen. Wederom is dit gevolg van de EQ van mijn tv ten opzichte van de muziek steamingsdienst.

Badge

Na de turbulente start van de nieuwe Sonos app zijn intussen wat aanpassingen gebeurd.  Alhoewel het nog niet optimaal is. Het automatisch afspelen van, de lijn in ingang is er momenteel niet meer. Ook het instellen van de alarmen is problematisch. De software is locatie gebonden en ik denk momenteel ingesteld op de GMT (Greenwich Meridian Time). Dat betekent dus (voor België) dat een alarm voor 7 uur ‘s morgens ingesteld moet worden om 5 uur (zomertijd) of 6 uur (wintertijd). Men heeft daar blijkbaar geen rekening mee gehouden. Hopelijk worden deze zaken binnenkort aangepast.

Ai ai ai … erbarmelijk… plots werkt niets meer . Dure hardware maar nutteloze software! Ik kan geen “contentservices” meer toevoegen…!!! 
DOE er VLUG iets aan aub!!!

Reputatie 7
Badge +3

Ai ai ai … erbarmelijk… plots werkt niets meer . Dure hardware maar nutteloze software! Ik kan geen “contentservices” meer toevoegen…!!! 
DOE er VLUG iets aan aub!!!

Waar zouden ze iets aan moeten doen wanneer in het geheel niet duidelijk is wat je probleem nu is?

Wat meer info zou, lijkt mij, handig zijn. Welk besturingssysteem? Welke versie? Gaat het om alle services? Melding? 
Hoe meer info hoe beter geholpen kan worden. 

Sinds de update een totale ramp. Spijt dat ik sonos heb aangekocht . 

Reputatie 7
Badge +3

@Didier DG  Zo, dat ei ben je ook weer kwijt.

Gezien je bezit aan Sonos apparatuur moet je deze al geruime tijd in gebruik hebben. Waren dat dan van die slechte jaren? Nu ineens spijt, maar nooit eerder de moeite genomen om je voor dit forum aan te melden? Sorry hoor maar ik begrijp dat toch niet.

Ik heb exact dezelfde configuratie, werk verder met IOS en ervaar best wel wat probleempjes, maar over het algemeen gaat het allemaal best redelijk en het geluid blijft fantastisch en dat is toch uiteindelijk waar het allemaal om draait.

 

Reputatie 2
Badge +1

Sinds de nieuwe software heb ik het probleem dat het geluid opeens willekeurig gewoon uit gaat en het groene lampje gaat branden. 

Dit zowel met muziek luisteren als bij tv kijken

Weet iemand waardoor dit kan komen

Reputatie 6
Badge +3

Sinds de nieuwe software heb ik het probleem dat het geluid opeens willekeurig gewoon uit gaat en het groene lampje gaat branden. 

Dit zowel met muziek luisteren als bij tv kijken

Weet iemand waardoor dit kan komen

Dit is een foutje van de nieuwe app, er is voorzover ik weet nog geen oplossing voor. 

Reputatie 2
Badge +1

Dank je wel voor de reactie, daar heb ik dan overheen gelezen.

Meestal is een nieuwe app ook een vooruitgang, maar de nieuwe app is zo traag als wat, en heeft veel problemen

Reputatie 6
Badge +3

Dat is helaas of juist gelukkig niet voor iedereen zo, hier werkt alles zonder problemen. Alleen ook bij mij gaan de era 300 speakers in mute als ik ze niet gebruik. 

Reputatie 2
Badge +1

Ik ervaar een veel tragere app. Bij opstarten van de app kan het heel vaak het systeem niet vinden, dan moet ik het opnieuw opstarten. Elke dag gaat het geluid wel een paar keer op mute.

Zelfs als ik smorgens in de kamer komt branden de groene lampjes geregeld op de speakers

We zijn begonnen met het creëren van een meer gepersonaliseerde en moeiteloze luisterervaring met de bijgewerkte Sonos-app. Deze is vanaf de grond opnieuw opgebouwd om toekomstige innovatie in de komende jaren te ondersteunen. Bij de eerste uitrol hebben we ons gericht op het beantwoorden van enkele van de meest voorkomende verzoeken van onze klanten, waaronder verbeterde betrouwbaarheid, prestaties en snellere toegang tot muziek.

Velen van jullie hebben waardevolle feedback gedeeld over de veranderingen die jullie ervaring hebben verbeterd, evenals de gebieden waar we tekortschoten. We luisteren naar al jullie opmerkingen en werken eraan om ze zo snel mogelijk aan te pakken. In de komende weken zullen we de onderstaande functies opnieuw introduceren, terwijl we bugs en prestatieproblemen oplossen. Bedankt voor jullie betrokkenheid en we kijken ernaar uit om voort te bouwen op deze eerste stap om een luisterervaring te creëren die aan ieders behoeften voldoet.

 

Nu beschikbaar

 

Om toegang te krijgen tot deze wijzigingen, controleer je de updates in de iOS / Android-app store om de nieuwste versie van de Sonos-app te downloaden. Zorg ervoor dat je Sonos-producten ook up-to-date zijn.

Laatst bijgewerkt: 1 juli 2024. Zie de release-opmerkingen.

  • Toegevoegde multi-productconfiguratie voor installateurs op iOS
  • Verbeterde toegankelijkheid voor het configureren van alarmen met VoiceOver en TalkBack
  • Toegevoegde afspeelinstelling voor analoge apparaten met line-in op Android
  • Toegevoegde ondersteuning voor SonosNet-kanaalselectie op Android
  • Toegevoegde tijdzone-instellingen voor iOS
  • Toegevoegde optie om een systeem te vergeten om verbinding te maken met of een nieuw systeem te maken op iOS

Binnenkort beschikbaar

  • Zoeken en afspelen van lokale muziekbibliotheek: juli.
  • Verbeterde afspeelinstellingen, inclusief “Play Now”: juli.
  • Lokale muziekbibliotheek maken en bewerken: juli.
  • Verbeterde Autoplay-instellingen: juli.
  • Verbeterde Sub-audio-instellingen met Amp: juli.
  • Alarm Snoozen: nader te bepalen.

Onze nieuwste update lost enkele van de meest kritieke bekende problemen op, maar we weten dat we nog meer te doen hebben. We horen je feedback en werken hard om de ervaring te bieden die je verwacht en verdient.

We zijn begonnen met het creëren van een meer gepersonaliseerde en moeiteloze luisterervaring met de bijgewerkte Sonos-app. Deze is vanaf de grond opnieuw opgebouwd om toekomstige innovatie in de komende jaren te ondersteunen. Bij de eerste uitrol hebben we ons gericht op het beantwoorden van enkele van de meest voorkomende verzoeken van onze klanten, waaronder verbeterde betrouwbaarheid, prestaties en snellere toegang tot muziek.

Velen van jullie hebben waardevolle feedback gedeeld over de veranderingen die jullie ervaring hebben verbeterd, evenals de gebieden waar we tekortschoten. We luisteren naar al jullie opmerkingen en werken eraan om ze zo snel mogelijk aan te pakken. In de komende weken zullen we de onderstaande functies opnieuw introduceren, terwijl we bugs en prestatieproblemen oplossen. Bedankt voor jullie betrokkenheid en we kijken ernaar uit om voort te bouwen op deze eerste stap om een luisterervaring te creëren die aan ieders behoeften voldoet.

  • Schermlezer voor mensen met een visuele beperking: 21 mei
  • Toevoegen en bewerken van wekkers: 21 mei
  • Toevoegen aan wachtrij en volgende afspelen: begin juni
  • Slaaptimer: medio juni
  • Lokale muziekbibliotheek zoeken en afspelen: medio juni
  • Wi-Fi-instellingen bijwerken: medio juni

Echt dramatisch deze update. Begrijp niet dat men denkt dat dit een verbetering zou moeten zijn. Helpdesk was overigens enorm vriendelijk en behulpzaam. Alarm blijkt wel uit te zetten mbv desktop versie. Op de site van Sonos, via ondersteuning kun je de desktop versie downloaden 

Wat een pruts oplossing 

Reageer