De nieuwe Sonos-app en toekomstige functie-updates



Toon eerste bericht

167 Reacties

Ongelooflijk dat sonos dit zo naar zijn klanten pushed.
Dit is nog minder kwaliteit dan een beta testversie. Als je nog niet geupdate hebt zou ik er zeker mee wachten en automatische updates uiitzetten ! 

problemen oa:

  • geen wekker functie beschikbaar
  • geen sleeptimer
  • blijft vragen of ik Bluetooth verbinding wil activeren twrwijl die al aan staat
  • Kan luidsprekers soms niet bereiken binnen mesh netwerk
  • app reageert regelmatig niet

Wat is er gebeurt bij Sonos dat ze op deze manier een update doen zonder te testen ? Vanwaar deze haast ?

 

 

Badge

De app blijft crashen na een update op de hardware, na 10 keer de app opnieuw te installeren ben ik erachter dat als ik niet inlog het wel werkt….. qua basisfunctionaliteit.

slechte zaak dat dit niet stabiel is, mag je voor het prijskaartje wel verwachten.

 

Ik mis mijn sleeptimer en alarm. Ben verre van blij met deze update. Hoop dat dit snel hersteld word. 

Reputatie 7

Met de firmware update van vannacht zouden de timers er weer moeten zijn.

Reputatie 1

Kunnen jullie de oude versie weer beschikbaar maken in de app store. Deze werkt tenminste.

De nieuwe versie is een drama.

12 jaar was ik een tevreden gebruiker van Sonos maar sinds de nieuwe app niet meer. Mijn muziekbibliotheek (itunes) verschijnt random op mijn iphone (ik heb de indruk dat deze pas verschijnt wanneer ik met mijn ipad, waar gelukkig de oude app nog opstaat, sonos gebruik). Je kunt niet meer fatsoenlijk zoeken in je eigen muziekbibliotheek. Een update uitvoeren van de bibliotheek heb ik nog niet gevonden.

Als dit niet snel verbetert gaat Sonos de deur uit en koop ik wat anders.

 

Reputatie 3
Badge +1

Overweeg dan Bluesound.

Reputatie 7
Badge +3

Zou het bij anderen echt veel beter zijn? Ook zij zullen regelmatig met updates (moeten) komen. Wat er echt misgaat is het stuk communicatie. Het vervelende is dat je dat overal tegenkomt, men doet maar en jij als consument moet het maar afwachten.

Ze hebben de app geüpdatet en het is super slecht.

Kan product niet vinden heeft ie alles gevonden kan je hem niet bedienen ,zelfs niet uitzetten.

En je kan bij hun zo wie zo niemand bereiken.

Wat super slecht zo'n update doe het dan niet, het werkte in ieder geval wat een ellende nu

 

Reputatie 2

 


Je zou (tijdelijk) kunnen overwegen om Plex te gebruiken. Werkt prima bij mij.

 

Kan plex afspelen op je sonos dan?  Bij mij draait dat op mijn nas/tv

Reputatie 7
Badge +3

Je kan Plex gewoon toevoegen als contentservice.

Reputatie 1
Badge

Ik heb maar weer een oudere versie (16.1) op onze telefoons gezet. Ik kon niets bedienen en alles was super traag.

Dit is absoluut niet goed doordacht.

Beste,
Na de automatische update van 13 mei 2024 werkt de app niet meer zoals vroeger.
Het sonossymbool van de app is nu zwart, vroeger was dit bruin (dit ter info)
Indien ik dezelfde muziek wil afspelen op een andere Sonos box, krijg ik volgende melding ''kan geen verbinding maken, probeer het later opnieuw''.
Ik kan wel muziek afspelen op de boxen apart, dus de systemen werken allemaal afzonderlijk.

Ik heb de applicatie al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ook de boxen heb ik al gereset. Op andere telefoons waar de app ook is geïnstalleerd, is het precies hetzelfde probleem

Reputatie 7

Boxen resetten wordt afgeraden. Of gaat het om een reboot?

Met resetten bedoel ik de spanning wegnemen en dan de boxen terug onder spanning zetten. Dat is wat Sonos ook aanraadt...

Reputatie 2

Heb alle boxen van de stroom afgehad. Sonos-app vind ze niet meer terug. Heb gelukkig nog 1 oude app en daar werkt alles prima op.

 

Jullie durven hier trots op te zijn? wij hebben 2 locaties, 10+ speakers, meerdere netwerken…

serieus, dit zou een premium productmerk moeten zijn, je betaald de hoofdprijs voor een matig product, dat “gewoon werkt” of tenminste dat zou zo moeten zijn…

jullie hebben een halve oplossing naar productie gepushed met de belofte dat de functies “later” terugkomen en de gebruikers geen weg terug gegeven. Wij zijn niet jullie beta testers! De helft werkt niet meer, overschakelen van wifi is een probleem geworden… HOEZE geen wifi instellen? Dat is je de hoofdzaak van je speaker, NA geluid maken… amateurs!

Nieuwe update maar totaal niet wat ik van dit systeem had verwacht, slechste  update in jaren. Het werkt niet goed en is bovendien onoverzichtelijk. Ook mis ik de timerfunctie wat ik jaren in gebruik heb, en ik lees dat mijn bestanden op de NAS ook niet meer worden ondersteund. Ik kan ook geen podcast vanuit Spotify via Sonos meer afspelen. Wat een drama systeem 

Graag zsm weer terug naar de vorige versie, die werkte prima.

Arrogantie ten top van sonos om dit zo in te voeren.
Is afgestemd met de gebruikers, ik zou dan wel willen weten met wie?

Heb er spijt van dat ik ooit met dit systeem ben begonnen. 

Als de Lokale muziekbibliotheek zoeken en afspelen pas medio juni wordt gedaan krijg ik dan compensatie voor het feit dat ik dan 6 weken geen muziek kan luisteren? De lokale muziekbibliotheek is namelijk mijn enige bron.

Ik zie dit ook graag, ik luister veel naar opnames. Nu heb je alleen de streaminservices…..wie heeft deze disfunctionerende bende gelanceerd. Die is inmiddels thuis mag ik hopen

Goh interessant om hier te lezen dat de muziekbibliotheek over een maand gerepareerd gaat worden.
Dan stop ik hierbij de zoektocht naar mijn probleem.

Suggestie1: Kan de releaseplanning niet gepushed worden binnen de app? Dan weten alle klanten wat er komen gaat.

Suggestie2: Kan in de tussentijd de oude app nog beschikbaar komen, zodat we smooth over kunnen naar de nieuwe versie?
Dat zou een hoop kou uit de lucht halen.

Alvast bedankt.
Groet, ErikG

Reputatie 4
Badge +3

Suggestie1: Kan de releaseplanning niet gepushed worden binnen de app? Dan weten alle klanten wat er komen gaat.

  Heeft Sonos nog nooit gedaan, aardige suggestie, dat wel.

Suggestie2: Kan in de tussentijd de oude app nog beschikbaar komen, zodat we smooth over kunnen naar de nieuwe versie?

Is al 100.000 keer gevraagd, nooit gebeurd en zal dus ook wel nooit gaan gebeuren.

Met de update van de afgelopen dagen lukt het niet om bepaalde nummers op de Roam af te spelen vanuit Spotify. Op de iPhone en Android. 
Het wordt op een ander apparaat afgespeeld of stopt met de melding er is iets misgegaan. 

Wat een vreselijke "update"  ik krijg niets meer fatsoenlijk gekoppeld. Daarnaast kan ik nul schakelen tussen spotify/tv/platenspeler. Dit is telkens een ramp. 

Reputatie 7

Met resetten bedoel ik de spanning wegnemen en dan de boxen terug onder spanning zetten. Dat is wat Sonos ook aanraadt...

Maar dat is dus een reboot……

Wat een miserie!

Hoe kan het dat een bedrijf als Sonos een update lanceert waardoor 95 procent van alle gebruikers ontevreden is?!?!? 

En hoe kan het dat Sonos dan zelfs nog niet eens reageert zoals elk zich respecterend bedrijf zou moeten doen. 

ZET AUB DE OUDE APP TERUG!?!?!?!

Ik krijg die geüpdate app zelfs niet open op mijn gsm. Ik krijg gewoon een zwart scherm, na 1,5 minuut als ik geluk heb, kan ik iets doen maar gewoon radio afspelen gaat niet meer. Echter in 9/10 gebeurt er helemaal niets en blokkeert m'n gsm volledig op dat zwarte scherm. 

Het is een ware schande!!

Reageer