Skip to main content

Ik heb een Sonos Symfonisk fotolijst van Ikea gekocht. Via de Sonos App kan ik muziek streamen, maar hoe kan ik een apparaat via bluetooth verbinden? Kan ik de Symfonisk zichzelf laten tonen aan apparaten die zoeken naar bluetooth apparaten in de buurt?

Ik zou hem namelijk ook wel willen gebruiken voor het geluid van mijn laptop e.d.

@Mac Doggie volgens de opgave van Ikea kunnen de Symfonisk helemaal niet met Bluetooth overweg. Het zijn - net zoals de meeste Sonos speakers - echte WiFi speakers, die je via de Sonos app of via AirPlay of (dacht ik) bijvoorbeeld spotify connect kunt verbinden. Dus: afspelen van geluid van je laptop kan wel, maar zeker niet via Bluetooth. Er zijn voor zover ik weet naar twee speakers van Sonos die wel met bt kunnen verbinden, dat zijn de roam en de move. 

Via de Sonos app kun je wel de muziek afspelen die op je laptop staat, maar je kunt de Symfonisk niet als computerspeaker gebruiken.

Oh, dat is wel jammer. Ik meen dat ik wel ergens bluetooth speaker heb zien staan toen ik hem kocht, maar misschien heb ik niet goed gekeken.

IKEA levert ook bluetooth speakers…..