Beantwoord

Audioikwaliteit Hi-Res

  • 17 January 2024
  • 11 reacties
  • 115 Bekeken

Badge +1

In 2021 heeft Apple Music haar hele catalogus omgezet naar “Lossless” en “Lossless met H-Res” (24 bits en 192 kHz. De S2-controller is hiervoor geschikt, maar in Nederland ondersteunt Sonos enkel en alleen de muziekdienst Qobuz in deze audiiokwalilteit. 

Wanneer voegt Sonos hier Apple Music aan toe? Dat is op dit moment in Nederland de muziekdienst met de grootste catalogus in Hi-Res!

icon

Beste antwoord door Ronald22 17 January 2024, 17:53

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Volgens mij werkt dat gewoon hoor, ik heb het een paar maanden gebruikt maar vond het geen duidelijk verschil. Je kunt het altijd een maandje proberen 

Badge +1

Volgens mij werkt dat gewoon hoor, ik heb het een paar maanden gebruikt maar vond het geen duidelijk verschil. Je kunt het altijd een maandje proberen 

Nee hoor. 
CD-kwaliteit alleen bij Tidal en Qobuz. 
https://support.sonos.com/en-gb/services?region=nl

Hi-Res alleen bij Qobuz. 
https://support.sonos.com/en-gb/services?region=nl

Daarom hoor je geen verschil. 

Reputatie 7

Maakt Sonos een uitzondering voor Nederland, of Apple?

Reputatie 7
Badge +3

Het helpt echt niet om meerdere keren dit te melden.

Zou de oorzaak ook bij Apple kunnen liggen dat dit binnen Sonos nog niet wordt ondersteund?

Badge +1

De reactie van de afdeling support was duidelijk “Wij ondersteunen het niet”. 

Badge +1

Apple blokkeert niets. Bij Bluesoound kan het namelijk wel. 

Reputatie 7

Dat zou kunnen, maar is een wel erg snelle conclusie als je (net als ik overigens) niets van de technische en juridische achtergronden weet. Heb je het al eens met AirPlay geprobeerd?

Badge +1

Dat zou kunnen, maar is een wel erg snelle conclusie als je (net als ik overigens) niets van de technische en juridische achtergronden weet. Heb je het al eens met AirPlay geprobeerd?

Ik heb mijn informatie van een medewerker van de supportafdeling van Sonos en ook AirPlay is geen oplossing. De enige uitbreiding van muziekbeleveing binnen Apple Music diesel werkt is Dolby Atmos mits via een geschikten speaker. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat zou kunnen, maar is een wel erg snelle conclusie als je (net als ik overigens) niets van de technische en juridische achtergronden weet. Heb je het al eens met AirPlay geprobeerd?

Ik heb mijn informatie van een medewerker van de supportafdeling van Sonos en ook AirPlay is geen oplossing. De enige uitbreiding van muziekbeleveing binnen Apple Music diesel werkt is Dolby Atmos mits via een geschikten speaker. 

Je geeft hier aan dat AirPlay geen oplossing is en in je andere topic geef je aan dat AirPlay probleemloos werkt. Bedoel je dan alleen het playlist gebeuren?

Badge +1

Dat zou kunnen, maar is een wel erg snelle conclusie als je (net als ik overigens) niets van de technische en juridische achtergronden weet. Heb je het al eens met AirPlay geprobeerd?

Ik heb mijn informatie van een medewerker van de supportafdeling van Sonos en ook AirPlay is geen oplossing. De enige uitbreiding van muziekbeleveing binnen Apple Music diesel werkt is Dolby Atmos mits via een geschikten speaker. 

Je geeft hier aan dat AirPlay geen oplossing is en in je andere topic geef je aan dat AirPlay probleemloos werkt. Bedoel je dan alleen het playlist gebeuren?

Dat andere topic gaat over de lengte (lees| het aantal nummers in een afspeellijst) en niet over de audiokwaliteit. 

Reputatie 7
Badge +3

Duidelijk, maar je hebt de vraag/opmerking van @106rallye in topic “Ondersteunt Sonos de vandaag aangekondigde Hi Res formaten van Apple Music?” niet beantwoord. Vandaar zat ik te twijfelen of “probleemloos” ook echt probleemloos is.