Skip to main content

Apple muziekbibliotheek terug.

Forum|alt.badge.img+3

Ook de positieve zaken moeten we delen. Gisteren de nieuwste update op mijn iPad en iPhone geïnstalleerd en wat bleek….………… spontaan zie ik mijn Apple muziekbibliotheek weer die op de iMac staat en ik kan hem ook nog benaderen.

In mijn situatie was het zo dat ik hem wel kon toevoegen, maar ik zag hem vervolgens niet op het beginscherm. Sinds vandaag dus weer wel zonder dat ik verder iets heb aangepast. De vorige keer dat ik hem zag was in mei 2024. 

Zou er dan toch nog hoop zijn?

Nu nog het trage reageren op volumeinstelling en pauzeren, dan zou ik weer volledig tevreden zijn.

Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

5 Reacties

106rallye
  • 8382 reacties
  • 7 maart 2025

Ben je weer naar S2 dan?

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Rock Star
  • 4369 reacties
  • 7 maart 2025

Ja, S1 werkte prima maar de lay-out vond ik dermate verschrikkelijk dat ik toch weer teruggegaan ben S2. Het gemis van de bibliotheek vond ik niet heel erg omdat ik deze ook via een abonnement kan benaderen en de trage werking is erg vervelend maar is wel omheen te werken . Voordeel is dat dit niet gebeurt bij tv kijken. 
Ook weer je dan ook nooit of het echt opgelost is met een update en moet je eigenlijk wel naar S2 ennsteeds alles updaten. 
Ik begrijp ook nooit dat gebruikers geen updates willen doen ondanks dat zij problemen hebben. Oplossingen zijn volgens mij ook erg situatie-afhankelijk. Wat voor de één werkt hoeft voor de ander niet te werken.

Wat ik nu, na de laatste update, ervaar is een nog tragere werking van met name de pauzeerknop. Soms zie ik een pop-up dat het pauzeren niet mogelijk is. Even later stopt het afspelen dan toch weer wel. Heel apart.

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Rock Star
  • 4369 reacties
  • 14 maart 2025

Even een update en wellicht kan iemand onderstaand verklaren.

De muziekbibliotheek blijft beschikbaar, so far so good. De volumeregeling en het pauzeren van muziek blijft een ramp. Bij pauzeren steeds de melding dat dat momenteel niet mogelijk is, probeer later.

Vandaag alles van mijn router verwijderd, router verplaatst, Sonos Playbase bekabeld verbonden, app gereset en opnieuw gekoppeld…….. probleem blijft.

Wat mij nu bevreemd is dat een app als SonoPad wel direct reageert op de commando’s. Waarom zou het dan bij Sonos niet werken, het is toch hetzelfde internet waar gebruik gemaakt van wordt. Iets zegt mij dan toch dat er wat verkeerd gaat in de combi Sonos-app en mijn Sonosconfig van Playbase met play 1’s en sub.

Gevoelsmatig denk je dan toch dat dat heel simpel op te lossen moet zijn want waarom werkt he5 bijeen externe app wel.

106rallye
  • 8382 reacties
  • 14 maart 2025

De nieuwe app stuurt veel meer commando’s buitenom. Sonopad stuurt deze dus mogelijk juist niet via internet (net als S1 en S2 eerder), de nieuwe app mogelijk wel.

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Rock Star
  • 4369 reacties
  • 14 maart 2025

Geen idee wat de achterliggende gedachte is, maar gezien het feit dat SonoPad naast de Sonosapp wel direct reageert zou wat mij betreft betekenen dat een rechtstreekse verwerking vanuit Sonos ook zou moeten werken wanneer daar een aanpassing voor gemaakt wordt.
Geen idee ook of het een bepaalde combinatie van producten is die dit veroorzaakt. Ook geen idee hoe groot dit probleem nog is. Zoals al vaker gesuggereerd zou Sonos eens wat meer openheid moeten geven over waar men nu nog tegenaan loopt en waar ze nog mee bezig zijn.

Met andere woorden: Wat zijn nu nog de openstaande en erkende problemen met de Sonosapp?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen