Skip to main content
Vraag

Apple Music overgang tussen nummers

• July 28, 2026
  • 18 reacties
  • 99 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal,

Ik ben Apple Music aan het testen via de Sonos-app. Normaal gebruik ik Spotify via Sonos en dat werkt prima.

Bij een album als The Dark Side of the Moon van Pink Floyd lopen de nummers via Spotify naadloos in elkaar over, zoals het hoort.

Wanneer ik hetzelfde album via Apple Music afspeel in de Sonos-app, hoor ik echter tussen de nummers steeds een heel kort tikje of klikje. Het is maar een fractie van een seconde, maar bij een doorlopend album valt het wel op.

Is dit een bekend probleem met Apple Music op Sonos? Ondersteunt Apple Music via Sonos gapless playback volledig, of mis ik misschien een instelling?

Ter vergelijking:

• Spotify via Sonos: nummers lopen vloeiend in elkaar over.
  • Apple Music via Sonos: kort tikje/klikje tussen de nummers.

Zijn er meer mensen die dit ervaren of een oplossing weten?

Alvast bedankt!

18 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • July 29, 2026

Net even zitten luisteren via mijn Apple Music abonnement en mij valt niets op tussen de nummers. Loopt naadloos over.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • July 29, 2026

Sonos had meegekeken en zag aan Sonos en verbinding niks.
Vermoeden is het laden van het volgende nummer bij Apple music in de cloud.
Ik heb het er af gegooid. Het luistert niet fijn en Spotify en Qobuz doen het wel naadloos.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • July 29, 2026

Wel vreemd dat het bij mij wel goed doorloopt. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • July 29, 2026

Het is een heel klein tikje precies als de nummers in elkaar moeten overlopen.
Neem als voorbeeld het album Darkside of the Moon van Pink Floyd.

Speak to me gaat over in Breathe, precies op het moment dat Breathe (of een mili seconde ervoor) hoor je een kort tikje (oftewel een hele korte stilte).

Ik heb het via Iphone en via Android getest, vanuit de Sonos app en overal gebeurt het.
Spotify (op Losslees) loopt naadloos als CD/LP door.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • July 29, 2026

Bij mij loopt het echt vlekkeloos door. Eigenlijk zijn het ook geen losse nummers bij dit album. Ik hoor het echt als één doorlopend muziekstuk. 
ik gebruik Sonos vanaf de iPad en heb een abonnement op Apple Music.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • July 29, 2026

Ik precies hetzelfde en kan het ook niet verklaren.
Heeft ook niks met verbinding te maken aangezien de andere diensten wel perfect werken

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • July 29, 2026

Heeft ook niks met verbinding te maken aangezien de andere diensten wel perfect werken

Begrijp je reactie niet helemaal. Ik heb geen tikje of hapering o.i.d.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • July 30, 2026

Ik bedoel ermee te zeggen dat ik hetzelfde gebruik maar wel de haperingen heb
ik gebruik Sonos vanaf de iPad en heb een abonnement op Apple Music.

106rallye
  • July 30, 2026

Vanaf de iPad, maar via de Sonos app of AirPlay?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • July 30, 2026

Sonos app gebruik standaard

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • July 30, 2026

Net getest via AirPlay, dan loopt het naadloos over. Ligt dus toch aan de Sonos app. Sonos geeft aan dat er niks mis is….

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • July 30, 2026

Ook krijg ik dit te zien en wat later is Apple Music wel te zien in Sonos app

106rallye
  • July 30, 2026

Net getest via AirPlay, dan loopt het naadloos over. Ligt dus toch aan de Sonos app. Sonos geeft aan dat er niks mis is….

Aan de Sonos app kan het niet liggen, dat is enkel een afstandsbediening voor het systeem, dat als je Apple Music via de app hebt toegevoegd, zelf de stream ophaalt bij Apple. Daarvoor haakt Apple in op de API van Sonos - het probleem dus nog immer bij Apple liggen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • July 30, 2026

Nog een testje gedaan. Het is alleen op de Sonos era 300 in stereo. De era 100’s heeft het probleem niet…

106rallye
  • July 31, 2026

Is het dan wellicht ook alleen met Atmos muziek en niet met stereo? Want dat doet me denken aan deze:

https://en.community.sonos.com/controllers-and-music-services-229131/still-no-gapless-playback-for-dolby-atmos-6928194

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • July 31, 2026

Er het maakt niet uit welk formaat. Lossless precies hetzelfde. Ik ga zo Sonos maar weer is bellen 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • July 31, 2026

Nog een testje gedaan. Het is alleen op de Sonos era 300 in stereo. De era 100’s heeft het probleem niet…

Wellicht kan je het nog verder testen en de beide 300’s in een aparte “kamer” plaatsen zodat je ze individueel kunt testen. Wellicht doen ze het apart wel goed, of is er één waar het probleem naar voren komt. Helpt allemaal om bij Sonos meer info te hebben.

106rallye
  • July 31, 2026

En telkens even een diagnose maken voor als je met ze belt.