Skip to main content

Hier ook weer een slachtoffer van de fantastische nieuwe update. Apple music connectie was stuk na de update en na het loskoppelen kan ik deze nu niet meer toevoegen in de sonos app.

Alles al opnieuw geïnstalleerd en uitgelogd en weer ingelogd. Blijkbaar is geen gebruik kunnen maken van je muziekdiensten of atmos muziek op je peperdure atmos systeem, een nieuwe feature. Ik denk dat ik de Sonos ace ook maar weer terugstuur als ik deze straks ontvang.

Bedoel je het abonnement op Apple Music of de bibliotheek van Apple Music?

Met de eerste hier geen probleem, ook niet na de update van gisteren. Zowel op iPad als iPhone. Ik moest Sonosradio alleen opnieuw autoriseren.

Ik bedoel connectie met de apple music app in sonos, dus wat jij het abbonement noemt denk ik.

Ik kan apple music niet meer toevoegen als bron. Op het engelstalige forum zijn er meerderen die dit probleem hebben ontwikkeld gedurende een van de de vele updates de afgelopen tijd.

Ook hier problemen nadat ik een roam 2 heb toegevoegd. Al een halve dag bezig met rebooten om alles in orde te maken maar muziekservice Apple music toevoegen werkt niet. Kamer aanpassen van een One kan ook niet dus maar een extra groep gemaakt. Heel onhandig allemaal..

Wat bedoel je met “Kamer aanpassen van de One”? Wat wil je aanpassen?

Een van mijn twee sonos one boxen staat nu in “unnamed room” dat wil ik aanpassen naar woonkamer. Ik kan naar “naam kamer” waar ik “woonkamer” kan selecteren maar daar kan ik niet bevestigen. Hierdoor kan ik ze ook niet als paar koppelen. Daarnaast kan ik apple music ook niet meer toevoegen, ik krijg dan de melding “er ks iets misgegaan, probeer het opnieuw”, met spotify precies hetzelfde. Dit ging allemaal goed, totdat ik de move 2 toevoegde aan mijn systeem 

Heb je al een speaker die “woonkamer” heet? Heb je geprobeerd de unnamed Sonos One toe te volgende als stereospeaker? Zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/create-a-stereo-pair#

Jazeker, maar ondanks dat ze allebei in het lijstje van mijn systeem staan krijg ik de melding dat ik twee compitabele boxen moet hebben. Wat ik op dit moment het grootste probleem vind is dat ik apple music niet toe kan voegen..