Apple Bibliotheek wordt niet gesynchroniseerd in Sonos app

  • 25 September 2023
  • 31 reacties
  • 227 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Ik merk dat Sonos via de app niet meer de Apple Bibliotheek via Sonos bijwerkt. Dit is sinds een paar dagen. Hebben meer mensen hier nu ineens last van? Sonos heeft wel 4 dagen geleden een update ook de app uitgevoerd, wellicht mankeert dat er aan? Wanneer ik een album ‘plaats’ in de bibliotheek van Apple zie ik deze momenteel niet terug in de Sonos app. Ook wanneer ik er een weghaal uit de bibliotheek zie ik niet dat deze in de Sonos app weg is (uiteraard is het album niet meer te starten, maar hij blijft wel (grijs) staan.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

31 Reacties

Reputatie 2
Badge +1

Misschien heb je hier iets aan.

Dank, maar dat gaat meer over het feit dat er een foutmelding is en er geen verbinding is. De foutmelding krijg ik zeker niet en de verbinding is er wel. Het duurt alleen ca drie dagen voordat de database synchroon loopt met die van Apple Music.

Het vreemde is, dat wanneer ik via m’n Mac of iPhone/iPad een album via de Apple Music app weghaal, deze op de Sonos S2 app wel verdwijnt, maar in het grijs staat en uiteraard niet meer af te spelen is. Alle albums die er wel staan zijn gewoon af te spelen, zonder weinige belemmering. De verbinding is er dus wel, maar nogmaals het wordt nauwelijks tot niet gesynchroniseerd. 

Reputatie 4
Badge +3

Niks, ik had een wachttijd van 30 minuten. Dat heb ik maar niet afgewacht. 

Misschien toch maar beter even afwachten de volgende keer, want de Sonos helpdesk is bij uitstek geschikt voor dit soort problemen.

Reputatie 2
Badge +1

Je ik heb een chatsessie gehad met een medewerkster en die adviseerde mij om inderdaad telefonisch contact op te nemen. Ik heb nu een “dossiernummer” gekregen die ik er dan bij kan vermelden. Ze zei als laatste “bel s.v.p. nou, want we zitten er om te helpen”. Uiteraard ga ik dat dan ook doen. 

Reputatie 2
Badge +1

Ik wilde gaan bellen met de helpdesk van Sonos, maar nu is het weer in orde. Een vooruitziende blik waarschijnlijk. Het werkt gelukkig weer naar behoren. Wat ik er aan gedaan heb? Een chatsessie gestart op vrijdagmiddag, en het advies om maandag weer te bellen. Probleem opgelost. 

Reputatie 2
Badge +1

Helaas nu toch weer dezelfde problemen. Alles wordt wel gesynchroniseerd, maar het duurt soms wel 12 uur voordat dit gebeurd is. Vandeweek werkte het in een paar seconden en zo moet het ook. Voorheen was dat ook zo. 
Als ik nu weer een album toevoeg aan mijn Apple Bibliotheek, dan duurt het heel erg lang voordat ik deze terug zie in de Sonos app en hem dus überhaupt kan afspelen via mijn Bibliotheek. Ik twijfel eraan of dit nou direct aan Sonos te wijten is, of aan de ‘interface’ tussen Sonos en Apple. 

Reputatie 2
Badge +1

Jullie zullen we gek van me worden, maar het blijkt toch goed te werken nu. 😁