Apple Bibliotheek wordt niet gesynchroniseerd in Sonos app

  • 25 September 2023
  • 31 reacties
  • 225 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Ik merk dat Sonos via de app niet meer de Apple Bibliotheek via Sonos bijwerkt. Dit is sinds een paar dagen. Hebben meer mensen hier nu ineens last van? Sonos heeft wel 4 dagen geleden een update ook de app uitgevoerd, wellicht mankeert dat er aan? Wanneer ik een album ‘plaats’ in de bibliotheek van Apple zie ik deze momenteel niet terug in de Sonos app. Ook wanneer ik er een weghaal uit de bibliotheek zie ik niet dat deze in de Sonos app weg is (uiteraard is het album niet meer te starten, maar hij blijft wel (grijs) staan.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

31 Reacties

Reputatie 7

Voor mij is “de Apple bibliotheek” niet helemaal duidelijk. Heb je de muziekmap van Apple toegevoegd aan je Sonos app?

Reputatie 2
Badge +1

Ja natuurlijk heb ik dat gedaan. Het werkte aldoor perfect, niks op aan te merken. Het is sinds een paar dagen. 

Reputatie 7
Badge +3

Is het de toegevoegde bibliotheek die op de Mac staat of is het de bibliotheek die je kunt benaderen vanuit Apple Music?

Indien de eerste dan kan je deze handmatig bijwerken via Systeem - Muziekbibliotheek. Deze bibliotheek wordt nooit per direct bijgewerkt, het is of op door jou bepaalde tijden of handmatig.

Reputatie 2
Badge +1

Normaal wanneer in ik de bibliotheek via m’n Mac albums toevoeg, zie ik dat gewoon direct terug als ik in Sonos dezelfde bibliotheek raadpleeg en kan ik die ook gelijk afspelen. Nu is dat ineens niet meer zo. Dus op m’n Mac werkt het allemaal wel en via de Sonos app ineens niet meer. 

Reputatie 7
Badge +3

Je zult ongetwijfeld gelijk hebben, maar waarom zit er dan een keuze-mogelijkheid in de app om op gezette tijden te synchroniseren of handmatig. Heb je dat al geprobeerd.

Overigens weet ik niet beter dan dat dat altijd zo gewerkt heeft, alleen de bibliotheek via Apple Music loopt automatisch.

Reputatie 2
Badge +1

Zo heb ik het nog nooit gedaan en ik zou niet weten waar ik de Apple bibliotheek kan synchroniseren. Heel apart, het ging altijd vanzelf … album via m’n Mac in de bibliotheek erbij gezet, deze vrijwel direct afspeelbaar via de Sonos app op de Sonos ARC. 

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb zelfs m’n Apple account verwijderd en hem weer opnieuw aangemaakt. Dit mag ook (zoals ik al verwachtte) niet baten. Ik kan wel de bestaande albums gewoon zoeken en afdraaien, maar via m’n Mac/iPhone verwijderde of toevoegde albums worden niet verwerkt en dat werkte altijd. 

Reputatie 7
Badge +3

Sonos-app. — instellingen — systeem — muziekbibliotheek 

 

Reputatie 7
Badge +3

Wat nog veel mooier is is om een abonnement op iTunes te nemen. Er ging een wereld voor mij open en de bibliotheek is dan via de cloud te benaderen. Heel vroeger, toen ik nog jong was, gaf ik een vermogen aan platen uit. Nu alle platen van de wereld voor relatief weinig geld tot mijn beschikking. 

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb een abonnement op Apple Music, dus dat is het probleem niet. Het probleem is dat de database zoals ik die gevuld heb niet gesynchroniseerd wordt. Een aantal dagen geleden werkte het nog prima, zonder één probleem. Sinds een paar dagen niet, dus wil ik graag weten waarom. De afbeelding die je gestuurd hebt heeft niks met Apple te maken, dit is de Sonos database wat je laat zien.
 

Ik gaf voorheen ook een vermogen uit aan vinyl en andere geluidsdragers. Dat hoeft nu al een tijdje niet meer, mede daarom zag ik de apparatuur van Sonos ook zo zitten. In CD kwaliteit streamen via AirPlay 2. 

Reputatie 7
Badge +3

Wat ik laat zien is wel degelijk de synchronisatie tussen de Apple bibliotheek en Sonos. Deze gebruik je wanneer je geen  Apple Music abonnement hebt.

Je kunt deze bibliotheek dus op 2 manieren benaderen vanuit Sonos. Vraag is dus op welke manier je dit doet. 
Gebruik je methode 1 of 2? Wanneer je de persoonlijke bibliotheek vanuit methode 2 gebruikt dan zou er mogelijk ook een probleem bij Apple kunnen zijn in de synchronisatie.

 

Reputatie 2
Badge +1

Inderdaad, manier 2. Als er een probleem bij Apple zou zijn, zou via de Apple Music app het ook niet werken en dat doet het nou juist wel, net als op de Mac. Manier 2 heeft tot een paar dagen geleden gewoon gewerkt en nogmaals de albums die er in staan werken ook gewoon via de Sonos app, alleen de albums die ik er ik heb gezet zie je niet, of weggehaald heb zie je alleen een grijs gedeelte ipv de hoes en uiteraard kun je dat niet meer afspelen. 

Reputatie 7
Badge +3

Overigens begrijp ik ook je opmerking over het streamen via AirPlay 2 niet helemaal. Dit gebruik je toch alleen om rechtstreeks vanaf je device muziek af te spelen? De kracht van Sonos is juist dat je je device alleen als afstandsbediening gebruikt en de muziek gewoon direct door Sonos wordt afgespeeld zonder verdere tussenkomst van je device.

Reputatie 7
Badge +3

Nu duidelijk is hoe je de bibliotheek afspeelt is het ook pas duidelijk dat dit niets met een handmatige synchronisatie te maken heeft. Blijft het dus nogsteeds mogelijk dat er een probleem bij Apple zit in de synchronisatie met Sonos. Het is nu eenmaal 2-richtingverkeer. Apple is ook mede verantwoordelijk voor hun gedeelte in Sonos.

Gebruik zelf al lang mijn persoonlijke bibliotheek niet meer en kan deze dus ook niet voor je testen. Wellicht zou je eens kunnen bellen met Sonos om te zien of er meer problemen bekend zijn.

Reputatie 2
Badge +1

Ik ga daar inderdaad eens achteraan, alhoewel ik hoop dat dit vanzelf weer overgaat 😊

Ik wil je hartelijk bedanken voor het meedenken, daar ben ik altijd blij mee. 

Reputatie 7
Badge +3

Wellicht heeft dit ook iets te maken met de recente updates van IOS en mogelijk de update van vandaag voor de Mac. Geen idee, maar er zijn al eerder (jaren terug) problemen geweest na een verandering in de opbouw van de iTunes bibliotheek.

Reputatie 2
Badge +1

Deze melding geven ze wel omtrent SoundCloud, maar op de pagina waar je kunt zien hoe de services draaien zie je dat alles oké is. 

Wellicht heb je gelijk dat het door de updates komt. Maar waar je dat nou weer moet ontdekken? Even Apple bellen met dergelijke vragen lijkt me geen goed idee. 😮‍💨 

Reputatie 7
Badge +3

Het vervelende bij deze info van diensten met problemen is dat Sonos daar niet alles vermeld. Meestal ligt de service er dan vrijwel volledig uit. Kleinere verstoringen worden daar niet vermeld. Ik heb al diverse malen gevraagd ditveel vollediger en transparanter te maken. Tot op heden zonder resultaat. 
Ik zou gewoon eens beginnen met een belletje naar Sonos. Erg behulpzaam over het algemeen.

Reputatie 2
Badge +1

Ga ik zometeen of morgen doen. Dank voor je advies. 

Reputatie 2
Badge +1

Overigens begrijp ik ook je opmerking over het streamen via AirPlay 2 niet helemaal. Dit gebruik je toch alleen om rechtstreeks vanaf je device muziek af te spelen? De kracht van Sonos is juist dat je je device alleen als afstandsbediening gebruikt en de muziek gewoon direct door Sonos wordt afgespeeld zonder verdere tussenkomst van je device.

Ja uiteraard, ik bedoelde dat afspelen via AirPlay2 dus wel perfect ging. Dus afspelen via m’n iPhone/iPad of Mac gaat wel perfect. 

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb toevallig nog een oudere iPad liggen die niet bijgewerkt is naar IOS 17.01 maar 15.7.9 heeft, maar daar werkt het ook niet op. Wel is de Sonos app geüpdatet zo’n 5 dagen geleden, ik vermoed toch dat het hier fout gaat. 

Reputatie 2
Badge +1

Heeft nou niemand een abonnement op Apple Music en dezelfde problemen met het synchroniseren van de database daarvan via de Sonos S2 app v 7.5.1?

Reputatie 4
Badge +3

Misschien heb je hier iets aan.

Reputatie 7
Badge +3

Wat heeft het telefoontje met Sonos opgeleverd?

Reputatie 2
Badge +1

Niks, ik had een wachttijd van 30 minuten. Dat heb ik maar niet afgewacht.