Skip to main content

App/systeem reageert traag, ruimte's verbinden niet. Muziek service's speelt niet af

Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Toon eerste bericht

42 Reacties

Hier zelfde. App is heeeeeeeel traag geworden. Dat was eerst niet zo (nee alle andere apps op telefoon doen het nog prima). Dit is precies het probleem met Sonos : het is zoooo instabiel allemaal. Het kan een tijdje prima werken en dan ineens is het echt compleet bagger. Echt aan iedereen die nog twijfelt: NIET KOPEN! 
geluids kwaliteit is ook echt niet zo goed als de marketing je wilt doen geloven.

• Novice
  • 2 reacties
  • 1 januari 2025

Sinds een paar maanden dezelfde problemen hier, en met 6 Sonos producten heel pijnlijk. Wat ik verder ook heb ik dat geluid van de tv via een optische kabel af en toe een hapering heeft. Ga die kabel maar vervangen.

• Junior
  • 9 reacties
  • 4 februari 2025
Henk1234567890 schreef:

Hier zelfde. App is heeeeeeeel traag geworden. Dat was eerst niet zo (nee alle andere apps op telefoon doen het nog prima). Dit is precies het probleem met Sonos : het is zoooo instabiel allemaal. Het kan een tijdje prima werken en dan ineens is het echt compleet bagger. Echt aan iedereen die nog twijfelt: NIET KOPEN! 
geluids kwaliteit is ook echt niet zo goed als de marketing je wilt doen geloven.

Precies dit. Soms denk ik, het is beter geworden, maar dan opeens weer dezelfde onvoorspelbare problemen. Doet de App het op de iPad, dan geen verbinding op de telefoon. Wij krijgen het geluid soms gewoon niet uit… stekker eruit werkt altijd. Het komt nooit meer goed denk ik. Een massale rechtszaak om ons geld terug te krijgen is het enige wat resteert, na 8 maanden tegen beter weten in hopen.

• Novice
  • 2 reacties
  • 4 februari 2025

Hier dezelfde instabiliteit. Is wel een stuk minder slecht geworden nadat ik het op 2,4 ghz had gezet en op een wifi protocol 802.11abgn

Bakie
Forum|alt.badge.img+1
  • Enthusiast
  • 31 reacties
  • 6 februari 2025

Ik had in het begin geen problemen met de nieuwe app. Maar sinds 1 a 2 maanden is de app echt super traag. Harder of zachter zetten doet de app met vertraging, of pauzeren van muziek met vertraging. Net als het willen groeperen van boxen, dit werkt nu opeens ook super traag of helemaal niet.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4369 reacties
  • 6 februari 2025

Is dat op Android of IOS ? Ik ervaar dit zelf op IOS, al lijkt het de laatste tijd iets minder erg, maar nog wel vervelend.

Ben benieuwd of dit alleen een iOS dingetje is. Het is mij uit de update-omschrijvingen ook nog niet echt duidelijk hoe Sonos hierin staat. Soms lees je aanpassing bij Android soms bij IOS, maar het lijkt nog niet opgelost. 

Bakie
Forum|alt.badge.img+1
  • Enthusiast
  • 31 reacties
  • 6 februari 2025

Het is op de nieuwste iPhone, dus aan telefoon kan het lijkt mij niet liggen. 😉

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4369 reacties
  • 6 februari 2025

Nee inderdaad. Zelf heb ik het op een iPhone 13 Pro en een iPad van een paar jaar. Het komt dus in ieder geval nog voor op IOS-devices. Ben benieuwd hoe de ervaringen, vwb traagheid, zijn bij Android apparaten.

Uiteraard zou het ook nog kunnen liggen aan de gebruikte router. Ik werk met een tplink Archer C2300.

106rallye
  • 8382 reacties
  • 6 februari 2025

Ik heb een iPhone 15 Pro, mij vrouw ook. Nooit last van vertraging gehad.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4369 reacties
  • 6 februari 2025

Dat is dus wat ik aangeef, het kan overal zitten, maar Sonos moet dat toch oplossen. Bij mij werkt S1 uitstekend en S2 traag. Sonos kiest voor een ander systeem welke dus in sommige situaties (welke?) trager reageert. Ik moet dan niet moeten uitzoeken of oplossen, dat moet Sonos doen.

Geen idee waar ze nu nog meebezig zijn en wat ik als klantnummer kan verwachten of wat Sonos van mij verwacht.

Het overzicht op Trello is ook totaal onduidelijk. Een update vanuit Sonos zelf zou zeer wenselijk zijn.

• Novice
  • 2 reacties
  • 19 februari 2025

idem hier,

• ook alle instellingen wifi netwerk staan zoals hierboven ingesteld
  • op zowel iphone als android is de app een RAMP voor gebruik.
  • vaak vind de app het Sonos installatie niet en dan plots weer wel
  • muziek bedienen via de app is een ramp
  • Radio (voorbeeld MNM hits) speelt dagen goed, dan gestotter, wisselen van station helpt
  • via de app op mijn Mac gaat het beheer wel beter, maar die staat natuurlijk niet altijd aan

Vorige week kreeg ik een enquete van Sonos, heb helaas weinig positief kunnen invullen.

Veranderen van systeem is geen optie. Heb hierin geinvesteerd en tot de app update enkel maanden geleden ging alles eigenlijk prima.

Ik weet niet wat ik nog kan doen om dit terug goed te laten werken

ik heb ook een Sonos Boost staan, maar die verschijnt niet in mijn “informatie over Sonos-Systeem” op de mobile app, hij staat wel in de lijst als ik via de app op mijn macbook kijk naar mijn systeem

Associated Product: ***

---------------------------------

Boost: BOOST

Serial Number: ***

Sonos OS: S2

Version: 16.6 (build 83161240)

Hardware Version: 1.12.1.2-2.0

Series ID: A100

IP Address: ***

WM: 0

Play:1: Boven

Hardware Version: 1.8.3.7-2.0

Series ID: A101

OTP: 

Play:1: Eetkamer

Hardware Version: 1.8.3.7-2.0

Series ID: A101

OTP: 

Play:1: Keuken

Hardware Version: 1.20.1.6-2.2

Series ID: A200

Play:5: Woonkamer

Hardware Version: 1.13.1.7-2.1

Series ID: C100

--

MOD EDIT: aangepast om persoonlijk identificeerbare informatie te verwijderen uit de comment.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4369 reacties
  • 19 februari 2025

Eenmaal plaatsen is genoeg hoor.

• Novice
  • 3 reacties
  • 6 maart 2025

Hier dezelfde problemen. Krijg het al maanden niet stabiel. Alles werkt niet of er traag. Bizar hoe Sonos aftakelt. Ik krijg niet het gevoel dat men daar aandacht heeft voor onze issues...

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4369 reacties
  • 6 maart 2025

En ook hier weer de vraag of je al eens contact met Sonos hebt gehad?

• Novice
  • 3 reacties
  • 6 maart 2025

Nee, terechte vraag. Ik denk alleen dat ik alles al geprobeerd heb in mn SonoS en Wifi instellingen en dat het probleem hardcoded een netwerkprobleem is. Misschien onterecht (en te arrogant van mij) maar ik denk niet dat een servicedesk mij verder kan helpen met alle issues die ik heb met hun spullen... Maar goed, je hebt een punt, waar kan ik heen bellen?

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4369 reacties
  • 6 maart 2025

Een diagnose van je systeem kan soms duidelijkheid verschaffen over wat er misgaat. 
https://support.sonos.com/nl-nl/contact

• Novice
  • 3 reacties
  • 6 maart 2025

Ik ga erachteraan. Dank voor het meedenken! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen