Skip to main content
Vraag

App/systeem reageert traag, ruimte's verbinden niet. Muziek service's speelt niet af

  • 6 July 2024
  • 13 reacties
  • 171 Bekeken

Beste lezers,

 

1x playbar + 2x play 1 stereo + sub als woonkamer opstelling

3x losse play 1's verspreid door het huis.

 

Alles op S2 en gebruik met nieuwe app.

 

Sinds een tijd (volgens mij  sinds de nieuwe app) veel problemen, welke problemen?

  • Als ik via de spotify app muziek afspeel (dit werkt over het algemeen via de SONOS app rechtstreeks niet. Dan is dit soms wel of niet zichtbaar als ik de SONOS app daarna open.
  • Wanneer wel zichtbaar in de app Muziek pauzeren, afspelen, geluid harder/zachter. Werkt meestal met een vertraging van 10/15 seconden als ik iets selecteer op mn iphone. Of soms ook gewoon niet.
  • Systeem skipt soms uit het niets een nummer, compleet andere playlist gaat gaan, geluid stottert/hapert.
  • Via de sonos app (radio) selecteren en koppelen aan de ruimte of losse play1 werkt over het algemeen ook niet.
  • Ruimte's koppelen werkt ook vaak zeer slecht, bijvoorbeeld woonkamer koppelen aan een losse play1 in de keuken.
  • Het enige wat goed werkt is de tv aanzetten (optisch verbonden met playbar) en met de tv afstandsbediening harder en zachter zetten. Zodra ik de app open om dan de SUB aan te passen of vanuit daar volume te wijzigen dan gaat dit weer met een vreselijke vertraging ellende…

Wat ik heb gedaan om e.a. proberen op te lossen?:

  • Na 65 minuten in de wacht hangen, telefonisch SONOS support gesproken.
  • Complete systeem gereset, internet gereset, systeem helemaal vanaf de grond nieuw opgebouwd waarbij meerdere play1's ook moeite hebben met verbinden en soms meerdere pogingen nodig zijn. Uiteindelijk lukt dit dan..
  • WIFI interventie aan de hand van diagnose bekeken en router/modemnaar het meest optimale kanaal gewijzigd samen met SONOS aan de telefoon. Ik woon in een hoekwoning met weinig huizen om mij heen. Geen app complex met veel gebruikers om mij heen bijvoorbeeld.
  • WIFI dekking in het hele huis ook naast de boxen gemeten is minimaal 80 mbps (is ruim voldoende volgens SONOS.
  • Bovenstaande stappen heb ik al 2x geprobeerd

Dit alles werkt niet, problemen blijven hetzelfde.

Vandaag de ingeving gehad, laat ik het hele systeem terugzetten naar de S1 en die app proberen… Stappenplan SONOS hoe je de hardware kan resetten naar S1, klopt niet, werkt niet. Cruciale stap waar over wordt gesproken is niet zichtbaar via de app…

 

Ik zit met mijn handen in het haar, en met een vermogen aan SONOS spullen welke voor geen meter meer werken. Komende week zal ik proberen SONOS weer te contacten, hopelijk geen wachttijd van 65 minuten…

 

Iemand dezelfde problemen? Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien en kunnen jullie mij nog tips geven? 

 

Alvast bedankt voor het meedenken en eventuele tips…

 

Groet Bart

13 Reacties

Reputatie 7

Klinkt wel als een wifi-probleem op de 2,4Ghz band (de Playbar doet geen 5Ghz). Je zou de Playbar een tijdelijk bekabeld kunnen verbinden, zien of dat helpt. 

Badge

Hoi 106rallye, de playbar is met een ethernet kabel verbonden.

Reputatie 7

OK. Wat als je hem via wifi aansluit?

Ik lees nu dat de Sub ook vertraging geeft. Zit die ook bekabeld?

Badge

Kan ik nog proberen de playbar via Wifi. De sub is niet bekabeld. 

Beste lezers,

 

1x playbar + 2x play 1 stereo + sub als woonkamer opstelling

3x losse play 1's verspreid door het huis.

 

Alles op S2 en gebruik met nieuwe app.

 

Sinds een tijd (volgens mij  sinds de nieuwe app) veel problemen, welke problemen?

  • Als ik via de spotify app muziek afspeel (dit werkt over het algemeen via de SONOS app rechtstreeks niet. Dan is dit soms wel of niet zichtbaar als ik de SONOS app daarna open.
  • Wanneer wel zichtbaar in de app Muziek pauzeren, afspelen, geluid harder/zachter. Werkt meestal met een vertraging van 10/15 seconden als ik iets selecteer op mn iphone. Of soms ook gewoon niet.
  • Systeem skipt soms uit het niets een nummer, compleet andere playlist gaat gaan, geluid stottert/hapert.
  • Via de sonos app (radio) selecteren en koppelen aan de ruimte of losse play1 werkt over het algemeen ook niet.
  • Ruimte's koppelen werkt ook vaak zeer slecht, bijvoorbeeld woonkamer koppelen aan een losse play1 in de keuken.
  • Het enige wat goed werkt is de tv aanzetten (optisch verbonden met playbar) en met de tv afstandsbediening harder en zachter zetten. Zodra ik de app open om dan de SUB aan te passen of vanuit daar volume te wijzigen dan gaat dit weer met een vreselijke vertraging ellende…

Wat ik heb gedaan om e.a. proberen op te lossen?:

  • Na 65 minuten in de wacht hangen, telefonisch SONOS support gesproken.
  • Complete systeem gereset, internet gereset, systeem helemaal vanaf de grond nieuw opgebouwd waarbij meerdere play1's ook moeite hebben met verbinden en soms meerdere pogingen nodig zijn. Uiteindelijk lukt dit dan..
  • WIFI interventie aan de hand van diagnose bekeken en router/modemnaar het meest optimale kanaal gewijzigd samen met SONOS aan de telefoon. Ik woon in een hoekwoning met weinig huizen om mij heen. Geen app complex met veel gebruikers om mij heen bijvoorbeeld.
  • WIFI dekking in het hele huis ook naast de boxen gemeten is minimaal 80 mbps (is ruim voldoende volgens SONOS.
  • Bovenstaande stappen heb ik al 2x geprobeerd

Dit alles werkt niet, problemen blijven hetzelfde.

Vandaag de ingeving gehad, laat ik het hele systeem terugzetten naar de S1 en die app proberen… Stappenplan SONOS hoe je de hardware kan resetten naar S1, klopt niet, werkt niet. Cruciale stap waar over wordt gesproken is niet zichtbaar via de app…

 

Ik zit met mijn handen in het haar, en met een vermogen aan SONOS spullen welke voor geen meter meer werken. Komende week zal ik proberen SONOS weer te contacten, hopelijk geen wachttijd van 65 minuten…

 

Iemand dezelfde problemen? Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien en kunnen jullie mij nog tips geven? 

 

Alvast bedankt voor het meedenken en eventuele tips…

 

Groet Bart

Zelfde probleem hier, sonosdoet nix, ik overweeg het hele zwikkend verkopen 

Reputatie 7
Badge +3

Sonos heeft aangegeven dat het terugzetten naar s1 tijdelijk niet werkt. Wordt volgens hen nog wel weer geïmplementeerd.

Badge +1

Gebruikt u toevallig een experiabox van de KPN?

Reputatie 7
Badge +3

@ronvgs Vanwaar deze vraag? Nergens in dit verhaal wordt gesproken over een slechte werking in combi met een tv aansluiting.

Badge +1

Sonos werkt vaak beter op alleen 2,4 GHz of alleen 5 GHz.
Dat zou je dan hier kunnen instellen en zou @BKNL  kunnen helpen.

https://community.kpn.com/kennisbank-modems-145/experia-box-v10a-extra-wifinetwerk-instellen-met-de-functie-extra-wifi-562770

Reputatie 7

Dan zou het alleen 2,4 worden want de Playbar gebruikt zijn 5Ghz-afdeling voor evt. surrounds.

Reputatie 7
Badge +3

Sonos werkt vaak beter op alleen 2,4 GHz of alleen 5 GHz.
Dat zou je dan hier kunnen instellen en zou @BKNL  kunnen helpen.

https://community.kpn.com/kennisbank-modems-145/experia-box-v10a-extra-wifinetwerk-instellen-met-de-functie-extra-wifi-562770

Maar dat zou dan toch niets met de experiabox te maken hoeven te hebben? Geldt dat dan niet voor vele router?

Badge

Volgens mij is dit een algemeen probleem en heeft het alles te maken met de nieuwe (verplichte) update van de app

Beste lezers,

 

1x playbar + 2x play 1 stereo + sub als woonkamer opstelling

3x losse play 1's verspreid door het huis.

 

Alles op S2 en gebruik met nieuwe app.

 

Sinds een tijd (volgens mij  sinds de nieuwe app) veel problemen, welke problemen?

  • Als ik via de spotify app muziek afspeel (dit werkt over het algemeen via de SONOS app rechtstreeks niet. Dan is dit soms wel of niet zichtbaar als ik de SONOS app daarna open.
  • Wanneer wel zichtbaar in de app Muziek pauzeren, afspelen, geluid harder/zachter. Werkt meestal met een vertraging van 10/15 seconden als ik iets selecteer op mn iphone. Of soms ook gewoon niet.
  • Systeem skipt soms uit het niets een nummer, compleet andere playlist gaat gaan, geluid stottert/hapert.
  • Via de sonos app (radio) selecteren en koppelen aan de ruimte of losse play1 werkt over het algemeen ook niet.
  • Ruimte's koppelen werkt ook vaak zeer slecht, bijvoorbeeld woonkamer koppelen aan een losse play1 in de keuken.
  • Het enige wat goed werkt is de tv aanzetten (optisch verbonden met playbar) en met de tv afstandsbediening harder en zachter zetten. Zodra ik de app open om dan de SUB aan te passen of vanuit daar volume te wijzigen dan gaat dit weer met een vreselijke vertraging ellende…

Wat ik heb gedaan om e.a. proberen op te lossen?:

  • Na 65 minuten in de wacht hangen, telefonisch SONOS support gesproken.
  • Complete systeem gereset, internet gereset, systeem helemaal vanaf de grond nieuw opgebouwd waarbij meerdere play1's ook moeite hebben met verbinden en soms meerdere pogingen nodig zijn. Uiteindelijk lukt dit dan..
  • WIFI interventie aan de hand van diagnose bekeken en router/modemnaar het meest optimale kanaal gewijzigd samen met SONOS aan de telefoon. Ik woon in een hoekwoning met weinig huizen om mij heen. Geen app complex met veel gebruikers om mij heen bijvoorbeeld.
  • WIFI dekking in het hele huis ook naast de boxen gemeten is minimaal 80 mbps (is ruim voldoende volgens SONOS.
  • Bovenstaande stappen heb ik al 2x geprobeerd

Dit alles werkt niet, problemen blijven hetzelfde.

Vandaag de ingeving gehad, laat ik het hele systeem terugzetten naar de S1 en die app proberen… Stappenplan SONOS hoe je de hardware kan resetten naar S1, klopt niet, werkt niet. Cruciale stap waar over wordt gesproken is niet zichtbaar via de app…

 

Ik zit met mijn handen in het haar, en met een vermogen aan SONOS spullen welke voor geen meter meer werken. Komende week zal ik proberen SONOS weer te contacten, hopelijk geen wachttijd van 65 minuten…

 

Iemand dezelfde problemen? Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien en kunnen jullie mij nog tips geven? 

 

Alvast bedankt voor het meedenken en eventuele tips…

 

Groet Bart

Het ook hier het zelfde probleem 

vriend van ons heeft aal net nieuw en daar werkt het wel goed bij.

ik wordt hier niet vrolijk van

Reageer