Skip to main content
Beantwoord

Alternatief voor TuneIn?

• 8 februari 2025
  • 8 reacties
  • 111 Bekeken

Nu Juke gestopt is, weet iemand een goed alternatief voor TuneIn? 

ik luister heel graag naar Sublime, daar neem ik de reclame op de koop toe. Ik snap dat TuneIn ook geld moet verdienen, dus bij het opstarten een paar reclames doorgeeft. Maar als ik boven luister en ik koppen daarna mijn keuken toe, krijg ik opnieuw reclame van TuneIn. Maar ik ben toch hetzelfde adres? Irritant dat TuneIn dan weer reclame laat horen? Dat doet TuneIn ook als de wifi heel even minder is en vandaag zelfs dwars door een nummer van Prince op Sublime.

Dat wordt echt teveel. Weet iemand een alternatieve “gratis” streamingdienst? (Gratis bestaat niet)

Beste antwoord door 106rallye

TuneIn telt streams. Nieuwe speaker = nieuwe stream. Nieuwe zender = nieuwe stream. Daarop zal hun aantal advertenties afgestemd zijn. Zouden ze dus op het ip-adres van je router afgaan (als dat zou kunnen), dan krijg je bij de eerste streams meer reclames. Je kunt ook een abonnement nemen bij TuneIn, dan heb je geen reclame.

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

8 Reacties

106rallye
  • 8379 reacties
  • 8 februari 2025

En hoe weet TuneIn je adres? TuneIn lijkt de reclame bovendien per stream te doen. Elke nieuwe start van een stream geeft een keer nieuwe reclame - niet alleen op een andere speaker, maar zelfs als je de stream op dezelfde speaker opnieuw start.

Een work around kan zijn dat je de speaker waar je in tweede instantie naar luistert even groepeert met de eerste speaker en daarna de groepering ongedaan maakt en doorgaat op de tweede.

Ik begreep dat Sublime ook op Sonos Radio zit. Wellicht is MyTuner ook een optie?

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4363 reacties
  • 8 februari 2025

En wanneer je “wifi even minder is”, is, wanneer dit regelmatig voor zou komen, geen goed signaal over je wifi thuis. Dit zou je intern moeten bekijken. Ik kan een hele dag naar TuneIn luisteren zonder extra reclame tussendoor. 

106rallye
  • 8379 reacties
  • 8 februari 2025

Inderdaad, als je even de verbinding kwijt zou zijn telt TuneIn ook een nieuwe stream.

• Auteur
  • Novice
  • 3 reacties
  • 10 februari 2025

Dank voor jullie antwoord. Ik heb MyTuner geïnstalleerd. benieuwd of die beter werkt. 

Het zou niet uit moeten maken of ik een kamer toevoeg of niet, als TuneIn naar het IP adres van de router kijkt toch? Waarom zou het TuneIn uitmaken welke ruimte luistert? Een huis is een huis toch?

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4363 reacties
  • 10 februari 2025

Het zou ook kunnen dat er gekeken wordt naar het ip-adres van de speaker welke de stream start. Wanneer je dan vervolgens groepeert met een andere speaker dan neemt deze de stream over. Mogelijk zonder extra reclame. Kan dit niet testen omdat ik alleen meteen surroundset werk.

106rallye
  • 8379 reacties
  • Antwoord
  • 10 februari 2025

TuneIn telt streams. Nieuwe speaker = nieuwe stream. Nieuwe zender = nieuwe stream. Daarop zal hun aantal advertenties afgestemd zijn. Zouden ze dus op het ip-adres van je router afgaan (als dat zou kunnen), dan krijg je bij de eerste streams meer reclames. Je kunt ook een abonnement nemen bij TuneIn, dan heb je geen reclame.

• Auteur
  • Novice
  • 3 reacties
  • 10 februari 2025

Lekker makkelijk verdien model. Oh oeps, we komen wat cash tekort, we draaien dezelfde reclame gewoon 3 x achter elkaar. 
Niet echt prettig, iedere keer dezelfde reclames. 
maar, MyTuner lijkt geen reclame te geven. Even afwachten. 

106rallye
  • 8379 reacties
  • 10 februari 2025

Tja, ze doen er wel werk voor. Nette app, nette site, al die links netjes bijhouden……

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen