Skip to main content
Vraag

ALLES werkt BEHALVE spotify vanaf telefoon

• April 30, 2026
  • 11 reacties
  • 71 Bekeken

Hoe is het toch mogelijk? 

Letterlijk alles werkt; Sonos radio, geluid TV, Sonos app op de TV, dat werkt allemaal. Ik kan zelfs de Sonos app op de TV bedienen met mijn telefoon.

Maar zodra ik vanuit de Sonos app OF de Spotify app op mijn telefoon mijn systeem selecteer blijft het nummer wel draaien, dus de seconden lopen op, maar ik hoor geen geluid over de Sonos. 

En zodra ik weer 'op telefoon afspelen' selecteer hoor ik de muziek op mijn telefoon. 

WTF??

Ik lees honderden varianten op dit probleem. 

Het systeem opnieuw instellen durf ik niet, daar ben ik wat jaren geleden al meerdere dagen van mijn leven aan kwijtgeraakt, ik ben allang blij dat TV en film gewoon werkt. En bovendien heb ik het gevoel dat het toch niet werkt aangezien er verder totaal geen problemen zijn met het systeem. 

11 Reacties

• Auteur
  • Junior
  • April 30, 2026

Laat maar.....half uur later werkt het ineens weer. 

Maar wat het nou was is mij een raadsel. 

Vage shit

106rallye
  • April 30, 2026

Zonder enige toelichting op je netwerk of welke devices je hebt, blijft je poost slechts een rant. Wellicht goed om als het nog eens gebeurt een diagnose te maken en te bellen met Sonos.

Hoe kom jij aan een Sonos app op je TV?

• Auteur
  • Junior
  • April 30, 2026

Sonos Arc + Sub + Sonos Five twee maal als surround. 

Alleen de Arc bedraad met netwerk verbonden, rest wifi.

Toen ik het postte was ook wel een beetje gefrustreerd. 

Ik heb met veel pijn in hart een complete Rotel set met Heco speakers weggedaan omdat het te lastig was voor mijn vrouw en dochter. Sonos genomen omdat het dan 'altijd' werkt. Niet dus. 

Met installatie van de Arc ook heel veel problemen gehad, heb zelfs uren met helpdesk moeten bellen om het voorelkaar te krijgen (zelfs bedraad ja).

Ik vind het soms vreemd werken, zonder enige reden werkt het niet. Terwijl er niets in het netwerk is gewijzigd. 

Samsung TV met Tizen, daar staat Spotify gewoon tussen de beschikbare apps. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • April 30, 2026

Een spotify app is wat anders dan een Sonos app. In je eerste bericht heb je het over een Sonos app op de tv.

Zelf al jaren in het bezit van Sonos. Wanneer je een goed netwerk hebt en geen verstoring vanuit apparaten en/of buren dan kan het prima werken. Zijn er verstorende factoren dan kan het een bak ellende en onduidelijkheid opleveren. Soms zit de verstorende factor ook in een nieuwe app van Sonos. 

Normaal loopt het vlekkeloos. Storingen komen wel eens voor maar dat zit dan meestal in combinatie met de aanbieder van de stream. Installatie heeft bij mij eigenlijk nooit voor ellende gezorgd en was rechttoe rechtaan.

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • April 30, 2026

Ik zou ook gewoon alleen de app van Sonos gebruiken. Een app van Spotify oid die op de tv staat kan ook voor storingen zorgen. 

• Auteur
  • Junior
  • April 30, 2026

Het mooie aan het systeem is dat het automatisch aangaat als je je tv aanzet, je kan het volume ook bedienen met de afstandsbediening èn het klinkt best ok voor films en series. 

Maar de app/werking laat te wensen over. 

Het zal ook wel erg lastig zijn om het goed werkend te krijgen. Met al die verschillende netwerken en systemen. 

Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een versterker met speakers en snoeren (en desnoods een extra afstandsbediening) Maar goed, ik ben ook 47 en heb een vrouw die geen grote speakers in de kamer wil. 

Ik gedoog het Sonos systeem en dat levert soms extra frustratie op. 

106rallye
  • April 30, 2026

Het kan ook vooral aan jouw eigen netwerkomgeving (dus inclusief buren voor het wifi-deel) liggen. Gezien de problemen met aansluiten lijkt dat ook eerder al het geval geweest te zijn.

• Auteur
  • Junior
  • April 30, 2026

Ow ja dat zal vast wel, ip camera's + recorder, diverse computers, verschillende media streamers, spelcomputers, netwerkschijf, aquarium controller, wasmachine, ovens, meerdere switches....kan nog wel even doorgaan. 

Makkelijk doelwit, het zal wel aan het netwerk liggen.

Je moet bij de helpdesk gaan werken! 😂 

Waarom werkt een ander apparaat wel altijd en het andere maar matig....

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • April 30, 2026

Mischien kun je iets vriendelijker reageren op ​@106rallye hij weet er toevallig wel heel veel van en is ook zeker bereid om je te helpen. 

Je geeft aan dat je vrij lang bezig bent geweest om überhaupt je soundbar te installeren, en je maakt gebruik van meerdere switches daar zou het probleem mee te maken kunnen hebben. 

• Auteur
  • Junior
  • May 1, 2026

Mijn excuses als ik niet vriendelijk overkom. Ik heb niemand ooit willen kwetsen. Het is meer als geinig bedoeld.

Die emoticons kunnen toch niet de echte menselijke emotie goed weergeven kennelijk. 

Het is de standaard reactie; Haal alles maar los en installeer opnieuw. Harde reset. Natuurlijk werkt dat, alleen daar ben je een dag mee bezig. 

En dan heb je nog niet de daadwerkelijke oorzaak van de storing gevonden. 

En die switches staan achter de Sonos arc, dus de Sonos staat rechtstreeks in de router met netwerkkabel. Juist alles wat achter de router staat werkt wel altijd en zonder problemen.

Dus nogmaals mensen; Ik ben geen boos mens sowieso niet naar jullie toe. Hooguit lichtelijk gefrustreerd naar de Sonos software afdeling.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • May 1, 2026

Besef ook dat je een redelijk netwerk kunt hebben wat ongestoord werkt, maar toch de complexiteit van Sonos niet goed aankan door de kleinste verstoring. De werking van Sonos is natuurlijk heel wat complexer dan het simpel zenden of ontvangen van een signaal. Sonos moet alle handelingen direct verrichten.

En natuurlijk zijn adviezen vaak gericht op het netwerk en is dit toch ook in 9 van de 10 gevallen de oplossing. Waarom zou het anders bij de meeste mensen wel gewoon werken. Wanneer het echt zo’n drama zou zijn dan las je hier heel wat meer slechte berichten.