Alle ingestelde alarmen zijn verdwenen.
Bij opnieuw een alarm toevoegen is de keuze van de dagen niet aanwezig enkel de functie herhalen is aanwezig. Indien men dit gebruikt werkt het ingestelde alarm niet!
Alle ingestelde alarmen zijn verdwenen.
Bij opnieuw een alarm toevoegen is de keuze van de dagen niet aanwezig enkel de functie herhalen is aanwezig. Indien men dit gebruikt werkt het ingestelde alarm niet!
Hier werkt het nog wel, alleen moet ik zeggen dat de radio niet elke dag aan staat als ik beneden kom.
Sinds begin Mei 2025 ben ik ook elke dag alle ingestelde alarmen kwijt. Elke dag weer instellen maar volgende dag weer weg ??? Meer mensen hier last van ?
Hier werken de alarmen nog wel maar in de app zijn ze niet meer zichtbaar dus aanpassen gaat niet meer, via de laptop (windows app) nog wel. Er zal wel weer een update geweest zijn.......
Sinds begin Mei 2025 ben ik ook elke dag alle ingestelde alarmen kwijt. Elke dag weer instellen maar volgende dag weer weg ??? Meer mensen hier last van ?
Ik heb hetzelfde voor. Eerst waren ze nog zichtbaar op IPad, nu ook daar weg.
Haai, zelfde hier, 's avonds wil ik mijn alarmen aanpassen of uitzetten, maar niets.
En dan toch in de ochtend wakker worden van mijn ingestelde alarm. In de ochtend zijn ze weer wel zichtbaar. Dit is echt suf. Zal het aan de update liggen? Hopelijk snel opgelost want dit is niet te doen.
Eveline
Wellicht zijn de alarmen beter te managen met de PC of Mac app?
Goede suggestie 106rallye, maar op de rand van mijn bed zet ik graag mijn wekker en niet achter de pc :-)
En als je alarmen via Voice command zou instellen?
dat ga ik even uitzoeken...en. gisteravond stonden ze er weer wel..het is nogal willekeurig.
Dank voor het meedenken!
Lekker, ik zie de alarmen niet meer, maar ze gaan wel af. Fijn als je uit wil slapen maar dat alleen kan als je de stekker uit he Sonos trekt. Wanneer wordt dit slepende probleem opgelost?
Ik ga kijken of ik de windows app kan installeren want via de browser kan het ook niet. Wordt wel lastig als je eigenlijk geen PC meer hebt en dus werk laptop moet gebruiken. Maar idd via de Windows app kan he nog wel.
Alarm heeft trouwens nooit goed gewerkt. Dan radio en de volgende keer weer het alarm. Altijd afwachten.
En na het installeren van de windows app zijn de alarmen ineens weer zichtbaar in de app op zowel de android als apple telefoons...
Inderdaad werkt het alarm weer niet, zowel in de app op android als in de app voor Apple werkt het niet meer, je ziet gewoon geen alarmen in de app, je kunt dus de alarmen alleen aanpassen via je windows computer. Geen idee hoe het komt dat die alarmen telkens weer verdwijnen maar het zal ongetwijfeld door Sonos als "verbetering" worden gebracht.
De alarmen worden opgeslagen op het systeem. De telefoon app kan ze soms niet zien, maar de PC app wel omdat die binnen je eigen netwerk kijkt. De alarmen zijn dus niet verdwenen, enkel niet zichtbaar. Al eens de app gereset als dit gebeurt? Kritisch naar je netwerk gekeken?
Tja, er wordt al snel aangegeven dat het niet aan de app ligt maar aan het netwerk. Alles werkt probleemloos, NAS, Spotify en alle kamers gewoon zichtbaar maar de alarmen ligt dan ineens aan "iets" in het netwerk.
Ik hen onlangs alles weer eens gerteset (alle boxen van de stroom, router uit/aan en daarna boxen weer aan) omdat dit problemen nogal eens wil oplossen maar dat helpt in dit geval ook niks. Op de tablet werkt het ook niet en die zit toch ook echt op hetzelfde SSID als de laptop maar goed, ik gebruik de laptop voorlopig wel weer tot sonos z'n zaken weer op orde heeft (hopelijk).
De alarmen funktie is toch best apart omdat bij het afgaan van een alarm bij andere Spotify gebruikers in de familie groep de muziek stopt, mijn sonos heeft een eigen gebruiker binnen Spotify maar dat maakt blijkbaar niks uit...... heel weird. Doen ze ook nul noppes nada aan, al meerdere keren aangegeven, bij deezer ging dat bijvoorbeeld gewoon goed maar spotify/sonos is geen heel erg gelukkige combinatie.
De telefoon en de tablet app werken nu eenmaal met veel verbindingen naar buiten en de PC app niet. Dan in het dus aan je verbinding liggen want bij de PC app werkt dat anders dan bij de telefoon/tablet app - ik heb dat ook niet bedacht.
In principe kun je niet hetzelfde Spotify account voor verschillende speakers gebruiken (ook dat was vroeger anders), maar dat verschillende accounts niet meer zou kunnen bij alarmen is voor mij nieuw. Ik heb dat nog niet eerder gezien.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.