Skip to main content

Alarm instellen werkt niet via IOS of Android, oplossing?

• July 16, 2025
  • 6 reacties
  • 83 Bekeken

Ik gebruik de Sonos app via IOS, Android en op MacOS. Op zowel IOS als Android lukt het mij niet om een alarm in te stellen. De app wil gegevens niet opslaan. Gek genoeg kan ik een lopend alarm wel gewoon via de app in de sluimerstand of uitzetten.

Een alarm instellen lukt wel gewoon via MacOS, maar dat is best een omweg.

Wie heeft een oplossing om alarmen op IOS en Android goed te laten werken?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Enthusiast
  • August 4, 2025

Hoi ​@silverfern . Eerst en vooral: welkom in de Sonos community!

Wat betreft alarmen: dit probleem staat intern gekend en men is er mee bezig. Jammer genoeg is er wel nog geen ETA voor wanneer het gefixt zal zijn.

In de tussentijd is de workaround die we aanraden, om te werken via de desktop applicatie, zoals je zelf al aangaf. Zodra we meer info krijgen (of goed nieuws dat het opgelost is), communiceer ik dit uiteraard door. 😄 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • August 4, 2025

@Astrid L Wat zou het toch makkelijk zijn wanneer Sonos eindelijk eens ergens alle lopende zaken zou vermelden. Gelijk aan bijvoorbeeld de lopende storingen bij Services.

Het hoeft echt niet zo moeilijk te zijn en de klanttevredenheid zou met stappen omhoog gaan. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Enthusiast
  • August 5, 2025

@Astrid L Wat zou het toch makkelijk zijn wanneer Sonos eindelijk eens ergens alle lopende zaken zou vermelden. Gelijk aan bijvoorbeeld de lopende storingen bij Services.

Het hoeft echt niet zo moeilijk te zijn en de klanttevredenheid zou met stappen omhoog gaan. 

Hoi ​@Erooij , ik snap vanwaar je komt, hé. Dit is iets wat intern vaak aangekaart wordt, net omdat we die transparantie naar (onder andere) de forumleden toe, belangrijk vinden.

Jammer genoeg kan ik, zoals ik in eerdere conversaties al gezegd heb, niet delen wat er (nog) niet is. In de tussentijd is er bvb. wel de Office Hours-post die de nieuwe CEO, Tom Conrad, op Reddit heeft gepost. Moest dit je interesseren: Tom z’n antwoorden kan je hier teruglezen.

Zodra ik meer info krijg, deel ik deze. Beloofd.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • August 5, 2025

Hoi ​@Erooij , ik snap vanwaar je komt, hé. Dit is iets wat intern vaak aangekaart wordt, net omdat we die transparantie naar (onder andere) de forumleden toe, belangrijk vinden.

Jammer genoeg kan ik, zoals ik in eerdere conversaties al gezegd heb, niet delen wat er (nog) niet is. In de tussentijd is er bvb. wel de Office Hours-post die de nieuwe CEO, Tom Conrad, op Reddit heeft gepost. Moest dit je interesseren: Tom z’n antwoorden kan je hier teruglezen.

Zodra ik meer info krijg, deel ik deze. Beloofd.

Wat mij betreft totaal onleesbaar en onbegrijpelijk. Ik snap echt wel dat het niet iets is waar je invloed op kunt uitoefenen, maar dit is iets wat al jaren speelt en steeds krijgen we dezelfde reactie. Het is toch onbegrijpelijk dat een CEO wel reageert op een platform als Reddit en de eigen fora min of meer negeert.

Ik zal dan ook steeds weer mijn frustraties uiten wanneer er wederom een onduidelijkheid is na een update of naar aanleiding van een bericht hier. Ik kan niet anders omdat het nooit duidelijks wat er wel of niet opgelost is.

106rallye
  • August 5, 2025

@Erooij Je kunt het hem ook zelf via de community vertellen, zie https://en.community.sonos.com/owners-cafe-228997/hi-6930384

Het zou wel goed zijn dat de info die Sonos zelf Reddit geeft ook op de community gedeeld wordt.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • August 5, 2025

@106rallye   Ook zinloos natuurlijk. Hij reageert zelf nergens op. De reacties die er staan zijn die van medewerkers.