Sinds een jaar of 5 tevreden Sonos gebruiker met speakers in diverse kamers. Altijd de alarm functionaliteit s'morgens gebruikt om een radio station automatisch te laten starten.
Maar de laatste tijd lijkt dat niet meer goed te werken, elke morgen gaat de alarm nu aan maar met de 'Sonos chime' tune.
Er zijn qua hardware geen wijzigingen geweest aan de setup, enkel software/firmware updates van Sonos geïnstalleerd wanneer deze released werden.
Ik deed eerder al wat opzoekwerk ter troubleshooting in deze Sonos community, dit is wat ik tot nu toe allemaal getest heb om het probleem te proberen verhelpen:
- Deleten van het alarm, volledig en dan opnieuw creeëren
- Aanpassen van het radio station in het alarm naar een ander radio station
- Unpluggen van 1 of meerdere Sonos device(s) van het stroomnet, 15sec wachten en dan terug inpluggen. Dan wachten tot de volgende dag tot het alarm terug start.
- Unpluggen van 2 power line adapters in het huis van het stroomnet. Deze zijn op heden nog steeds unplugged, hoewel dit altijd prima heeft gewerkt eigenlijk de laatste maanden/jaren. Daarnaast zijn deze eigenlijk ook niet rechtstreeks verbonden met de Sonos speakers om ze te voeden aan het stroomnet, ze zijn er enkel ter extensie van het wifi netwerk en ingeplugd in een ander stopcontact.
- ...
Jammer genoeg blijkt geen enkele van deze zaken de oplossing te zijn.
Vanuit de app heb ik nu ook daarstraks 'diagnostics' submitted, de confirmation number is 1239153794.
Mocht er iemand nog verdere raad weten?
Dank!
Ga er daarom vanuit dat het probleem is opgelost.
Mocht het probleem zich toch nog voordoen, dan zien we graag een diagnose tegemoet kort aangemaakt nadat de Chime te horen is, ipv het radio station wat dan had moeten starten.
Hoi! Zojuist diagnostics doorgestuurd: 1904947367. Hopelijk kun je mij ook helpen.
Dank je wel voor de diagnose. Ik zie dat je speaker Master Bedroom geen sterk WiFi-signaal krijgt, het komt net onder de minimale waarde. Opmerkelijke genoeg zou de speaker, voor zover ik kan zien, moeten kunnen verbinden met de access point met MAC 98:da:c4:1d:b8:2c maar dat doet het niet. Kun je access point met MAC 98:DA:C4:1D:B9:E4 eens een minuut van stroom halen en er weer op zetten? Maak een paar minuten later een diagnose. Ik wil zien of dat de speaker kan forceren om met de eerste MAC te verbinden.
Hi, het heeft even geduurd maar volgens mij zou het nu gelukt moeten zijn. Het opmerkelijke is dat het alleen gebeurt bij 1 TuneIn radio station (NPO Radio 1). Bij NPO Radio 2 werkt het bijvoorbeeld prima.
Zojuist nog eens diagnostics ingestuurd: 2066076075
Hoop dat je kunt helpen!
Hi, het heeft even geduurd maar volgens mij zou het nu gelukt moeten zijn. Het opmerkelijke is dat het alleen gebeurt bij 1 TuneIn radio station (NPO Radio 1). Bij NPO Radio 2 werkt het bijvoorbeeld prima.
Zojuist nog eens diagnostics ingestuurd: 2066076075
Hoop dat je kunt helpen!
Je wilt er voor zorgen dat alle wifi punten in huis, op het zelfde draadloos kanaal staat te communiceren.
Op het moment van de diagnose staat je Livingroom Play:5 in contact met een TP-link op draadoos kanaal 6.
Terwijl de Master Bedroom Play:3 met een TP-link in contact staat op kanaal 11.
Zie ook graag onze Community Post welke hier meer informatie over geeft.
Mocht dit goed staan, en je zou het probleem weer ervaren, dan zie ik graag nog een nieuwe diagnose tegemoet.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.