Skip to main content

Hallo ik heb een symfonisk en die gebruik ik als wekker . Normaal heerlijk wakker worden met mijn afspeellijst van spotify. Maar nu wordt ik opeens wakker gemaakt met het standaard Sonos signaal. Gewoon mijn afspeellijst van spotify afspelen werkt wel . Hoe kan ik dat terug krijgen ? 

Vroeger kon dit aan je wifi liggen - als Sonos niet meteen verbinding had met Spotify werd het alarm geprioriteerd boven de stream: dat je wakker werd was belangrijker dan hoe. Nu kan het ook aan de nieuwe app/software liggen, zeker omdat ik hier meer meldingen lees. Misschien toch Sonos maar eens bellen?

Ik had dit in het verleden ook. Dan hielp het vaak om het alarminstelling te verwijderen en deze opnieuw in te stellen.

Ja dat dacht ik ook maar helaas . Ik heb dat al geprobeerd en ik heb de app verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd. Ik heb de stekker uit het stopcontact gehaald en na 30 seconden er weer in gedaan . En de speaker heeft wel internet want als ik in spotify mijn muziek aan zet doet de symfonisk het gewoon . 

Ik heb exact hetzelfde probleem! Ik vermoed na de lastste update. netwerk is “sterk signaal” en manueel opstarten werkt altijd direct… frustrerend 

De nieuwe Sonos-app en software lijken gevoeliger voor wifi-storingen, mogelijk mede omdat de nieuwe software veel meer "leunt” op verbindingen naar buiten. En als die er even niet zijn kiest de speaker ervoor om een toon weer te gegeven.

Als het inderdaad niet aan je eigen netwerk kan liggen (zitten daar mogelijk vertragingen in  door het gebruik van access points, powerline en dergelijke) kun je ofwel afwachten tot Sonos het probleem oplost, ofwel ze confronteren met het probleem door ze te bellen. Dat kan even duren, de helpdesk is erg druk.

Zal bellen worden dan. Netwerk is sterk en stabiel. 

Ik heb idd contact met Sonos gehad en samen hebben we van alles geprobeerd maar helaas was het na 20 uur en moet ik overdag bellen . Maar dan ben ik aan het werk . Dus helaas zit er voor mij niets anders op dan wachten op een update of andere oplossing. 

Ik heb dit ook gehad. Telkens na een software update.

Ik heb dit kunnen verhelpen door op de Sonos website (pc)

de alarmen te verwijderen en opnieuw in te stellen.

Probleem was opgelost. Wel inloggen met je account.

Ook kun je je bestaande alarmen met bv 1 minuut vervroegen ( via de PC) en alle alarmen

weer saven. Dit heeft het zelfde effect.

O dat ga ik vanavond gelijk proberen. Dankjewel 

In de webapp kan ik de alarmen niet zien … zie enkel system info en muziek info …

Ik heb het gister avond geprobeerd maar helaas heeft het bij mij niet geholpen. 

Waar oas de de alarmen op pc dan aan? In de sonos pc app werkt het bij mij ook niet, maar op de sonos webpagina, zie ik de alarmen niet ..?

Ik heb het ook alleen op de Sonos pc app gedaan .

Niet de app. maar de website.

inloggen met jou Sonos account:

https://login.sonos.com/

Ja, maar daar zie ik nergens de alarms op, enkel system info…. ??

@Dingenis Bedoel je de web-app? https://play.sonos.com/nl-nl/web-app

In de okay web-app kan ik muziek zien en spelen maar geen alarmen zetten, wat ik ook elders op sonos site las

IK heb het niet goed uitgelegd.
Via de webAPP op de PC kan ik de alarmen instellen. Na een APP update op mobile. 

Dat is niet de web-app, maar de PC-app.

De pc app al geprobeerd (windows en mac) maar daar alarmen zetten blijft altijd chime geven 😡🤨

Reageer