Ik vind het ronduit beschamend, dat Sonos al vaker dan ik dacht éénzijdig de functionaliteit inperkt.
Nu is Sonos niet de enige leverancier die dat doet, maar dit ter kennisname en niet als troost.
Wat is nu de werkelijke reden, dat Sonos de lokaal opgeslagen muziek op Iphone dan wel de muziek uit een app op de Iphone niet wil laten afspelen op Sonos.
Is er überhaupt wel een belang voor Sonos?
Wat naar mijn idee zeker niet in het belang is van Sonos, dat bestaande én toekomstige kopers van Sonos producten, zich bekocht zullen blijven voelen, als de gekochte en betaalde functionaliteit niet meer volledig gebruikt kan worden.
Die gebruikers haken af bij Sonos en zullen niet gauw weer terugkeren naar Sonos producten, wat ze ook beloven. Imagoschade is dodelijk voor ieder topmerk. Het kost enorm veel geld om imago op te bouwen.
Dus Sonos, luister naar je klanten c.q. gebruikers. Laat je ze nu in de steek, dan ben je hen en alle relaties die zij hebben, voorgoed kwijt.
Ik wil namelijk ook gewoon mijn iphone of welke telefoon dan ook, geluid laten afspelen op de door mij aangeschafte speakers en op geen enkele wijze daarin beperkt worden door de speakerleverancier.
Desnoods terug naar speakers aan de kabel, want dat werkt per slot van rekening altijd!!
Hennie