Skip to main content

Mijn huidig Sonos systeem bestaat uit een Sonos Connect gen.2, Sonos Beam en twee Sonos One speakers. De Sonos Connect is verbonden met een analoge cassette speler.

In een andere ruimte staat een Soundmaster, voorzien van een platenspeler en analoge uitgang (wit en rode tulpaansluiting). Om de Soundmaster op te nemen in het audio systeem wil ik gebruik maken van een tweede Sonos Connect gen.2. (Deze is voor mij voordelig en kan ik nog aankopen via Marktplaats)

Mijn vagen:
Is het mogelijk om deze tweede Sonos Connect gen.2 op te nemen in mijn Sonos systeem?
Op welke wijze moet ik dit doen en waarmee moet ik rekening houden?
Heeft u in dit verband nog tips voor mij? 

Ik hoor het graag van u!
Mvg Marco

Antwoorden:

• Ja, natuurlijk. Waarom niet?
  • Connect resetten en toevoegen aan een bestaand systeem in de app.
  • Je gebruikt S2, zo neem ik aan - dan moet het wel echt een Connect Gen 2 zijn omdat de Gen 1 geen S2 draait.

Heeft je platenspeler een line level uitgang (dus voorzien van een voorversterker)? Indien niet dan heb je nog een externe voorversterker nodig.

Voor alle duidelijkheid wil ik toch nog vragen om wat aanvullende informatie.

• Ik wil het geluid van de Soundmaster naar de Sonos Speakers zenden. Ik begrijp dat ik de uitgang (RCA/tulp) van de Soundmaster moet verbinden met de ingang (RCA/tulp) van de tweede (los staande) Sonos Connect Gen 2 met een RCA kabel.
    Meer is dus niet nodig omdat ik andersom geen muziek naar de Soundmaster wil streamen, dus de uitgangen van de Sonos Connect niet hoef te gebruiken. 
    Op deze wijze heb ik dus (naast de netkabel en de Sonos S2 app) maar één aansluiting naar de Sonos Connect nodig om muziek van de Soundmaster naar de Sonos One speakers te streamen, is dit correct?

• Kun je -na het toevoegen van de tweede Sonos Connect- in de Sonos App het verschil tussen beide Sonos Connect systemen zien?

• Kun je de Sonos Connect systemen een eigen naam of toevoeging geven?

Ik hoor het graag!
Mvg Marco

Vraag één: klopt.

Vraag twee: je kunt elke “kamer” in de app een eigen naam geven (je hebt al verschillende kamers, dus probeer maar eens). Ik weet niet of je die naam ook ziet als je de keuze hebt tussen twee lijningangen voor het systeem - dat zou wel logisch zijn.

Reageer