Skip to main content

Sub Gen 3 in tv-meubel plaatsen?

  • 22 July 2024
  • 3 reacties
  • 31 Bekeken

We laten een tv-meubel maken en willen de Sub Gen 3 (en de Arc) in de kast plaatsen. Moet kunnen, volgens de kastmaker. Gat in de bodem, Sub verticaal op rubbers. (arc gaat in kast van 1.60 m achter speaker doek) Twijfel of de ‘deur’ vóór de Sub wel of niet met speaker doek moet. Heeft iemand ervaring? 

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het is zonde om de Arc in een kast te plaatsen. De Arc moet vrij kunnen uitstralen, ook naar boven. De Arc heeft ook speakers die schuin naar boven gericht zijn. Wanneer de Arc dus in de kast staat zal het schuin naar boven gerichte geluid dus vroegtijdig teruggekaatst worden.

De specificaties voor een sub zijn van minder belang. Sonos geeft zelfs aan dat deze onder een bank zou mogen liggen.  Persoonlijk zou ik mij dus drukker maken over de plaatsing van de Arc

Reputatie 7

Waarbij ik, ondanks de rubbers, me nog wel zorgen zou maken om trillingen in de houten kast. Zeker als de TV daar bijvoorbeeld ook op staat.

Reputatie 6
Badge +3

Je eigen oren zijn natuurlijk het beste, maar persoonlijk zou ik een subwoofer gewoon op de grond plaatsen waar hij hoort. En ook de ARC zou ik niet in een kast plaatsen er zitten naar boven en opzij geplaatste speakers in. 

Reageer