Sonos koptelefoon?


Al lezende zie ik dat er best mensen zijn die muziek over de koptelefoon willen horen en dat gaat dus niet. Is er behoefte aan een Koptelefoon van SONOS of is dat een rare gedachte?


22 Reacties

Reputatie 2
Badge +1

Ik zou zeker geïnteresseerd zijn in een koptelefoon van Sonos, mits die active noise cancelling heeft. Niet omdat ik zo graag een koptelefoon draag, maar omdat ik soms behoefte heb mij af te sluiten voor de buitenwereld. Het appartementencomplexje waar ik in woon is helaas wat gehorig.

Geruchten dat Sonos een koptelefoon op de markt zal brengen zijn er al een tijdje. Zie bijvoorbeeld: https://www.techradar.com/news/sonos-wireless-headphones-what-we-know-about-the-rumored-sony-wh-1000xm4-rivals Dat is geen officieel nieuws van Sonos natuurlijk, maar het zou zomaar eens waar kunnen zijn. Maar dat zullen ze hier niet bevestigen gok ik. :wink:

Reputatie 6
Badge +3

Dat kan toch al. Een Sonos Connect of Port line out naar het basisstation van elke draadloze koptelefoon. Met of zonder acitve noise cancellation, je kunt het zo gek maken als je wilt.

Reputatie 2
Badge +1

Dat kan toch al. Een Sonos Connect of Port line out naar het basisstation van elke draadloze koptelefoon. Met of zonder acitve noise cancellation, je kunt het zo gek maken als je wilt.

Moet je wel een Connect of Port hebben en die heb je niet als je - zoals ik - geen ‘oude’ muziekinstallatie hebt of wilt aansluiten. Dus ik snap de behoefte wel.

Reputatie 6
Badge +3

Moet je wel een Connect of Port hebben en die heb je niet als je - zoals ik - geen ‘oude’ muziekinstallatie hebt of wilt aansluiten. Dus ik snap de behoefte wel.

Klopt, ik bedoel ook dat je de Connect of Port speciaal daarvoor in huis haalt. Vervolgens heb je alle vrijheid in de keuze van je koptelefoon, goedkoop of duur.

Reputatie 2
Badge +1

Moet je wel een Connect of Port hebben en die heb je niet als je - zoals ik - geen ‘oude’ muziekinstallatie hebt of wilt aansluiten. Dus ik snap de behoefte wel.

Klopt, ik bedoel ook dat je de Connect of Port speciaal daarvoor in huis haalt. Vervolgens heb je alle vrijheid in de keuze van je koptelefoon, goedkoop of duur.

Even een Port in huis halen voor 449 euro of een Connect voor 399 euro dus, alleen om een koptelefoon te kunnen aansluiten? Duur grapje. Maar die Sonos-koptelefoon die er volgens de geruchten aankomt zal vast ook niet goedkoop zijn.

Reputatie 6
Badge +3

Even een Port in huis halen voor 449 euro of een Connect voor 399 euro dus, alleen om een koptelefoon te kunnen aansluiten? Duur grapje. Maar die Sonos-koptelefoon die volgens de geruchten aankomt zal vast ook niet goedkoop zijn.

Inderdaad, dure grap. Wat ik zo wel zat te bedenken is dat als je je koptelefoon gebruikt, er geen reden is om andere Sonos`en mee te laten spelen. Dus die Connect/Port mag standalone spelen en dan zou een gebruikte Gen1 Connect met S1 al voldoen hiervoor. Die dingen doen 60 Euro op marktplaats; dan wordt het heel realistisch en ik vind het een plus dat je de koptelefoon helemaal naar wens kunt aansluiten.

Reputatie 6
Badge +3

50 Euro

 

Reputatie 2
Badge +1

Oké. En betekent dat dan dat je, als je alles S2 hebt (zoals ik), naast de S2 Connect App ook de oude S1-app moet installeren en gebruiken? Want de Gen 1 Connect werkt niet met de S2-app dacht ik?

Reputatie 6
Badge +3

Oké. En betekent dat dan dat je, als je alles S2 hebt (zoals ik), naast de S2 Connect App ook de oude S1-app moet installeren en gebruiken? Want de Gen 1 Connect werkt niet met de S2-app dacht ik?

Klopt helemaal, vind ik persoonlijk een acceptabel offer voor die prijs. Die S1 app gebruik je dan alleen voor de Connect/Koptelefoon standalone. S2 app voor je bestaande set.

Reputatie 2
Badge +1

Nou, dat zou ik dan weer niet willen. Twee losse Sonos-apps. Misschien ben ik raar daarin. :slight_smile:

Eigenlijk vind ik het ook helemaal geen probleem om de koptelefoon te gebruiken zoals ik nu doe hoor. Ik gebruik mijn Sonos dan gewoon niet en luister via Bluetooth via mijn telefoon of laptop.

Wat zou mij dan eventueel kunnen overhalen tot het kopen van een Sonos-koptelefoon? Iets in het gebruiksgemak denk ik. Zonder enige moeite kunnen overschakelen van je Sonos-speakers naar je koptelefoon en vice versa, dat zou sowieso heel goed in orde moeten zijn. Want anders kan ik net zo goed mijn huidige Bluetooth-koptelefoon blijven gebruiken. Die is nog groen ook. :grinning:  De Sonos-koptelefoon zal wel weer alleen in dat oersaaie wit en zwart verschijnen.

Reputatie 6
Badge +3

. Misschien ben ik raar daarin. :slight_smile:

Die is nog groen ook. :grinning:  

Hahaha, jij bent echt van een andere planeet :joy:

Reputatie 2
Badge +1

Al lezende zie ik dat er best mensen zijn die muziek over de koptelefoon willen horen en dat gaat dus niet. Is er behoefte aan een Koptelefoon van SONOS of is dat een rare gedachte?

Eddie the Eagle en ik nemen je hele topic over, sorry. Wat vind je zelf eigenlijk? Heb jij behoefte aan een Sonos-koptelefoon en welke features zou die volgens jou moeten hebben?

Badge

Omdat ik wat hardhorend ben lijkt het mij ideaal om TV te kijken met de sonos koptelefoon zonder dat de hele familie met oordoppen in moet zitten omdat de TV te hard staat voor hun. Ik lees al een tijdje de geruchten dat hij er komt maarrrrrr  wanneer???? Ik denk/hoop dat ze dezelfde technologie gaan gebruiken als de ROAM en noise canceling uiteraard.  Dus afwachten maar??????

Reputatie 7

Ja, dat is de enige mogelijkheid. Sonos deelt zijn toekomstplannen niet.

Juist voor gebruik bij de TV zou Bluetooth (zoals de Roam) niet handig zijn: bij gebruik van een Beam of Arc is het bij de meeste TV’s niet mogelijk een koptelefoon te gebruiken. Dan liever dat de koptelefoon meelift op de 5Ghz verbinding die normaal voor surround gebruikt wordt.

Badge

Ik neem aan dat je dan de koptelefoon ook gewoon in hetzelfde netwerk kunt zetten als de speakers.  maar we zullen moeten afwachten. Ook erg handig bij werken in werkschuur en/of tuin. 

 

Ik snak naar een Sonos koptelefoon waar ik via de Sonos-app naar mijn muziek kan luisteren terwijl mijn vrouw tegelijker tijd naar het Sonos geluid van de tv kan luisteren. 

Badge

Dat kan toch al. Een Sonos Connect of Port line out naar het basisstation van elke draadloze koptelefoon. Met of zonder acitve noise cancellation, je kunt het zo gek maken als je wilt.

Ja maar Hoe sluit je dan die connect aan? Kan dat ook door de intrnetpoorten door te lussen. Ik heb nl geen stereo set die aangesloten is 

 

Reputatie 7

@Createurdupain Je wilt muziek van Sonos bronnen opje koptelefoon toch? Dan hoeft de Connect nergens op te worden aangesloten, behalve op je koptelefoon natuurlijk. Of begrijp ik je verkeerd?

Badge

Nee ik wil dat de koptelefoon net als alle andere speakers gewoon in het netwerk staan. Dus toevoegen en luisteren. Wil niet met nog eens een connect aan de gang. 

 

Hoi Allemaal,

Wie weet komt het er nog van.
Maar hij is er nog niet. 😁

Ultra realistic Concept Art of Sonos To Headphones! First exclusive look!

Hi guys, the rumour mill is just about starting up for the next Sonos product right after the Sonos Sub mini has been released last month (Oct 2022). This time round, there could be a high chance of a Sonos headphone release. First ever headphone from Sonos. First ever Wifi headphone. Will it see the light of the day?

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi Allemaal,

Wie weet komt het er nog van.
Maar hij is er nog niet. 😁

Ultra realistic Concept Art of Sonos To Headphones! First exclusive look!

Hi guys, the rumour mill is just about starting up for the next Sonos product right after the Sonos Sub mini has been released last month (Oct 2022). This time round, there could be a high chance of a Sonos headphone release. First ever headphone from Sonos. First ever Wifi headphone. Will it see the light of the day?

 

Dat ziet er heel goed uit! Hopelijk duurt het niet lang meer...

Badge

Update:   https://tweakers.net/nieuws/219130/bloomberg-sonos-verwacht-koptelefoon-in-eerste-helft-juni-uit-te-brengen.html

Reageer