Skip to main content

Mijn Sonos Connect (waaraan ik een analoge versterker+platenspeler heb hangen) maakt geen connectie meer. Ik zag een andere gebruiker hier melding van maken, maar zag daar geen antwoorden op. Ook ik maak al jaren probleemloos gebruik van de Connect. 

ik vermoed dat dit met de nieuwe app te maken heeft, want ik vond dit artikel: https://support.sonos.com/nl-nl/article/sonos-product-shows-continuous-flashing-white-light-after-updating-to-15-6

Echter de oplossing hier beschreven werkt niet voor mijn systeem helaas. Het knipperende witte lichtje gaat helemaal uit en er gebeurt niets meer als de netwerkkabel in de Connect zit. 

Aanvankelijk zag ik de Connect nog wel in de app. Maar na een systeemupdate niet meer. Die update gaf al problemen omdat de Connect door het systeem niet gevonden kon worden (foutcode 1001). 

Iemand nog een suggestie? Wil graag weer een plaatje draaien. 

Werkt je Connect inderdaad met de S2-app? Probeer dan eens een update van je Connect te doen via de PC app.

Opgelost (korte versie)

lange versie. @106rallye ik ging er vanmiddag eens goed voor zitten om het probleem op te lossen. Zowel op Mac als Windows laptop de 80.1 app geïnstalleerd. Bij beide meldt de app na verzoek om update dat het systeem geheel up-to-date is. Vreemd. 

Daarom toch de eindversterker aangezet en een LP onder de naald. Huh? Het werkt meteen. Nou ja. Lijkt wel of ik me gisteren voor niks op heb zitten vreten. Of de UTP kabel erin (Sonos advies) heeft alsnog gewerkt.