samsung tv via sonos amp

  • 21 March 2024
  • 8 reacties
  • 52 Bekeken

Ik heb een samsung tv model QE49Q67RALXXN, als ik het geluid wil laten afspelen via mijn sonos amp die aan 4 boxen in het plafond bediend komt er een zeer haperend geluid uit waar je niets van kan maken.

Ik heb er bij wijze van test een oude Panasonic tv op aangesloten en dan werkt het perfect, ik heb al van alles geprobeerd van geluidsinstellingen op de te aan te passen niets helpt. 

Kan er mij iemand helpen?


8 Reacties

Reputatie 7

Heb je al eens een diagnose gemaakt en met Sonos gebeld? Heeft de TV eARC? Kun je dat uitzetten (zodat je alleen HDMI-ARC overhoudt?

Diagnose gemaakt wel, contact opnemen met Samsung zeggen ze dan, dat heb ik geprobeerd via chat maar na 3 of 4 pogingen opgegeven.

TV eARC kan ik niet afleggen

Met Sonos gebeld ook niet, dacht dat ik het misschien via deze weg kon oplossen, zal eens moeten bellen

Reputatie 7

Dit al geprobeerd? eARC instellen op Smart TV | Samsung NL | Samsung Nederland

ja, lukt niet

Reputatie 7

De woorden “lukt niet” helpen niet om je te helpen. Wat gebeurt er als je probeert eARC af te zetten? Krijg je foutmeldingen? Ziet jouw menu er anders uit?

eARC kom ik nergens tegen in het menu,formaat van digitale geluidsuitvoer kan ik enkel op PCM laten staan

hoe kan je zien of de hdmi kabel HEAC of HEC ondersteun, ik heb al 3 verschillende kabels geprobeerd maar de verpakking heb ik niet meer, ik zie het ook niet op de kabel zelf staan?

 

Reputatie 7

Je bedoelt ARC of eARC? Alle kabels vanaf HDMI 1.4 doen dat.

Mogelijk heeft jouw TV geen eARC?

Ik denk het, ik heb nu een adapter van sonos besteld hdmi arc naar optimale, hopelijk lukt het daarmee

Reageer