Beantwoord

platenspeler aansluiten op era 300

  • 22 July 2023
  • 28 reacties
  • 542 Bekeken

Badge +1

Ik heb een arc. 2 X era 300 en een sub.

wil aansluiten een platenspeler via line-in adapter van sonos op de era 300!

als ik de usb-c stekker in de era 300 heb gestoken zie ik niets in “ bladeren”!

daar zou  line ingang moeten staan, maar ik zie niets

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 22 July 2023, 23:33

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

28 Reacties

Reputatie 7

Heb je de Era’s als surrounds geïnstalleerd? Want dan doet de line in het niet. Zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/surround-sound-guidelines-and-limitations

Tijd voor een Port of (goedkoper) een Era 100, nu je de adapter al hebt.

Badge +1

Hoi 106.

Bedankt voor reactie!

ik ben inderdaad het e.e.a tegen gekomen nu op het forum. 
Ik dacht , adapter kopen en klaar!

Zijn er nog alternatieve oplossingen, geld voor port en/of era 100 aanschaffen vind ik te duur om af en toe een album te draaien!

Of,kan de zojuist aangeschafte draaitafel weer op marktplaats?

 

Reputatie 7

Je zou eens naar een tweedehands Play 5 (Gen 2), Connect (Gen 2) of Port kunnen. Mocht de platenspeler bluetooth hebben, dan zou je een Roam kunnen proberen.

Badge +1

Hoi 106,

Bedankt wederom voor de ondersteuning!

Het aansluiten van de era’s 300 en de arc ging mij heel eenvoudig af. Ging eigenlijk allemaal vanzelf. De platenspeler aansluiten lukt me van geen kant!  Ook als je de surround speakers verwijdert uit systeem en de lijningang gebruikt, moet je daarna alles weer opnieuw instellen. Heel ingewikkeld voor mij allemaal.

Heb  juist deze set aangeschaft om het beste geluid te verkrijgen.

Moet mij wel van het hart om even te klagen!,

Toen ik mijn sonos adapter bestelde, heeft niemand, maar dan ook niemand, mij verteld over de eventuele moeilijkheden bij het aansluiten en installeren!

Het was van usb-c stekker er in en klaar!!!

Zeer matige voorlichting gehad van diverse verkopers.

 

 

Reputatie 7

Tja. Na een paar van dit soort ervaringen met verkopers zoek ik dit soort zaken zelf wel uit. Achterspeakers worden bij Sonos nu eenmaal volkomen anders aangestuurd dan zelfstandige speakers. Dat vergt dus nogal wat handelingen - niet iets om elke dag te doen. Bij elke wijziging in een set up van een kamer moet je ook de Trueplay opnieuw doen. Dit is bepaald geen geheim, dus een goede verkoper had je dat kunnen vertellen.

Als je de platenspeler (die wel een ingebouwde of aparte voorversterker moet hebben) aansluit kies op een niet-surround speaker, kies je voor de Line-in en dan zou het goed moeten gaan. Wat had jij voor probleem?

Reputatie 5
Badge +3

Dat de voorlichting in sommige winkels wat te wensen overlaat ben ik met je eens. Hier op het forum en op youtube kun je veel tips vinden. Als het budget het toelaat zou ik toch gaan voor de Era 100 voor het aansluiten van de platenspeler, mits de platenspeler geschikt is om aan te sluiten. Veel plezier met je nieuwe set! 

Badge +1

Hoi 106. en Ronald 22

Ik had beter inderdaad eerst het forum beter moeten lezen!

Vanochtend eerst de surround speakers verwijdert en vervolgens de adapter in de era 300 gedaan. Het geluid klonk als het geluid van een transistor radio!

Ben inmiddels 70 plusser en niet zo handig meer blijkbaar. Heb op zolder nog een honderdtal albums liggen en dacht ze even makkelijk af te spelen.

98% gebruik ik voor audio/tv/ radio en gebruik ik als surround en slechts zelden draai ik de albums. Dus het af en toe switchen tussen lijn-in en/of surround achter vind ik niet zo’n drama!

ik ben al heel tevreden als hetgeluid van de platenspeler al heel behoorlijk is!

de platenspeler is een teac TN-300 met ingebouwde voorversterker.

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Kijk je alleen tv of maak je ook gebruik van bijvoorbeeld Netflix of HBO max?

Badge +1

Hoi Ronald.

Veel netflix met ATMOS.

Reputatie 7

“Het geluid klonk als het geluid van een transistor radio!” Dat lijkt erop alsof de voorversterker niet aan staat, zie https://teac.jp/downloads/teac/930/tn-300_om_efsginlsv_ve.pdf:

Op de Era “Volumelimiet uit” en “Volume van de bron” eerst maar eens op twee.

Badge +1

Hoi 106.

De voorversterker staat op aan!

Geluid erg iel, net alsof er totale bassen niet aanwezig zijn.

Alsof de equalizer op 1 staat.

m.vrgr Cor

 

Badge +1

Hoi 106.

Ik maak ergens een denkfout, want gisteren had ik wel goed geluid!

mvrgr Cor

 

 

 

 

Badge +1

Hoi 106.

je hebt mij een bericht gestuurd, maar ik zie niets!

Reputatie 7

@Cor1950 Ik heb niets gestuurd, alleen gereageerd op jouw post.

Badge +1

Hoi 106.

Een wonder!, de platenspeler doet het!

En nog een heel goed geluid ook. Moet alleen nog uit zien re vogelen om makkelijk te kunnen switchen, want dat vind ik nog wel een heel gedoe!

Bedankt voor alle hulp en tips!👍👍👍👍

 

Reputatie 7
Badge +3

Makkelijk switchen zit er echt niet in. Misschien dat het wat gaat wennen wanneer je het vaker gaat doen, maar dit is echt niet wat je moet willen. 
Maak je gebruik van TruePlay dan zou je ook dat steeds opnieuw moeten doen, waarbij je ook nog eens het risico loopt dat de klankkleur steeds anders is.

Badge +1

Hoi erooij.

Ja, dat klopt wat je zegt!,

Een heleboel gedoe, ja. Ben inmiddels al heel blij dat het werkt.

Wel een hele ervaring rijker, dat dan weer wel!

Bedankt allemaal voor reacties wederom.

 

 

 

 

 

Badge +1

Als je er een uurtje voor gaat zitten om een album te draaien , gaat het allemaal wel lukken!

Je moet ongeveer 15 handelingen verrichten om een plaat te kunnen draaien en weer terug te gaan naar tv en audio!  Hele ochtend bezig geweest om weer terug te zetten naat tv.

Was vergeten stereo paar te verwijderen!!

Sonos werkelijk geweldig, maar wie deze lijningang op de 300 heeft bedacht!!!!!

Wat een drama.

Reputatie 5
Badge +3

De lijningang is niet bedoeld voor de surround speakers. Het mooiste is dat er 1 losse era 100 of era 300 los staat waar je de platenspeler op aansluit, 1 x installeren en jaren lang plezier! 

 

Badge +1

Om de lijningang toegankelijk te maken op de era 300 moet je toch eerst de surround speakers verwijderen!  Anders zie je de lijningang niet op bladeren! Als je dan de ene era 300 gebruikt voor de platenspelers, en je wilt weer terug moet je alles toch weer opnieuw instellen? Trueplay etc, sub, surround weer instellen.

Reputatie 5
Badge +3

Je koopt gewoon helemaal een nieuwe en plaatst die naast de platenspeler, de surround speakers mag je nu niet meer aanzitten... 

Reputatie 7

Voor surrounds wordt de hele aansturing van de speaker omgegooid. Van deel van het Sonos netwerk naar slave, op een dedicated 5Ghz verbinding met de master, de soundbar. Die 5Ghz verbinding is niet geschikt voor retoursignalen, dus gaat de aansluiting van de Era’s (en ook een Amp als gebruikt voor surrounds) uit.

De lijningang is niet bedoeld voor de surround speakers. Het mooiste is dat er 1 losse era 100 of era 300 los staat waar je de platenspeler op aansluit, 1 x installeren en jaren lang plezier! 

 

Hi, ik zit met vol verbazing te kijken en te lezen.

ik heb alleen de 2 era100 in plaats van de bovenstaande 300 serie. En was mij ook die kabel aan ‘gesmeerd’ nu stuur ik die terug.
Nu zit ik te kijken naar een Sonos Connect Amp (gen 2) zou dat dan wel zonder 15 handelingen gewoon luisterplezier geven? 
want ik vermoed dat wanneer je èèn era erbij neemt, dat je de muziek ook maar op die ene era hoord en niet op de rest.

iemand hier ervaring mee?

(btw ik was voorgelicht door iemand van SONOS zelf, niet eens door een verkoper)

greetz, Richard

Reputatie 7

Als je een apart device gebruikt voor je platenspeler heb je een extra “bron” in je systeem: Line in.

Een Connect Amp (Gen 2) moet werken om het geluid van de platenspeler in je systeem te krijgen. Waarom geen Connect (Gen 2) - ik hoor je niet over extra passieve speakers?

Overigens is er geen verschil tussen de Line in op een Connect (Amp) of een Era speaker. Bij beide kun je de Line in als bron kiezen voor elke “kamer” op het systeem. Ik zou die adaptor houden en voor een Era 100 gaan.

Zowel de Connect (Amp) als de Era speaker installeer je als extra “kamer” in de app.

Als je een apart device gebruikt voor je platenspeler heb je een extra “bron” in je systeem: Line in.

Een Connect Amp (Gen 2) moet werken om het geluid van de platenspeler in je systeem te krijgen. Waarom geen Connect (Gen 2) - ik hoor je niet over extra passieve speakers?

Overigens is er geen verschil tussen de Line in op een Connect (Amp) of een Era speaker. Bij beide kun je de Line in als bron kiezen voor elke “kamer” op het systeem. Ik zou die adaptor houden en voor een Era 100 gaan.

Zowel de Connect (Amp) als de Era speaker installeer je als extra “kamer” in de app.

Ajjjjj ja ik bedoel de SONOS Connect, en ik wil geen extra, bedrade boxen. Daar wilde ik juist van af.

mijn excuus.