Beantwoord

Kan je beter Sonos Five aanschaffen voor je platenspeler te connecten of sonos port?

  • 28 October 2020
  • 3 reacties
  • 255 Bekeken

Badge +1

De vraag luidt..kan je beter Sonos Five aanschaffen voor je platenspeler te connecten of sonos port?

Ik heb namelijk in de woonkamer de play:3 en 2 play:1's en de beam. De beam en 2 play:1's zitten in een surround modus opgesteld voor de TV. Ik heb iets begrepen / gelezen dat als je de port aansluit op je platenspeler deze dan niet afspeelt op de boxen in surround modus, dus die gepaired zijn, klopt dit? dan zou ik m in de woonkamer alleen op de play:3 kunnen afspelen..

of is het dan beter te investeren in de five? Zodat ik een extra box erbij heb waar de platenspeler op kan, en is deze dan ook te horen op de play:3 ? 

icon

Beste antwoord door 106rallye 28 October 2020, 12:18

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Zowel de Port als de Five geven je de mogelijkheid een analoge geluidsbron aan te sluiten op je Sonos multiroomsysteem. Als je de Port of de Five groepeert (zie https://support.sonos.com/s/article/3391?language=nl_NL) met de andere Sonos speakers (de Play:3 en/of het surroundsysteem) zal het geluid van de Port of de Five naar de gegroepeerde speakers gaan. Als de surroundspeakers zijn ingesteld op "volledig stereo” (zie https://support.sonos.com/s/article/3335?language=nl_NL) dan zullen ze het gehele geluid van je platenspeler weergeven.

In jouw situatie, waarbij de platenspeler in dezelfde ruimte staat als de Play:3 en het surroundsysteem, lijkt mij een Port dus voldoende.

Badge +1

Helder! dankjewel! enige pluspunt bij een five, is dat je weer over een extra box beschikt in de woonkamer, en bij een port niet, dat is gewoon een aansluit kastje maar wel weer interessant als je weer andere dingen eraan wil connecten..

Reputatie 7

Inderdaad, de Port heeft nog als voordeel dat hij ook geluid uit het Sonos-systeem naar een gewone versterken kan brengen.