Beantwoord

inbouw speakers met amp

  • 21 September 2023
  • 2 reacties
  • 53 Bekeken

Hey allen, 

Even een uitleg van de situatie. Als elektricien heb ik een project van een ander over genomen. Nu wil de klant 4 inbouwspeakers (met de Amp) maar: het plafond is al volledig dicht en er vertrekt enkel een stroomkabel voor voeding aan de zekeringskast. Deze gaat van box 1 tot box 4. Is het mogelijk dan het systeem te installeren of niet? Ik ben niet echt thuis in de wereld van Sonos enkel dat als je box/speaker voeding heeft je via wifi alles kan sturen maar aangezien dit via de Amp moet zag ik even de oplossing niet. Alvast bedankt. 

icon

Beste antwoord door Dari W 25 September 2023, 14:48

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hey @Tomdv 

Welkom op de Sonos community!

Ik begrijp je misschien niet helemaal goed maar met de huidige informatie is dit het beste antwoord wat ik je kan geven. 

In principe moet je een amp met 4 inbouwspeakers prima kunnen installeren. Op een Sonos amp kunnen tot 4 passieve speakers tegelijk worden aangesloten. De passieve speakers (dat zullen de inbouwspeakers worden) hebben zelf geen power supply nodig maar moeten dus wel hardwired op de amp worden. De Amp is de enige die dus via een stroomkabel verbinding moet gaan krijgen. De Amp is ook het enige component in deze setup die verbinding moet maken met een netwerk.

Beste @Dari W 

Bedankt voor je antwoord. 

Het spijtige is dus hier dat er een voedingskabel tot aan de speakers loopt . 

 

Zekeringskast- box 1- box2- box3-box4. 

Aan de zekeringskast kan ik nog aanpassen voor de Amp dat is geen probleem. Enkel is het nadien dus gewoon een lus van box 1 tot 4. 

Was even aan het denken om door de preflex boxdraad door te trekken. Of ik laat het zo en gebruik 2.5mm² als "boxkabel". 

 

Zou dit werken? 

 

Alvast nogmaals bedankt.