Beantwoord

geen geluid bij sonos connect via Pioneer receiver

  • 5 October 2023
  • 3 reacties
  • 41 Bekeken

Ik ben al weken bezig om een geluidsprobleem bij mijn Sonos connect op te lossen. Ik zie wel op m'n app dat m'n ‘balkjes” heen en weer gaan, dus er gebeurd wel iets maar geen geluid via m'n Pioneer receiver. Wie kan me hierbij helpen?

icon

Beste antwoord door Dari W 6 October 2023, 14:00

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hey @wesseljun65 

Welkom op de Sonos community!

Met de huidige informatie is het lastig te zeggen wat er precies misgaat wat je in dit geval kan proberen is het volgende:

  • Navigeer in de app naar instellingen > systeem > [kamer waar je connect staat ] > lijn-uitgang en zorg dat deze op doorgeven of variabel staat (wissel ook tussen deze twee en kijk of dat iets verhelpt)
  • Vervang de kabels tussen de connect en de pioneer receiver en eventueel ook tussen pioneer receiver en passieve speakers misschien is er gewoon sprake van een defecte kabel.
  • Probeer een ander apparaat op de pioneer receiver aan te sluiten indien je dit hebt (radio o.i.d.) en kijk of dit wel gewoon afspeelt zonder problemen.

 

Lossen deze dingen niets op neem dan eventjes contact op met onze technische support, dan kunnen wij aan de hand van een systeem diagnose kijken of geluid uberhaupt wordt doorgestuurd en vast stellen in welk component van de setup wellicht een fout of een defect zit.

Het probleem is nu opgelost. De witte en de rode kabel zaten aan de achterkant van de Sonos Connect in de “in”. Dat moet, natuurlijk “out” zijn. Verder kwam er geen geluid uit de speakers omdat het volume van in de app zelf veels te laag stond. 

Reputatie 7

Als je de Connect op een versterker aansluit is het het handigste om het uitgangsniveau op “vast” te zetten. Het “Volume van de bron” eerst maar eens op 2.