Beantwoord

Braun cockpit hifi stero verbinden met Sonos

  • 5 December 2023
  • 4 reacties
  • 36 Bekeken

Goede dag.
Ik heb een Sonos2 app (geel icoontje) met Playbar en twee play1 speakers. 
Sinds kort een Braun Cockpit 250 SK uit 1972 aangeschaft. Hifi tuner en stereo platenspeler met versterker. Platenspeler werkt prima.

Twee speakeruitgangen (4 tot 8Ohm) via pluggen met platte en pin stekker. 
Ik overweeg een Connect g2 aan te schaffen. Die is aan te sluiten op de Sonos2.

De Connect g2 heeft twee tulp stekers als ingang.

Vraag : kan ik de speaker uitgang van de Braun verbinden met Connect g2 ingang ( via wat soldeerwerk om van speakerplug naar tulpstekker om te zetten)?

icon

Beste antwoord door 106rallye 7 December 2023, 07:50

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

De speakeruitgangen zijn versterkt, de Connect verwacht een (veel minder versterkte) line level signaal. Nee dus.

Op foto’s op internet zie ik dat de Cockpit ook een tape-aansluiting heeft in DIN-formaat:

Met een tape kon je opnemen (geluid uit) en weergeven (geluid in). Precies als je met een Connect zou willen. Volgens mij zou je dan deze verloopkabel kunnen proberen: https://www.allekabels.nl/din-kabel/130/680/din-naar-tulp-kabel.html

 

Dank voor je reactie. Ik begrijp dat je verwacht dat de din plug kan worden gebruikt.

maar deze INGANG is vlg de specificatie van Braun bestemd om het ingaande geluid van een aangesloten taperecorder te versterken en weer te geven via de aangesloten speakers. De functie van de Connect is toch net andersom: hij geeft het al versterkte geluid van de platenspeler door aan de Sonos speakers?

is de optie om het geluid van de speaker UITGANG (met laag volume) op de Connect aan te sluiten dus echt geen optie vlg jou?

Reputatie 7

De Connect kan beide - muziek naar de versterker sturen en muziek van je versterker in je Sonos set up brengen. Jij bent alleen geïnteresseerd in het laatste, zo begrijp ik. Als de DIN-aansluiting inderdaad enkel een ingang is dan gaat dat inderdaad niet werken.

Een versterkte uitgang op de line level ingang van de Connect zetten zou ik niet doen. Daar zijn echter wel omvormers voor volgens mij. Zoek eens naar een “line level converter”.

Dank voor je advies. Ik denk dat jouw suggestie de oplossing kan zijn.

bedankt

mvg Tom