Vraag

beam gen 2 samen met hifi speakers/sub

  • 17 June 2023
  • 7 reacties
  • 78 Bekeken

Beste

ik heb pas een Sonos beam gen2 aangeschaft die ik wil koppelen aan mijn hifi installatie met goede speakers en een REL sub. Nu zit de beam op de arc en de versterker is optisch aangesloten op de tv. Ik krijg het geluid niet synchroon wat mij wel lukte met tv geluid..

nu wil ik de Port aanschaffen, maar kan ik dan zonder problemen de beam samen met de hifi laten spelen of kan ik beter een tweede sub aanschaffen (mini)?
 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7

De Beam is niet bedoeld om samen te werken op de manier die jij je voorstelt. Dat ligt niet aan Sonos: geen enkele soundbar zal dit doen.

Vraag is: wat wil je precies? Geluid van de TV op Sonos én de hifi-installatie? Dat gaat niet lukken. Geluid van de TV op de Beam en Spotify via Sonos op de installatie? Dat kan met de Sonos Port.

Dus ik kan niet met de Sonos app het geluid van de tv naar de Port en de beam sturen?

 

Reputatie 7
Badge +3

Dit is wat Sonos zelf schrijft

Kan ik Port rechtstreeks aansluiten op een tv?

Port is niet ontworpen om met een tv te gebruiken. Port heeft een analoge audio-ingang die je technisch gezien zou kunnen aansluiten op een tv om geluid te streamen naar een Sonos-component of -speaker. Maar de lijningang is niet ontworpen om met een tv te gebruiken en daardoor zullen er wat vertragingen of lipsync-problemen optreden terwijl de audio wordt omgezet van analoog naar digitaal. Voor gebruik met een tv worden producten met digitale aansluitingen, zoals Amp, Arc en Beam, aanbevolen.

Reputatie 7

Bij gebruik van een analoge aansluiting (weinig moderne TV’s hebben die overigens nog) zul je altijd 75ms vertraging hebben.

Ik ben denk ik niet duidelijk. Ik heb een Samsung one connect box. De beam is aangesloten op de arc. Ik wil het geluid van de Connect box ook via  de toslink naar mijn stereoversterker sturen. Daarbij ontstaat het probleem tussen de beam en hifi. 
zou de oplossing kunnen zijn om niet digitaal vanuit de Connect box naar de versterker te gaan, maar analoog vanuit de Sonos Connect.  Sonos heeft toch multiroom synchronisatie? 
Of ziet sonos de Connect niet als extra speaker zoals de one.  ? 

Reputatie 7
Badge +3

Indien dit al zou kunnen dan is de kans op vertraging van het geluid erg groot. Ergens moet het digitaal geluid omgezet worden naar analoog, waardoor een vertraging zal ontstaan.

Reputatie 7

Klopt. Maar niet door de omzetting van analoog naar digitaal, maar omdat Sonos altijd die 75ms nodig heeft om te bufferen - behalve bij een directe HDMI-ARC-verbinding zoals de TV naar de Beam. Ook een met de Beam gegroepeerde speaker of Connect zal out of sync zijn vanwege dat bufferen. Die multiroom synchronisatie werkt prima met Spotify etc., maar niet met TV-geluid.

Waarom zou je overigens zowel geluid uit de Beam als van je stereoset willen hebben?

Heeft de Connect box wel een analoge uitgang?