Beantwoord

Amp stereo en surround

  • 8 December 2023
  • 4 reacties
  • 125 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb vandaag een Amp aangesloten als surround met twee bekabelde speakers voor en twee Sonos one achter. Ik heb bij de installatie van de Amp gekozen voor surround. Al eerder zag ik een topic de vraag of en hoe switchen naar stereo mogelijk is. Dit kan vrij eenvoudig door bij de audio van de surround speakers het volume van de muziek zachter te zetten.

Dit is prima, maar ik ben toch benieuwd of het beter kan. Dit staat op de site van de winkel waar ik de amp kocht en wat mij ideaal lijkt:

“En als extraatje kun je draadloze Sonos-achterluidsprekers toevoegen, zodat je TV en films echt een nieuwe dimensie krijgen. En het is heel eenvoudig – de Sonos Amp activeert automatisch de surroundfunctie en de achterluidsprekers wanneer hij een surroundsignaal van de TV krijgt. Een geniale en gebruiksvriendelijke functie met spectaculaire mogelijkheden, zonder dat dit gevolgen heeft voor de geluidskwaliteit van je stereomuziek.”

Maar hoe dan de instellingen moeten kan ik niet terugvinden.

icon

Beste antwoord door 106rallye 8 December 2023, 20:03

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Je wilt dus ook stereo van de achterspeakers? Zet dan het geluid van de surroundset bij de instellingen op “volledig”.

Reputatie 1
Badge +1

Nee, dan heb ik net niet duidelijk aangegeven. Ik wil dat bij stereo input alleen de voorspeakers spelen en bij surround input (van de tv) dd achterspeakers mee gaan doen. Dus dat de amp automatisch de surroundfunctie activeert.

Reputatie 7

Dan begrijp je het stukje van je leverancier verkeerd - dat is inderdaad wat dubbelzinnig: bedoeld is dat als de Amp surround geluid binnenkrijgt, hij dat via de achterspeakers weergeeft. Met “activeren” heeft dat weinig te maken.

Wat wel lijkt op wat jij wilt is wat er gebeurt als je achterspeakers juist niet op volledig zet. Via Instellingen-Systeem-“naam van de kamer met de Amp”-Audio van surroundspeakers-Muziek afspelen kunnje de achterspeakers op “Sfeervol” (slechte vertaling van “Ambient”) zetten. Ze doen dan een beetje mee met stereo muziek van de Amp.

Reputatie 1
Badge +1

Aha, bedankt. Met die instelling werkt het prima. Maar idd niet zoals ik het interpreteerde.