Beantwoord

2 x soundbar op verschillende adressen

  • 21 September 2023
  • 4 reacties
  • 30 Bekeken

Badge

Beam op adres 1 en de ARC op adres 2

beide ingesteld met zelfde inloggegevens, (ook geprobeerd met een nieuw aangemaakte inlog)

ARC staat thuis op radio 10 en bediening met Google home evt.

Vakantie adres staat de Beam op radio nostalgie uit België.

Start ik de Beam dan gaat radio 10 spelen, en de Sonos app kan systeem niet vinden. na een tijdje is systeem wel gevonden en kan ik de zender zetten Nostalgie. en als ik op de Beam google home activeer dan is google home thuis weg van de ARC en moet ik hem daar weer installeren en natuurlijk is hij dan weer verdwenen van de Beam.

mijn vraag is:

1e Hoe is dit mogelijk op 2 verschillende netwerken en kan dit probleempje opgelost worden?

2e Zou graag op beide Google Home willen.

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Dari W 22 September 2023, 13:52

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Twee maal Google Assistent op één Sonos account (met twee households) is in principe niet mogelijk. Je kunt als je van huis wisselt even de app resetten.

Wat je nog zou kunnen proberen is even de Beam resetten en thuis weer de set up doen. Dan de Beam meenemen naar België. Je hebt dan maar één household en mogelijk werkt Google Assistent dan wel. Geen garanties.

Reputatie 3
Badge +2

Hey @Chris6 

Welkom op de Sonos community!

Zoals @106rallye terecht heeft aangegeven kan dit niet. Met de Google Asisstant kan je maar een huishouden per account ondersteunen. Dit gaat dus betekenen dat je voor het tweede huishouden een tweede google account moet gaan gebruiken. Dan zou er in principe geen probleem moeten zijn.

Badge

Duidelijk, ik ga een 2e account aanmaken en ga dat met het nieuwe Google account inloggen op de Beam.

Word vervolgt.

Badge

Hi Alle,

2e account Google geprobeerd.

was een regelrechte ramp!  tablet en telefoon (locatie aan) sonos app hadden geen idee waar ik was na nieuwe installatie. ook Google home met nieuwe account aangemaakt, en toch zag die mijn apparaten thuis ook.

Bij thuis komst was Google Assistent verdwenen van de ARC, deze weer opnieuw gedaan.

Nu weer één account waarvan de Google Assistent  alleen thuis werkt op de ARC.