Skip to main content
Beantwoord

Platenspeler aansluiten op Sonos Connect

• 23 februari 2025
  • 2 reacties
  • 47 Bekeken

Ik heb op dit moment mijn tv aangesloten op een reeks speakers van Sonos. Ook luister ik naar muziek via deze opstelling. Alles werkt prima op de Sonos app 2. Nu wil ik een platenspeler aansluiten op een Connect gen. 1 om af te spelen op mijn bestaande speakers. Kan dit met dit toestel? Ik heb begrepen dat het via de Sonos app 1 werkt. Kan ik de 2 apps afwisselend gebruiken? Dus voor muziek en tv app 2 en voor de platenspeler app 1? Ik heb ergens gelezen dat ik dan alles op app 1 moet zetten... Klopt dit?

Ik weet dat het allemaal gemakkelijker is via een Amp Gen. 2, de nieuwe Amp of Port of Era maar ik wil er op dit moment niet teveel geld aan uitgeven. 

Beste antwoord door 106rallye

Kortom: aan een Connect (Gen 1) heb je niets. Je Ray kan niet naar S1, je Symfonisk mogelijk wel.

Kleine aanvulling: je zegt “Ik weet dat het allemaal gemakkelijker is via een Amp Gen. 2, de nieuwe Amp of Port of Era maar ik wil er op dit moment niet teveel geld aan uitgeven.”

De opvolger van de Connect (Gen 1) is de Connect (Gen 2), die weer is opgevolgd door de Port. Een Amp (Gen 2) bestaat niet - de Amp (maar in één generatie, dus die noemen we niet) is de opvolger van de Connect Amp (Gen 1), die weer de opvolger was van de Connect Amp (Gen 2). Deze laatste drie zijn bedoeld om passieve speakers aan te sturen - ik lees niet dat jij dat wilt. De genoemde Gen 2’s en de Port zijn wel geschikt voor S2.

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

2 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4404 reacties
  • 23 februari 2025

S1 en s2 zijn als systeem niet uitwisselbaar, het is het één of het ander. Voor S1 moeten de speakers ook andere firmware hebben. Dat zou je dan steeds moeten veranderen.

Eventueel de draaitafel, afhankelijk van je speakers, rechtstreeks koppelen aan een geschikte speaker om zo het geluid in je hele systeem te krijgen.

106rallye
  • 8423 reacties
  • Antwoord
  • 23 februari 2025

Kortom: aan een Connect (Gen 1) heb je niets. Je Ray kan niet naar S1, je Symfonisk mogelijk wel.

Kleine aanvulling: je zegt “Ik weet dat het allemaal gemakkelijker is via een Amp Gen. 2, de nieuwe Amp of Port of Era maar ik wil er op dit moment niet teveel geld aan uitgeven.”

De opvolger van de Connect (Gen 1) is de Connect (Gen 2), die weer is opgevolgd door de Port. Een Amp (Gen 2) bestaat niet - de Amp (maar in één generatie, dus die noemen we niet) is de opvolger van de Connect Amp (Gen 1), die weer de opvolger was van de Connect Amp (Gen 2). Deze laatste drie zijn bedoeld om passieve speakers aan te sturen - ik lees niet dat jij dat wilt. De genoemde Gen 2’s en de Port zijn wel geschikt voor S2.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen