Hello community!
Alvast bedankt voor het meelezen :) Korte vraagstelling; ik wil graag mijn MacBook Air M3 aansluiten op mijn eigen SONOS systeem wat bij mij thuis draait maar dat ook ‘buiten’ kunnen gebruiken. Heb al aardig wat afgezocht maar kan het antwoord niet vinden. Graag jullie mening.
Meer achtergrond: mijn vaste setup bestaat uit de BEAM met 2 Play:1’s als surround setje eraan gekoppeld. In de keuken staat nog een losse ONE. Mijn ROAM SL laat ik even buiten beschouwing. Hele simpele setup. Werkt allemaal al jaren perfect.
Echter wil ik tijdens feestjes mijn laptop kunnen aansluiten om daar Spotifiy op te laten draaien zodat gasten op die laptop zelf muziek kunnen kiezen. Vrienden willen hun mengpaneel meenemen en kunnen inpluggen op mijn speakers met mini jack maar liever RCA/tulp.
Dat kan niet op de PLAY:1’s en niet op de BEAM. Als ik een (setje) ERA 100 (of 300) of FIVE aanschaf kunnen op die speakers wel een extern apparaat worden aangesloten las ik (mini jack bij de FIVE en via USB-C dongle ERA 100/300). Maar de line-in functie van de ERA kun je niet gebruiken als je ze als stereopaar inzet. Want bij stereopaar gekoppelde ERA’s kun je de line-in functie niet meer gebruiken las ik ook. Zucht.
Nog een stapje lastiger: eigenlijk zou ik tijdens een feestje op onze eigen oprit (sterk zelfde wifi signaal aanwezig) de PLAY:1’s en de ONE oppakken vanuit de woonkamer en in die tent zetten. Dan ben ik de BEAM uit het netwerk ‘kwijt’. Die staat in de woonkamer en hoeft niet mee te doen. Het feest is immers buiten. Maar heb ik 3 speakers. Dat is echt voldoende om die tent goed van geluid te voorzien. Hoe krijg ik er in die situatie een extern apparaat op aangesloten?
Is mijn enige optie dan een SONOS PORT? Ik wilde liever 1 of 2 ERA’s of FIVE’s want dan koop ik ook speaker capaciteit en niet alleen een PORT.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Alvast erg bedankt voor het meedenken!