Hi mede-Sonos gebruikers,
Ik heb al een aantal jaren een mooi Sonos systeem wat bestaat uit: 1x Playbar, 1x Sub en 2x Play:3's deze zijn aan elkaar gekoppeld en dienen als mijn surround systeem voor in de woonkamer.
Nu ervaar ik sinds wij in thuis quarantaine zitten dat bij het afspelen van muziek via Apple Music er voor zorgt dat ik de eerste 10-15 seconden van het liedje alleen maar gestotter hoor, vervolgens pakt Sonos de verbinding wel goed op, tot ongeveer 20 seconden voor het einde van het liedje en dan valt het geluid totaal weg, totdat het volgende nummer weer begint en dat begint dan weer met 10-15 seconden gestotter om vervolgens weer de laatste 20 seconden compleet weg te vallen.
A.d.h.v. bovenstaand probleem ben ik heel veel topics tegen gekomen over WiFi interference, en heb hiervoor al verschillende WiFi kanalen geprobeerd maar geven allemaal hetzelfde resultaat.
Ik heb hetzelfde systeem al jaren in gebruik i.c.m. dezelfde router (Netgear R8000) en heb deze problemen nog nooit ondervonden. Er is hier in huis ook niets veranderd qua installaties welke bijgeplaatst zijn (wat weer kan zorgen voor eventuele verstoringen)
Afspelen van bijvoorbeeld Radio door TuneIn geeft totaal geen problemen en er vindt hier dus ook geen gestotter plaats en de verbinding valt hierbij ook niet weg aan het einde van nummers of wanneer dan ook, dit geeft mij het gevoel dat het probleem echt ligt bij Apple Music en wellicht de koppeling hiervan naar jullie Sonos app toe.
Is dit een bekend probleem? En word er aan een oplossing gewerkt? Dit is natuurlijk niet echt werkbaar.
Ik hoor graag van jullie!