Beantwoord
Sonos Connect gebruiken via Wifi maar zonder internet
Ik heb in mijn camper een Sonos One die via een Wifi extender, indien beschikbaar, met internet van de camping of via thetering met de mobiele telefoon verbonden kan worden.
Ik had voor de vakantie via Spotify muziek op mijn tablet gedownload met het idee dat ik die muziek ook zonder internetverbinding via het interne wifi netwerk van de extender af zou kunnen spelen. Dat bleek echter niet te kunnen zonder internetverbinding, en die is er niet altijd. Diezelfde muziek zonder internet op de tablet afspelen lukt wel. Het lijkt er dus op dat de Sonos One het internet nodig heeft om af te kunnen spelen.
Is het nu zo dat, als ik een Sonos Connect zou hebben, ik wel direct via het interne Wifi netwerk naar de Sonos One kan streamen vanaf mijn tablet als er geen verbinding met internet is?
Ik had voor de vakantie via Spotify muziek op mijn tablet gedownload met het idee dat ik die muziek ook zonder internetverbinding via het interne wifi netwerk van de extender af zou kunnen spelen. Dat bleek echter niet te kunnen zonder internetverbinding, en die is er niet altijd. Diezelfde muziek zonder internet op de tablet afspelen lukt wel. Het lijkt er dus op dat de Sonos One het internet nodig heeft om af te kunnen spelen.
Is het nu zo dat, als ik een Sonos Connect zou hebben, ik wel direct via het interne Wifi netwerk naar de Sonos One kan streamen vanaf mijn tablet als er geen verbinding met internet is?
Beste antwoord door 106rallye
je zegt dat je “Spotify downloads niet zonder Spotify” kunt afspelen. Eerder refereerde je er al aan dat je de downloads zou willen verplaatsen om op de Sonos af te kunnen spelen. Als je Sonos en je tablet op hetzelfde netwerk zitten, wat bij jou zo is, dan zou je volgens mij in de Spotify app je Sonos zichtbaar moeten zijn, net als bij mij thuis, zie het plaatje:
Je zou dan volgens mij ook je gedownloade nummers op deze manier op je Sonos af moeten kunnen spelen.
Bekijk origineelJe zou dan volgens mij ook je gedownloade nummers op deze manier op je Sonos af moeten kunnen spelen.
Reageren op dit topic is niet mogelijk.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.