Beantwoord
DVD's opslaan op NAS en weergeven m.b.v. SONOS
Ik ben in het bezit van een Sonos Playbar, SUB en twee Play-1's voor een surround geluid. Ik wil nu mijn DVD's gaan opslaan ('rippen') op mijn NAS en weergeven op de tv m.b.v. een Mede8er mediaspeler.
Voor het rippen gebruik ik het programma DVDShrink. Ik heb dan bij enkele DVD's de keuze om bij de audiotracks verschillende channels te selecteren, bv. AC32-ch Eng en/of AC5.1-ch Eng. Om zoveel mogelijk ruimte te sparen op de HD van de NAS, vraag ik me af of ik hiervan slechts één channel kan selecteren, of toch beiden, voor het beste geluid op mijn Sonos?
Voor het rippen gebruik ik het programma DVDShrink. Ik heb dan bij enkele DVD's de keuze om bij de audiotracks verschillende channels te selecteren, bv. AC32-ch Eng en/of AC5.1-ch Eng. Om zoveel mogelijk ruimte te sparen op de HD van de NAS, vraag ik me af of ik hiervan slechts één channel kan selecteren, of toch beiden, voor het beste geluid op mijn Sonos?
Beste antwoord door 106rallye
Ik gebruik zelf vaak het programma Handbrake. Volgens mij kun je daar ook DVD’s mee converteren. Qua audiospoor zou zowel AC-3 2-channel (stereo) als het 5.1-spoor (surround) laten staan. Dat laat je de meeste opties voor de toekomst; surround werkt met je Sonos dus die moet sowieso blijven. AC3 2-channel kan van belang zijn voor als je de bestanden op een stereo TV wilt weergeven.
Of je de DVD’s converteert naar ISO of .mkv of een ander formaat is jouw keuze. Dat mediaplayers als de Mede8er achterhaald raken kun je zien aan het feit dat er nauwelijks nieuwe meer verschijnen. Ook niet van Mede8er zelf. Als je nu converteert naar met DVDshrink gooi je niets weg, maar moet je hoogstens in de toekomst toch naar een ander formaat. Je kunt je keuze dus heel goed uitstellen - dan heb je in de toekomst mogelijk nog wat werk.
Bekijk origineelOf je de DVD’s converteert naar ISO of .mkv of een ander formaat is jouw keuze. Dat mediaplayers als de Mede8er achterhaald raken kun je zien aan het feit dat er nauwelijks nieuwe meer verschijnen. Ook niet van Mede8er zelf. Als je nu converteert naar met DVDshrink gooi je niets weg, maar moet je hoogstens in de toekomst toch naar een ander formaat. Je kunt je keuze dus heel goed uitstellen - dan heb je in de toekomst mogelijk nog wat werk.
Reageren op dit topic is niet mogelijk.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.