Beantwoord
Netwerkschijf toevoegen
Ik wil op mijn Play:3 een netwerkschijf toevoegen. Die schijf hangt via USB direct aan mijn router (een Netgear R7800).
Om de schijf op mijn PC (of een andere computer aan het netwerk) uit te lezen ga ik naar de verkenner en tik daar in de adresregel "\\Nighthawk\USB_Storage\MP3". Daarmee opent de map op die externe HDD.
Ik krijg dat echter niet voor elkaar via de Sonos app op de PC.
Ik heb zowel gekozen voor de optie "een andere map toevoegen" als "een netwerkschijf"toevoegen.
Is wat ik wil niet mogelijk of doe ik iets verkeerd ?
Voor de duidelijkheid, muziek op mijn PC wordt keurig gevonden en afgespeeld, maar die staat niet altijd aan en de router wel, vandaar de oplossing om een schijf aan de router te hangen.
Om de schijf op mijn PC (of een andere computer aan het netwerk) uit te lezen ga ik naar de verkenner en tik daar in de adresregel "\\Nighthawk\USB_Storage\MP3". Daarmee opent de map op die externe HDD.
Ik krijg dat echter niet voor elkaar via de Sonos app op de PC.
Ik heb zowel gekozen voor de optie "een andere map toevoegen" als "een netwerkschijf"toevoegen.
Is wat ik wil niet mogelijk of doe ik iets verkeerd ?
Voor de duidelijkheid, muziek op mijn PC wordt keurig gevonden en afgespeeld, maar die staat niet altijd aan en de router wel, vandaar de oplossing om een schijf aan de router te hangen.
Beste antwoord door Peter_V
Oplossing gevonden.
Na het invoeren van het adres in de router, komt de vraag voor gebruikersnaam en wachtwoord. Die heb ik daar niet op, dus liet ik die open.
Na het invullen van het woordje "None" bij beide vragen liep het systeem door en werd de schijf toegevoegd aan de muziek bibliotheek.
Bekijk origineelNa het invoeren van het adres in de router, komt de vraag voor gebruikersnaam en wachtwoord. Die heb ik daar niet op, dus liet ik die open.
Na het invullen van het woordje "None" bij beide vragen liep het systeem door en werd de schijf toegevoegd aan de muziek bibliotheek.
Reageren op dit topic is niet mogelijk.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.