Beantwoord
Sonos Play:1 stopt met spelen - bufferprobleem
Beste, bij het afspelen van VRT radiostations via TunIn stopt de Sonos geregeld even met spelen, blijkbaar omdat de buffer niet snel genoeg kan worden gevuld. Dit ondanks een ruim voldoende aanwezig wifi signaal (Telenet app maakt selfs 4k streaming mogelijk). Ik zou willen uitbreiden met meerdere Sonos apparaten, maar dit probleem houdt me tegen dit te doen.
Beste antwoord door Tim S
WimOdB schreef:
Ok, hartelijk dank, zal ik zsm doen en mijn bevindingen doorgeven. Enig idee of the Telenet Wifi boost wordt ondersteund ?
Ligt eraan hoe deze met je hoofd modem zit aangesloten, als deze met ethernet kabel verbonden zit zie ik geen probleem.
Als deze via dit EoP zou verbinden, dan zouden we dit niet ondersteunen.
Als er 1 met ethernet zit aangesloten, en via EoP nog 1 of meerdere van die boosters op andere plekken in het huis zou voorzien van data zouden we het ook niet ondersteunen.
Het ligt er ook nog aan of dit kastje een kopie van het wifi naam maakt en doorzet, of zelf zijn eigen "SSID" zou aanmaken.
Sonos kan namelijk met 1 wifi naam en wachtwoord verbinden, als er 2 of meer kastjes in huis zijn met de zelfde wifi naam, geeft dit Sonos de mogelijkheid de schakelen tussen deze punten, ook iets wat we niet ondersteunen.
Als de wifi booster niet via ethernet en ook niet via EoP verbonden is, maar via wifi het signaal oppakt en dan weer doorzet, zouden we ook zeggen dat we dit liever niet zien, omdat we niet kunnen bevestigen hoe de wifi verbinding tussen modem en booster eruit zit, waarna dan de verbinding van booster naar Sonos word doorgezet.
Zie ook graag onze Community Post over het verschil tussen Sonos wifi en Router wifi. (indien je dus meerdere boosters hebt met de zelfde SSID)
Komt er over het algemeen op neer dat we al snel aanraden op Sonos wifi over te stappen waarin Sonos zichzelf zal versterken als je veel Sonos in huis hebt en/of het staat ver van elkaar.
Reageren op dit topic is niet mogelijk.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.