Beantwoord
Geen enkel nummer wordt volledig afgespeeld.
Hallo,
Sinds twee weken speelt de sonos geen enkel nummer via spotivy meer volledig af.
Na 20 sec stop die ermee, gaat door naar het volgende nummer of stopt helemaal met afspelen.
De laatste week hebben wij ook problemen met de radio.
Via soundcloud doet de sonos het wel goed.
Hoe kan dit ineens?
Sinds twee weken speelt de sonos geen enkel nummer via spotivy meer volledig af.
Na 20 sec stop die ermee, gaat door naar het volgende nummer of stopt helemaal met afspelen.
De laatste week hebben wij ook problemen met de radio.
Via soundcloud doet de sonos het wel goed.
Hoe kan dit ineens?
Beste antwoord door Tim S
remco. schreef:
Ik heb dit probleem al sinds maart 2017 (update iOs 10.3) en kon het verhelpen door "Bediening vanaf het vergrendel scherm” aan te zetten. De muziek bleef continue doorspelen, en ik had geen problemen meer………… nou ja een groot nadeel, het geluid van de telefoon past zich aan, aan het volume van Sonos en inkomende oproepen etc zijn (bijna) niet te horen.
Sinds gister heb ik Airplay toegevoegd, automatisch wordt "Bediening vanaf het vergrendel scherm” uitgezet en is het weer een groot drama om muziek van de telefoon via de sonos af te spelen.
log voor systeem fouten geeft bij elk nummer aan: "Kan ’………..' niet afspelen. Verbinding met iPhone X van ……. verbroken.”
(ik heb een diagnose gestuurd, nummer 794195519)
Sinds gister heb ik Airplay toegevoegd, automatisch wordt "Bediening vanaf het vergrendel scherm” uitgezet en is het weer een groot drama om muziek van de telefoon via de sonos af te spelen.
log voor systeem fouten geeft bij elk nummer aan: "Kan ’………..' niet afspelen. Verbinding met iPhone X van ……. verbroken.”
(ik heb een diagnose gestuurd, nummer 794195519)
Dit is helaas een correcte constatering.
Als Airplay apparaten in het netwerk gevonden worden, dan zal Apple zijn eigen "lockscreen" forceren, en ons Sonos "lockscreen" niet zichtbaar geven.
Dit "lockscreen" van Sonos, zorgde er voor dat er een "silent-audio" naar Sonos werd verzonden, waarin de wifi verbinding goed tot stand bleef.
Nu word deze silent audio helaas niet meer verzonden, waarin de IOS telefoon/tablet, als deze in slaap valt de wifi verbinding iets zal dicht knijpen.
Dit zorgt ervoor dat Sonos buffer problemen krijgt bij het afspelen van de muziek afkomstig van het IOS toestel, omdat de muziek niet goed via de wifi word aangeboden.
Het ligt wat technischer dan nu omschreven, maar dit schetst wel te begrijpen plaatje waarom deze problemen zich voordoen.
Een oplossing zou mogelijk kunnen zijn om de slaapstand van de telefoon/tablet uit te zetten, wat helaas er voor zorgt dat je batterij sneller leeg gaat vanwege het weergeven van het scherm.
Andere optie is om alle Airplay toestellen in huis uit te zetten, waarin Apple deze dus niet kan vinden, zijn eigen lockscreen niet laat zien, en Sonos zijn eigen lockscreen weer kan tonen.
Ook geen fijne oplossing als je het mij vraagt.
Verder zijn wij in overleg met Apple in de hoop dat hier een aanpassing in mogelijk is, maar moet er wel duidelijk bij zeggen dat we hier helaas op het moment geen garanties op kunnen bieden.
Reageren op dit topic is niet mogelijk.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.