Hallo Beste Sonos fans! ik ben hier nieuw zins vandaag en heb al het één en ander gelezen hier en denk dat mijn vraag deels beantwoord is.Toch ga ik hem stellen:
Ik heb een Home cinema systeem met de Arc Ultra Sub gen4 en twee Era 100 speakers nu zou ik daar nog twee Era 100 speakers aan toe willen voegen als een soort van front speakers.nu lees ik dat het een aparte groep moet worden en je tv kijkt iets van vertraging ervaart, maar met muziek streamen spelen ze wel allemaal synchroon.is dit verhaal van mij mogelijk? en hoe doe je dat dan?
alvast bedankt voor jullie reacties
Beste antwoord door 106rallye
Ik zie dat mensen dit wel voor elkaar krijgen met de Sonosequencr app. Je hebt dan geen Trueplay meer (en de buitenste speakers van de soundbar gaan denk ik uit). Belangrijker voor mij is dat een soundbar wezenlijk iets anders (qua bouw en ontwerp) is dan een center speaker. Voor muziek kan ik mij best voorstellen dat een echte stereo-opstelling iets toevoegt, maar niet samen met de soundbar.
Bovendien heb je een Arc Ultra - de breedste (en duurste) soundbar van Sonos. Zouden twee Era 100's (de minst dure Sonos speakers) dan echt iets toevoegen?
Het is precies zoals je het schrijft. Voor een goed of beter geluid bij tv kijken dus zinloos. Overigens ben ik ook van mening dat het voor muziek geen enkele toegevoegde waarde heeft.
het geluid wat uit de extra 100’s komt is een soort stereo en heeft niets met surround oid te maken, bovendien is de kans op een vertraging in het geluid dus groot, waardoor een echo ontstaat.
Voor muziek ga je een dubbel stereo geluid van voren krijgen, maar waarom zou je dat willen? Meer geluid is vaak geen beter geluid.
Wat mij betreft dus nooit doen. Mogelijk heb je een ruimte over waar de 2 era’s een plek zouden kunnen krijgen want dan zou je het kunnen proberen. Bevalt het niet dan verplaats je ze naar de andere kamer.
Het is precies zoals je het schrijft. Voor een goed of beter geluid bij tv kijken dus zinloos. Overigens ben ik ook van mening dat het voor muziek geen enkele toegevoegde waarde heeft.
het geluid wat uit de extra 100’s komt is een soort stereo en heeft niets met surround oid te maken, bovendien is de kans op een vertraging in het geluid dus groot, waardoor een echo ontstaat.
Voor muziek ga je een dubbel stereo geluid van voren krijgen, maar waarom zou je dat willen? Meer geluid is vaak geen beter geluid.
Wat mij betreft dus nooit doen. Mogelijk heb je een ruimte over waar de 2 era’s een plek zouden kunnen krijgen want dan zou je het kunnen proberen. Bevalt het niet dan verplaats je ze naar de andere kamer.
Ik sluit mij helemaal aan bij Erooij, heeft geen zin, levert geen verbetering op en daarnaast is de kans op echo erg groot. Niet doen dus, zonde van de geld 😉
Bedankt voor de reactie ik laat het mooi bij de opstelling zoals hij nu is dan!
Je laat je wel heel erg snel overtuigen. Eén mening is geen mening. Wellicht zijn er mensen met een beter verhaal en heel enthousiaste ervaringen met de extra voorspeakers. Persoonlijk heb ik het nooit geprobeerd en geef ik alleen mijn gedachten hoe het zou zijn weer.
Sonos zelf heeft het in ieder geval nooit zo gebouwd dat je 7.1 geluid krijgt.
Ik zie dat mensen dit wel voor elkaar krijgen met de Sonosequencr app. Je hebt dan geen Trueplay meer (en de buitenste speakers van de soundbar gaan denk ik uit). Belangrijker voor mij is dat een soundbar wezenlijk iets anders (qua bouw en ontwerp) is dan een center speaker. Voor muziek kan ik mij best voorstellen dat een echte stereo-opstelling iets toevoegt, maar niet samen met de soundbar.
Bovendien heb je een Arc Ultra - de breedste (en duurste) soundbar van Sonos. Zouden twee Era 100's (de minst dure Sonos speakers) dan echt iets toevoegen?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Je keuze kan je altijd aanpassen bij cookievoorkeuren in je profielinstellingen. Meer informatie.