Het is al eerder voorbij gekomen en ik weet niet of het een LG C1 of Sonos probleem is. Het geluid gaat altijd naar Sonos Arc Ultra ook wanneer ik voor optisch of tv speakers of andere uitvoer bron kies. Ik wil soms het geluid over mijn stereo receiver via optisch uit. Dit werkt alleen als ik de Sonos en Shield loskoppel en in LG webos omgeving bijv. YouTube afspeel. Plug ik de Shield in dan geen probleem maar zodra ik de Sonos koppel dan is er met geen mogelijkheid een andere bron te kiezen.
Beantwoord
Arc Ultra forceert geluidsbron naar zichzelf op LG C1
Beste antwoord door RemClio
De oplossing is gevonden! Ik heb een klein adaptertje besteld die pin 13 uit zet. Ik kan nu switchen tussen HDMI, tv luidsprekers en optical uitgang op mij LG C1 zonder dat hij automatisch naar Sonos gaat. Enige nadeel dat voice commands niet werkt waarmee ik de tv in/uit zet. Dit heb ik nu gekoppeld aan de shield afstandsbediening.
Adapter op Amazon: LINDY 41232 HDMI CEC Less Adapter Type A Male naar Type A Vrouwelijk, Remove CEC Line Termination Pin 13 Compatibiliteit Fix Probleemoplossing Solver EasyLink SimpleLink Anynet+ BRAVIA Sync.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.